Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenDrops truitje met korte mouwen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Drops truitje met korte mouwen
    Posted: 05 Mei 2010 om 21:08
Hey allemaal,
Ik zou zeer binnenkort willen beginnen aan een truitje met korte mouwen van drops: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=113& amp;d_id=20&lang=nl

Nu heb ik 2 vraagjes met betrekking tot volgende uitleg van het voorpand:
Zet 104-110-122-134-146-158 st op (inclusief 1 kant st aan iedere kant) met nld 3.5 mm en Muskat. Brei boordsteek, 3r/3av met 1 kant st aan iedere kant. Brei bij een hoogte van 6 cm brei 1 nld recht aan de goede kant en minder TEGELIJKERTIJD 14-12-14-16-18-20 st gelijkmatig = 90-98-108-118-128-138 st. Brei 1 nld recht aan de verkeerde kant, ga verder met nld 4 mm in tricotst.
Minder bij een hoogte van 8 cm 1 st aan iedere kant en herhaal dit minderen elke 2-2-2.5-2.5-3-3 cm in totaal 5 keer = 80-88-98-108-118-128 st.

Vraag 1: Hoe ik het in deze uitleg begrijp zou ik eerst 6cm boordsteek moeten breien om na die boordsteek gelijkmatig 12 steken (is voor een medium) te
minderen in 2 cm want op 8 cm zou ik alweer 1 steek aan iedere kant van de naald moeten minderen. Wanneer ik echter kijk naar de schets van het voorpand dan zie ik reeds een mindering vanaf de eerste naald van de boordsteek. Is dit mogelijk? Vind het alleszins zeer raar dat ik in 2 cm 12 steken zou moeten minderen, maar alles is mogelijk natuurlijk en vind het zo dan niet echt duidelijk weergegeven in het patroon.

Vraag 2: Hoe kan ik goed 'gelijkmatig' minderen? Ofwel is dit gelijkmatig minderen over 2 cm ofwel 8cm. Bereken ik dan hoeveel naalden ik brei in bvb 8  of 2 cm en deel ik dan die 12 steken door dat aantal of is hier een eenvoudigere techniek voor?
Mijn uitleg klinkt misschien verwarrend maar ik bedoel: stel louter hypothetisch dat ik 12 naalden moet breien om aan 8 cm te komen. Dan zou dat willen zeggen (denk ik) om gelijkmatig te minderen dat ik elke naald 1 steek zou minderen.
Het wordt natuurlijk niet zo makkelijk als dat een oneven aantal blijkt te zijn.

Ingewikkeld dus allemaal voor een leek zoals mij maar ik hoop dat dit kinderspel is voor ervaren breisters als jullie 

Alvast super bedankt voor de moeite voor diegenen die reageren!

Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 08:40

Die eerste mindering (die 12 steken) moet je in één toer doen. En dan niet alle steken aan het begin of einde van de naald maar gelijkmatig over de naald verdeeld.

Dan bij 8 cm hoog de 1 steek minderen aan ieder kant en herhaal dit iedere 2 cm.

Ik hoop dat het zo duidelijk is. Leuk truitje. Brei je het ook van muskat?

odette
Back to Top
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2010 om 09:37
Dankjewel voor je snelle antwoord Odette!
Ja ik brei het truitje in Muskat maar wel in het paars en niet het koraalrood. Hoop dat het even goed gaat meevallen want rood is zo niet echt mijn kleur
Ik vond het gewoon raar dat op de schets van het voorpand reeds vanaf de boordsteek het werkje smaller werd. Dit geeft dus een beetje een verkeerd beeld want als je het patroon volgt gaat dit niet echt het geval zijn nu.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.969 seconden.
Lang Yarns