Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendigi-patronen archiveren: HOE??

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: digi-patronen archiveren: HOE??
    Posted: 10 Mei 2010 om 14:20

Hoe doen julie dat nou, orde houden in de berg digitale patonen?  Ik ben begonnen met 2 mappen, breien en haken, maar daarin iets terugvinden lukt met moeite, dus ik moet nog een verdere onderverdeling maken. En dan zijn er nog de Picasa-schatten op mijn schijf, die ik helemaal al niet terug kan vinden omdat er meestal geen goede omschrijving is meegegeven. Ik heb inmiddels wel een programma gevonden waarmee je door afbeeldingen kunt bladeren, maar ook door pdf bestanden. Maar om nou steeds alles te moeten doorbladeren....pfffff.... Hebben jullie DE oplossing al gevonden?

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 14:24
ik bewaar alles op een USB-stick, en dan in diverse mappen bv Alan Dart, muizen, barbie,......
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 14:33
ik heb ook een usb stick(16 gb) bijna vol ookk in mappen, Haken en breien en daarin weer mappen dieren, poppen, sjaals ed

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 14:37

Ik heb alles gewoon op de pc,in mappen,breien,haken,en dan onderverdeeld,in weer andere mappen.Beetje per onderwerp.Een paar ontwerpers heb ik apart in een map.

Ook alles apart op een cd,en op een externe schijf.Zodat ik niets kwijt kan raken.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 14:45
Ik heb een aparte map op de pc, 'knutselen', daarin 2 mappen 'haken' en 'breien', en als ik een patroon opsla, zorg ik dat de naam op het patroon slaat. Dat vind ik het meest logisch.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 15:19
Mijn stick zit ook bijna vol, dus nu overweeg ik maar weer een grotere stick te kopen.  Ik wil dus ook met een onderverdeling in mappen werken, bvb eerst haken en breien en dan verder verdelen in knuffels, kinderkleding en overig ofzo. Zou zo'n indeling juist heel persoonlijk zijn, afhankelijk van je interesses?  En die berg patronen zonder juiste naam, die moet ik zeker allemaal van een naam gaan voorzien?
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 15:31
Ik heb ook eerst een onderverdeling gemaakt in haken, breien, kruissteek, enz..
De mappen breien en haken heb ik daarna gesplitst in :
-ontwerpers, bloemen, dieren, poppen,allerlei enz.....

De patronen van de ontwerpers heb ik hun oorspronkelijke naam gegeven.
De andere een nederlandse naam met eventueel tussen haakjes een extra detail om gemakkelijker te herkennen, bijv. kat (zwart-wit),  kat (geklede) enz...

Deze manier van klasseren vind ik uiteindelijk de eenvoudigste en vooral handigste om snel iets terug te vinden.

Tip : bij het opslaan van het patroon al onmiddellijk een naam volgens jouw systeem geven, spaart een hele hoop werk achteraf uit (als je eventueel iets wil wijzigen in je klassement)
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 15:34
Oja, een map met bloemen is ook een goed idee!  En de dieren kunnen idd ook weer onderverdeeld worden, bvb natuurgetrouw of aangeklede dieren . He, ik begin nog bijna zin te krijgen om aan die klus te beginnen.  
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 16:41
Heb een externe harde schijf gekocht en daar op eerst mappen gemaakt : Breien, haken, borduren etc.  Dan bij bijvoorbeeld haken weer onderverdeeld als volgt : Ontwerpers, Afghans, Amigurumi (die is dan ook weer naar diverse onderwerpen ingedeeld,) Baby & kind, beren, bloemen & planten, boeken en bladen, dieren (is ook weer naar diersoort onderverdeeld ) etc. etc. etc. Sommige patronen zijn zowel bij ontwerper als bij, ik noem maar iets, poppen onder gebracht. Dan kan ik ze makkelijker terug vinden. Ben nog steeds bezig met overzetten en dat is een mooie gelegenheid alles eens op dubbele te checken en goed in te delen.
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 17:47
[QUOTE=Corry R]

Ik heb alles gewoon op de pc,in mappen,breien,haken,en dan onderverdeeld,in weer andere mappen.Beetje per onderwerp.Een paar ontwerpers heb ik apart in een map.

Ook op een Ub-stick maken 1 x in de week een nieuwe update ervan.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 19:44
Oeps, wat zijn jullie geordend. Ik heb een map met breien en een map met haken op de computer en inderdaad, soms zoek ik me een breuk , maar ik kan gelukkig altijd alles terugvinden . Maar misschien heb ik ook nog niet genoeg patronen . Grapje
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 19:51
Hoezo grapje Leonie? We hebben toch nooit genoeg patronen?  
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 19:56
Ik zet ze op een usb stick
Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2010 om 20:08

Ik heb ze ook overal en nergens staan Heel lastig zoeken

Misschien moet ik ook maar es echt gaan ordenen, de patronen die ik heb gemaakt en af zijn , heb ik uitgeprint en die zitten in een ordner, en waar ik mee bezig ben (das ook best veel ) die zitten in een snelhechter ( een soort werkmap, en dan heb ik nog een schrift en losse papiertjes om op te krabbelen, omdat ik altijd de pech heb dat ik patronen moet aanpassen) Maar echt een systeem zit er niet in

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2010 om 11:56
Ik krijg steeds verzuchtend het verzoek of ik ze eens wil gaan ordenen. Maar ja het is inmiddels wel een heleboel patronen geworden 
Ik heb nu mapjes gemaakt met breien, haken en overig creawerk. Daarin inderdaad ook mapjes met Alan Dart, Jean Greenhowe etc. Knuffels, truien etc en dan weer welke knuffels. Een heel karwei maar uiteindelijk KAN je wel weer iets terugvinden
Oh ja! wat niet digitaal is scan ik ook! Zo kan ik bij verlies het toch nog altijd maken. Het zal me niet nog eens overkomen dat een kop koffie oid mijn mooie patronen verpest.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns