Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotencontinentaal meerderen??

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: continentaal meerderen??
    Posted: 25 Mei 2010 om 22:09

Ik begin het continentaal breien langzaam onder de knie te krijgen. Alleen steek ik de naald niet voor in de lus maar achterin, dus niet voor de linkernaald langs zegmaar maar achterlangs. Zo werkt het voor mij heerlijk soepel. Alleen lukt het me nu niet om fatsoenlijk te meerderen, iets wat ik met het 'gewone' breien eindelijk onder de knie had. Kun je met continentaal breien eigenlijk wel onzichtbaar meerderen? Of lukt het me niet omdat mijn manier van breien er toch nets iets anders uitziet dan op de filmpjes?

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 09:35
Je kunt ook meerderen door een steek te breien, die niet af laten glijden maar op de linker naald terug te zetten en die steek nog een keer te breien. Ik zeg dit nu uit m'n hoofd dus ik weet niet of dat goed gaat op de manier zoals jij breidt, maar je zou het kunnen proberen.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 10:26
Zo heb ik het ook geprobeerd, maar dat werd toch een gaatje. Daarom heb ik het maar eens andersom gedaan, achterinsteken en daarna niet laten afglijden en dan nog eens voorinsteken en dan laten afglijden, dus precies andersom dan normaal en dat lijkt te werken. Dus ik brei in de achterste lussen en met meerderen moet ik dan blijkbaar ook beginnen in de achterste lus. Ik moet nog even de volgende toer afwachten om het effect goed te kunnen zien, maar ik denk dat het zo wel lukt.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2010 om 13:18
Oei,ik steek altijd voorin,maar je kan ook meerderen,door een tussenlusje op te nemen,dat zet je op je linkernaald en steekt achterin om te breien.Dan krijg je geen gaatje.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns