|
Reageer ![]() |
Autheur | |
chevenne ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 27 Mei 2010 Status: Offline Points: 10 |
![]() Posted: 27 Mei 2010 om 13:01 |
Hallo allemaal, Hier een beginnend haker, die helemaal aangestoken is door het haakvirus. Zit noodgedwongen nog een poosje thuis, vanwege ziekte en kan op deze manier mijn tijd op een leuke manier doorkomen. Het gaat om deze slofjes: |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
ik zie geen foto http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b14& amp;d_id=8&lang=nl dit zijn ook leuke slofjes en niet al te moeilijk om te maken misschien dat dit beter gaat. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
![]() |
![]() |
|
![]() |
http://www.jessica-tromp.nl/baby_patterns_patronen/baby%20bo oties%20babyslofjes%2032.jpg Nu een link gedaan, kijken of het dan wel wil. Ben geen breier, helaas. Engels zou in principe moeten lukken, als het maar goed is uitgeschreven. |
|
![]() |
|
![]() |
Ik vind het heel moeilijk om te starten. Vind de slofjes wel leuk. |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() |
wat snap je dan niet? je begint met een rij losse en dan verder in de 2de losse vanaf de haak ga je terug haken als je zo door gaat krijg je een soort lapje. dat is de zool van het slofje. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Dit stukje begrijp ik niet helemaal... Haak info: Vervang aan het begin van de tr met v, de 1e v door een 1 l en eindig de tr met een v in de l van het begin van de vorige toer. Vervang aan begin van elke tr met stk, het 1e stk door 3 l en eindig de tr met een stk in de 3e l van het begin van de vorige toer. Haak in elk v/ stk (niet ertussen). Ik moet de 6/9 maanden maat hebben. Dus zet ik 18 lossen op. Haak de eerste toer als volgt: 1 v in de 2e l vanaf de nld, 1 v in de volgende 13-16-18 (23-25) l = 15-18-20 (25-27) v, keer het werk. Dat snap ik ook niet Ik moet het een beetje in Jip en Janneke taal hebben. |
|
![]() |
|
![]() |
bij de haakinfo bedoelen ze dat je aan het einde een losse haak zodat je het werk makelijk kunt keren. je begint idd met 18 losse, je gaat dan terug werken naar het begin. je haakt eerst in de 2de losse vanaf de haakgezien (1ste is dus die keerlosse) 1 vaste, dan in de volgende 16 steken 1 vaste, je hebt dan 18 steken (1 losse, 1 vaste, 16 vaste= samen 18 steken.) je keert het werk en haakt eerst een losse, haak 3 vaste in de eerste vaste en dan 1 vaste in de vlgende steken tot de eennalaatste en in de laatste steek weer 3 vaste. zo meerder je 2 steken aan het begin en het einde van de toer. mijn advies is om gewoon je naald te pakken en precies te doen wat er staat mijn ervaring is dat als je eenmaal bezig bent je doorkrijgt wat ze bedoelen. als je aleen maar aan het lezen bent komt je er vaak niet helemaal uit veel succes.als er toch vragen blijven moet je ze gewoon vragen hoor. |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Ben met deze slofjes begonnen, maar kwam er niet echt heel ver mee. Ben nu aan deze begonnen (het onderste patroon) en dat gaat op zich wel. Loop alleen hier vast: http://assy.noordhollandweb.nl/homepage/show/pagina.php?pagi naid=196146 Over de bovenkant van de voet vormen: over de middelste 11 st: 1e r: 1 stokje enz... Hoe kom ik met mijn draad daar? Want ik ben nog aan het uiteinde. Misschien een hele domme vraag hoor, maar begrijp het niet. Moet ik eerst afhechten en dan daar verder gaan, of neem ik de draad gewoon mee naar die middelste 11 steken. |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
![]() |
Je zou met halve vasten naar de goede plek kunnen gaan en dat bij het in elkaar naaien verdoezelen, maar je kunt ook de draad afknippen en op het midden weer aanhechten. Dan heb je een draad meer weg te werken.
Er is geen haakgrondwet, je mag doen wat voor jou het prettigste werkt. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |