Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenUch HOOFDLUIS

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Uch HOOFDLUIS
    Posted: 02 Juni 2010 om 12:05

Wie o wie heeft er ooit mee te maken gehad ppppppppffffffffff

Naschoolseopvang origami met 11 kids van 4 tot 8 jaar en 1 daarvan word mij 3 weken terug ingefluisterd heeft hoofdluis, je gaat er alleen al door krabbelen op je kop omdat je het weet en dan heb je het niet eens whahahahahaha

Ben een netenkam en haargel wezen kopen en heb gebeld dat ik dat op hun verhaal, is goed krijg mijn geld terug.

Bij de hoofdmeester geweest en die zegt moet je er maar niet voor kiezen om met kinderen te werken.

een juf zei ik ga kijken wat ik kan doen, al 2 jaar heeft het kind het en ma woont niet thuis broer en pa zorgen voor haar.

nu aan de slag met gel en netenkam.

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 12:08
Brrr luizen... Krijg bij het idee al jeuk hihi.
Wat ik weet is dat ze op schoon haar vertoeven dus ik zou je bijna aanraden om de komende dagen (week??) je haar niet te wassen... Maar daar krijg je ook weer jeuk van...
Succes en sterkte in de strijd met deze enge diertjes
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 12:40

hier op school zijn luizen moeders die regelmatig alle kinderen controleren, kinderen die het hebben krijgen dan een briefje mee

en het werkt goed

en succes met de luizen jacht

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 12:48

bij ons op school gaan ze ook elke dinsdag na elke vakantie alle kinderen controleren. en als ze ergens wat ontdekken dan komen gelijk de luizentassen te hangen in school.

dat is een speciale tas waar jassen/tassen in komen zodat ze niet met elkaar in aanraking komen.

wat wel heel belangrijk is is dat alles maar dan ook echt alles gewassen wordt. knuffels kleren jassen en wat vaak vergeten wordt is dat de auto ook goed gezogen moet worden want daar kunnen ze ook in zitten.

heel veel sterkte met al die rotbeesten

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 12:52

jaaaaa, hebben we hier eens een keertje gehad! Zitten ze net in pyjama, en gaat er eentje krabben, yes dus... iekes! In pyjama de meiden auto in en naar de apotheek van wacht, haha! ik heb toen een shampoo gekocht en zo'n kammetje! ze gilden het hele huis bijeen, want dat kammen doet zeer in lang haar...

Nog een gouden tip: knijp een halve bus hairconditioner op je haar, en kam het dan weer met dat enge kammetje! de beestje hebben geen houvast op je haar met dat glibberige spul, en heb je een meer haar/milieu vriendelijke oplossing.

Ik moest toen knuffels, jassen enz... ook wassen. wat niet wasbaar is of delicaat, stop je in een afgesloten plastiek zak je vriezer in. na 24 uur zijn ze weer ok!

Kan dit kind op school niet behandeld worden? maar ja, blijft het probleem dat het niet voldoende is alleen het haar te doen, moet ook lakens, enz...

veel succes!

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 13:03
kammen, kammen en nog eens kammen, tot vervelens toe, dat is eigenlijk de enige oplossing, van die shampoo's ben ik niet zo'n voorstander, het blijft toch ook chemish spul dat je op het hoofd giet, dus dan maar met kam en conditioner aan de slag, ter preventie gebruik ik lavendel water, misschien een tip.  Veel succes nog
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 13:18
Mijn dochter was er ook evig aan en het produkt nix was heel goed voor haar ,bij ons te verkrijgen bij de apotheker en niet schadelijk voor de hoofdhuid
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 13:43

Hoofdluis heeft dus niest met hygiene te maken.Vrijwel ieder kind krijgt het wel een keer.Maar ze worden steeds lastiger uit te roeien.Hier bij de kleintjes op school ,hebben ze luizenzakken voor de jassen,en worden de kinderen regelmatig door luizenmoeders nagekeken.

Als je ze hebt,moet wel alles in de was,beddengoed,kleding enz.

Zeer vervelend,die jeuk.

Back to Top
shoppie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 14:00
gel helpt niet tegen hoofdluis
als je ze hebt is er ook xt luis
dit is een soort lotion niet van dat chemische spul
dat moet je dan na zeven dagen nog een keer herhalen.
ja en dan twee keer per dag kammen zowiezo de eerste week en daarna ook regelmatig blijven controleren.
die tip van de conditioner is heel goed en het wassen van alles is nodig.
En ook de rest van het gezin controleren en behandelen als je iets vind.

Groetjes, Jolanda
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 15:00

mijn kinderen krijgen gel in hun haren preventief tegen luizen

luizen komen immers graag naar schone haren    

een druppel tee tree oil op de kraag van de jas helpt ook tegen luizen

er wordt op school elke maandag na de vakantie gecheckt op luizen en neten

ik krijg nu al jeuk bah

succes ermee

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 15:55

...tijdens het lezen ervan kreeg ik jeuk....

....wij waren met 5 kinderen thuis, en alleen mijn zusje was er erg gevoelig voor,

en werd je kaalgeschoren op school  ######  en toen was nog de gedachte dat het thuis niet schoon was 

groetjes geesje
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 16:13
Originally posted by drempt drempt wrote:

mijn kinderen krijgen gel in hun haren preventief tegen luizen

luizen komen immers graag naar schone haren         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;         & amp; nbsp;           een druppel tee tree oil op de kraag van de jas helpt ook tegen luizen

er wordt op school elke maandag na de vakantie gecheckt op luizen en neten

ik krijg nu al jeuk bah

succes ermee

een vriendin van mij doet altijd ter preventie tee trie oil (ong 2 druppels) in de shampoo fles als hij nieuw is. dit schijnt ook goed te werken tegen luizen.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 16:22

Geesje zegt:

...tijdens het lezen ervan kreeg ik jeuk....

....wij waren met 5 kinderen thuis, en alleen mijn zusje was er erg gevoelig voor,

en werd je kaalgeschoren op school  ######  en toen was nog de gedachte dat het thuis niet schoon was 

Zo was dat op mijn dochter haar school ook ,dat ik ging zeggen dat er luizen in de klas waren werd de dochter met een scheef oog bekeken en het kawam van een ander meisje in de klas het medisch onderzoek hadden die gevonden .En de meisjes hoorde dat maar de moeder die zweeg dat in alle talen ,en haar vriendinnetje was daar ook hevig aan .Nadien zwegen wij met dat ander meisje haar moeder ,en we behandelde onze dochters

Back to Top
Jola View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 20:04
Dit gebruikte ik altijd bij mijn dochters. Het werkt goed, ruikt lekker en je haar lijdt er niks van. Het wordt er zelfs lekker zacht van en beter doorkambaar.                                              
Het zijn bijna allemaal etherische olieën.En idd tea tree kan je preventief gebruiken in shampoo en conditioner.

1 ml eucalyptus
1 ml geranium
1 ml lavendel
1 ml rozemarijn
1 ml pepermunt
35 ml olijfolie
10 ml notenolie
50 ml maiskiemolie
nawassen met neutrale shampoo & conditioner waaraan 20 druppels tea tree zijn toegevoegd

laat het 1 uur inwerken en spoel het uit behandeling na 3 dagen herhalen
hoofdkussen en matras behandelen met lavendelwater

preventief: dagelijks een paar druppels tea tree in het haar sprenkelen

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 20:30

Allemaal bedankt ..................ik heb het niet maar heb 2 nachten slecht geslapen en liggen krabben alleen al van het idee.

Die tee tree olie ga ik halen zeker weten

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Petra T. View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 02 Juni 2010 om 21:26
Wij hebben ze ontelbare keren gehad. Onze jongste dochter was er erg gevoelig voor. En als ze eindelijk zonder huisdiertjes was, werd ze binnen een week weer besmet door hetzelfde meisje in haar klas.
Toen ze 12 jaar was, waren we het echt zat. Op advies van de kapster hebben we haar haren geblondeerd en toen was het in 1 keer over.
En ze was nog trots op haar lichtblonde koppie ook.
Geduld kun je oefenen.
www.petriek.blogspot.com
Back to Top
pppetra View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2010 om 09:53
Originally posted by shoppie shoppie wrote:

gel helpt niet tegen hoofdluis
als je ze hebt is er ook xt luis
dit is een soort lotion niet van dat chemische spul
dat moet je dan na zeven dagen nog een keer herhalen.
ja en dan twee keer per dag kammen zowiezo de eerste week en daarna ook regelmatig blijven controleren.
die tip van de conditioner is heel goed en het wassen van alles is nodig.
En ook de rest van het gezin controleren en behandelen als je iets vind.

Groetjes, Jolanda

Dat spul heeft gaten in mijn hoofdhuid gemaakt: nu drie jaar later heb ik nog altijd gaten in mijn hoofdhuid: er zitten kortsen op maar die komen er bijna dagelijks (kammen) weer af..
Niet Kopen: er zijn heel veel anderen die er ook last van hebben.

Luizen houden heel erg van schone hoofden, gel en wax vinden ze vreselijk: ik heb dus altijd veel rommel in mijn haar als ik met kinderen bezig ben.

Tegen de pijn bij het kammen: eerst borstelen, conditioner in het haar doen, dan op tafel(aanrecht) in de goede richring borstelen, dan met een fijnere kam door kammen, dan pas de luizenkam erdoor.
Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2010 om 09:56
Laat gewoon de komende dagen iemand je haar controleren, ik heb als ik zo iets hoor ook altijd acuut een paar dagen jeuk. Blijkt tie jeuk in mijn hoofd te zitten ipv er boven op.
Groeten Jacqueline
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2010 om 10:55

Ik heb in elk geval geen luizen heb al zoveel met die netenkam gewerkt en niets gevonden ik heb lopen krabbelen door het idee maar neem wel maatregelen allemaal heel erg bedankt

groetjes Corrie

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 03 Juni 2010 om 14:39
Ben jarenlang luizencontrole moeder geweest op de basisschool van mijn kinderen.
En ook wij hadden een erg hardnekkig geval op school, bijna elke maand zat dat kindje weer onder de luizen, daar hebben we uiteindelijk de GGd op afgestuurd. Als school kun je namelijk heel weinig doen en wettelijk gezien mag je een kind niet eens naar huis sturen als het onder de luis zit.

Haha, wij stonden trouwens na de maandelijkse controle ook allemaal even lekker op ons hoofd te krabben  hoor.

Kleding moet wel gewassen worden op 60 graden, want dan pas roei je de luizen uit.
Alles wat je niet kunt wassen stop je in een afgesloten zak voor 48 uur. Of laat je stomen. Vergeet niet goed te stofzuigen.

Wil je geen chemische middelen gebruiken, dan is 2x daags kammen de enige oplossing. Aan een plastik luizenkammetje heb je hierbij echt niets, beter werkt een metalen luizenkam waarvan de tandjes tegen elkaar aan staan. En kammen gaat het makkelijkst als je dat op je kop doet, dus vanaf de nek naar je neus.
Preventief behandelen met chemische middelen heeft trouwens geen enkele zin.

Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns