Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

breimachientje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
marie-christine View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marie-christine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: breimachientje
    Posted: 14 Augustus 2006 om 09:23

Hallo

Ik kan me herinneren dat  ik vroeger een breimachientje heb gehad. Is wel een poosje geleden hoor  [zo'n 35 jaar.] Nu wil ik er een aanschaffen voor mijn dochter maar ik kan er nergens een vinden. Wie weet waar ze te koop zijn of heeft er een te koop voor mij.  Ik hoor graag van jullie.

groetjes Marie-Christine

marie-christine
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2006 om 20:24
Hoi Marie-Christine,

Wat versta je onder een breimachientje.
Een echt breimachien in het klein???
Of een grote punnik ring.

Groetjes Cormout
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marie-christine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2006 om 20:38

Hallo Cornout

Het zijn twee rijen staafjes achter elkaar met daartussen een gleuf. Het lijkt wel op punnikken. Je haalt iedere keer een lusje over een draadje hetzelfde als bij punnikken. Je werkt eerst een rij af van links naar rechts. Daarna draai je het machientje om en werkt vervolgens deze rij af van links naar rechts. Tussen de rijen dus door de gleuf naar beneden verschijnt een gebreid lapje. Goh ik hoop dat het duidelijk is Het is lastig om uitteleggen. Ik denk dat zo'n écht' breimachientje te moeilijk is voor mijn dochter daar moet ze weer wat groter voor zijn.

Zou jij mij kunnen uitleggen wat zo'n grote punnik ring is. Misschien moet ik daar dan naar gaan zoeken.

groetjes Marie-Christine

marie-christine
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2006 om 16:11
Hoi Marie Christine,

Je hebt geluk, het is weer volop te koop.
Zoek eens op Knifty Knitter. De ronde modellen zijn er maar ik heb ook het model gezien wat jij bedoelt.
Veel succes
(www.provocraft.com/products/catalog.php?cl=knifty%20knitter &scl=looms)
als je dit intypt zit je gelijk goed.

Groetjes Cormout
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marie-christine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2006 om 16:36

Hallo Cormout.

Bedankt voor de tip. Hartstikke goed ben ik heel blij mee. Ik ga er meteen 1 aanschaffen. Volgens mij is het een helemaal hip. Ik zag het ook in de hobby handig staan. Nogmaals bedankt.

groetjes Marie-Christine

Ik heb nog even de hobbywinkel hier gebeld en daar worden ze ook verkocht.

marie-christine
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2006 om 20:15
Hoi marie-christine

Als je er een patroon bij krijgt, ben ik heel nieuwsgierig.
Het schijnt dat je ook averechte steken kan maken en allerlei patronen. Ik ben benieuwd hoe ze dat doen.
Dat zou ik graag op mijn oude ronde uitvoering proberen.

Groetjes Cormout
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marie-christine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2006 om 22:53

Hoi Cornout

http://www.plantagebooksandmore.nl/index.php?mod=product& ;act=show&id=0019021557

Deze vond ik op internet.  Ik hoop dat de link het doet. As. donderdag kwamen de knifty knitters weer binnen. Ze waren uitverkocht. Als ik een patroontje heb laat ik het even weten.

groetjes Marie-Christine

marie-christine
Back to Top
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marie-christine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2006 om 19:58

Hoi Cornout.

Ik heb hem en hij is leuk. Mijn dochter [wordt in december 4] heeft er een klein lapje opgebreid. Ik moet dan natuurlijk wel het draadje om de pinnetjes heen draaien maar ze kan daarna zelf 'breien'. Wat ik kan zien in de folder is dat je er op 3 verschillende manieren op kan breien. Ik heb de langwerpige. Dus je kunt er een dubbele tricotsteek op doen. Dan gebruik je alle twee de kanten. Een enkele als je 1 kant van de knifty gebruikt. En je kunt rondbreien. Net als bij de ronde.  Ik ga zelf nog wel eens het een en ander uitproberen en op zoek gaan naar patronen en ideeen.

groetjes Marie-Christine

marie-christine
Back to Top
cormout View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer cormout Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2006 om 21:44
Leuk,

Als jouw dochter van bijna 4 het al kan, zal ik die van mij van 4 en 6 ook eens snel aan het breien gaan zetten......

Groetjes Cormout
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Augustus 2006 om 21:59

neem 2 plankjes met daartussen 2 kliene klosjes, sla in de plankjes spijkertjes op gelijke afstand en je kunt je gang gaan.

punniken deden wij op een garenklosje met 4 spijkertjes toch?

Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Edith View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Edith Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2006 om 16:18

Ik heb ooit eens een boek besteld "breien op het breiraam". Daar stond ook een beschrijving in om het zelf te maken en hoe je ermee werkt. Het lijkt hier wel op.

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Augustus 2006 om 16:40
klopt helemaal maar voor mijn idee kun je nog veel beter 4 breinaalden nemen dat breit lekker snel in de ronte..................makkelijker dan punniken hoor.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 19:06

heb een patroontje gevonden in een ariadne van 1974, alleen toen noemden ze het een dassenbreiplank, in dit geval een rond kussen, zal morgen het patroontje scannen en mailen naar de liefhebbers.

lydia wijsbroek
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Maart 2011 om 21:26
Je kan heel veel vinden via YOUTUBE.
Moet het wel engels intypen.
Groetjes
IngDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns