Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenIk ben benieuwd naar...

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jolanda_25 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Ik ben benieuwd naar...
    Posted: 17 Juni 2010 om 15:41

hoe opgeruimd jullie zijn met de haak- en brei rotzooi :-D

Ik ben namelijk een redelijk opgeruimd en georganiseerd typje (ben secretaresse) maar met mn haakgaren etc. is het echt een zooitje! Overal ligt wat, her en der verspreid. Komt misschien omdat ik niet echt een plek heb om het op te bergen? hihi

Ben benieuwd hoe het er bij jullie thuis aan toe gaat...

Groetjes Jolanda
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 15:46
Opgeruimd ?? Hoe moet dat ??

Nee, gekheid, mijn spullen zijn ook altijd een teringzooi geweest, maar recentelijk heb ik in elk geval een groot deel gesorteerd in van die grote plastic bakken van de Kwantum. Dat ruimt wel lekker op, en je kunt ook weer eens wat vinden, wat ook wel prettig is. Maar minstens een zelfde hoeveelheid (zes bakken) zit nog verspreid in tassen en manden en moet nog uitgezocht worden.

Mijn losse breinaalden liggen ergens in een koker, maar sinds ik de Knitpro-set heb gebruik ik die verder toch niet meer, alleen die set, en hetzelfde geldt voor mijn haaknaalden. Ik heb gewoon even flink geinvesteerd in een etui met de meeste gebruikte naalden, een schaartje, een meetlatje en naalden, en gebruik nu alleen nog dat etui. Ideaal.

Geen plek hebben om het op te bergen scheelt inderdaad wel. Die ruimte heb ik nu in principe wel, alleen nog niet vrij voor mijn handwerkspullen. Maar ik hou nog hoop voor de toekomst.......

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 16:29
ik heb 2 bakken. eentje beneden en eentje boven en alles ligt door elkaar heen. soms ben ik wel een tijd aan het zoeken naar het bolletje dat ik nou net zocht.

Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 17:32

ik heb zowiezo, 6 bakken op kleur gesorteert  dan nog wat in 2 kasten.... mijn hobbykamer gaat dan ook naar een grotere kamer boven....

en elke keer heb ik weer een ander idee en wordt er weer wat mee naar beneden genomen....dus 3 grote plastic zakken en 2 mandjes

...en ik voel mij er heerlijk bij    HET ZIJN ALLEMAAL IDEEEN  EN GEEN ROMMEL.....

...heb ik op de deur  van gang naar kamer geplakt .... hahah....

groetjes geesje
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 17:39
ik ben meer  het chaotische type(in bijna alles)

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 18:34

Ik heb alles redelijk netjes gesorteerd.

Gewone naalden in een etui,een etui met de knit pro.

Katoen in bakken ,wol in bakken.soort bij soort

Alle patronen in mappen,gesorteerd,wel gemaakt en nog te doen,of het er ooit van komt ,weet ik niet.

Beneden een mand,met spullen,die ik vaak gebruik,en dan ligt er ook het project waar ik aan bezig ben,maar dat is er meestal maar een.Hooguit twee.

Ik hoef dus nooit te zoeken,weet precies waar alles ligt.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 18:50
Originally posted by Corry R Corry R wrote:

Ik heb alles redelijk netjes gesorteerd.

Gewone naalden in een etui,een etui met de knit pro.

Katoen in bakken ,wol in bakken.soort bij soort

Alle patronen in mappen,gesorteerd,wel gemaakt en nog te doen,of het er ooit van komt ,weet ik niet.

Beneden een mand,met spullen,die ik vaak gebruik,en dan ligt er ook het project waar ik aan bezig ben,maar dat is er meestal maar een.Hooguit twee.

Ik hoef dus nooit te zoeken,weet precies waar alles ligt.

zozo, corry, jij hebt het wel mooi zo voor elkaar.
ik heb niet veel plek in huis dus ook niet al te veel voorraad want anders kan ik het niet kwijt. eerst weer wat op maken en dan pas nieuwe halen.
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 19:04

ben zelf het type georganiseerde chaos... Ik weet precies waar alles ligt, maar ik vind het niet altijd meteen, whoehaaaa!

De wol ligt gesorteerd per soort: winter en zomer (katoen), de naalden liggen ook netjes bij elkaar en wat ik het meest gebruik ligt binnen handbereik... boven op zolder staat wat ik zelden gebruik en wat al klaar ligt voor de volgende verkoop (kerstmarkt of april-markt) tvv het tehuis in Sri Lanka.

maar zo netjes als bij Corry ziet het er vast niet uit...

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 19:14
Ik heb 7 grote dozen op wieltjes, waarin de wol op dikte gesorteerd is, twee kastjes voor kleine hobbyspullen, een doos voor de breinaalden, maar op de een of andere manier staan er overal tassen met bollen wol en half afgemaakte projecten en slingeren de kleine spullen op allerlei tafels rond.

Ik ben dan ook heel vaak een bepaald nummer haaknaald kwijt of een tornmesje.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 21:11
Ik heb naast de stoel waar ik altijd zit te handwerken een grote mand zitten met de wol en het garen dat ik het meest gebruik, óf waar ik op dat moment mee bezig ben. Maar in een hoek van de kamer staan nog 3 tassen met wol, zoveel mogelijk in elkaar gestopt  .Op zolder staat nog een doos met wol, allemaal gekregen van een collega waarvan de schoonmoeder overleed en waar heel veel wol lag, waarmee mijn collega geen raad wist. Dus.....  kwam ze bij mij en ik weet er wel raad mee 
Het is dus een georganiseerde chaos in mijn hobbyspullen. Misschien is het toch een goed idee om de wol/garen op kleur te sorteren
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 21:23

en bij mij je wilt het niet weten, bakken vol en overal zweeft wat rond, ben weer aan het opruimen geslagen maar of het ooit allemaal aan kant komt ik vrees het ergste maar meestal weet ik het wel te vinden

bij mij is het een creatieve chaos

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2010 om 22:35

Zou het graag wat netter hebben, maar ben niet zo opruimerig. Overal ligt wel iets. Op zolder weliswaar netjes in de bakken maar in de woonkamer gewoon zomaar overal. Ach manlief en kinderen klagen (nog) niet. Kan meestal alles wel vinden of vind het na even zoeken en kom af en toe iets tegen waarvan ik niet eens wist dat ik het nog had.

Af en toe heb ik aanval van omruimwoede, dan moeten mijn kinderen hun spullen opruimen en tja dan moet ik ook wel aan de gang. Dan is het weer een tijdje heel netjes, maar dat duurt nooit lang.

Nu is het ook een nadeel dat mijn man en ik beide van die verzamelaars zijn. Wij denken alles nog wel eens te kunnen gebruiken en kunnen dan ook slecht dingen weggooien. En vaak gebruiken we dingen die we bewaard hebben ook, maar net zo vaak is het toch net niet wat we nodig hadden (bv met wol de verkeerde kleur).

odette
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 08:56
Ik heb op zolder een klein stukje kast voor mijn rommel. Daar staat een grote kist met wol en doosjes met van alles en nog wat. Ook ik bewaar altijd alles, want je hebt het misschien nog wel eens nodig..... Gek genoeg kan ik vrijwel altijd vinden wat ik zoek .

Waar ik mee bezig ben ligt beneden in een mand. Ik probeer (!) de bollen die ik niet gebruik weer op zolder in de kist te stoppen. Maar wat er dan in de huiskamer ligt, is ook niet echt opgeruimd te noemen. Want ondanks die mand, ligt er toch vaak iets te slingeren. Maar ik heb sinds kort een haaknaalden etui, waar niet alleen de haaknaalden, maar ook spelden, naalden, schaartje, potloodje, steekmarkeerders en meetlint in zitten en dat vind ik wel handig.

Helaas heeft mijn man het opruimen uitgevonden en mag er bij ons niet veel blijven slingeren.
Maar tot nu toe (even afkloppen) blijft hij van mijn spullen af en zegt hij er (nog) niets van. Ik kan hem altijd nog dit topic laten lezen en bewijzen dat het echt niet anders kan dan met chaos !
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 09:40
Wat hebben jullie veel garen dan! Ik heb alleen 1 dichte mand op zolder met alle restjes garen die ik heb, katoen, wol of wat dan ook gewoon door elkaar en ook niet op kleur. Beneden in een mandje op de kast ligt waar ik op dit moment mee bezig ben. Hier heb ik in elk geval ook altijd een bolletje zwart zitten om gezichtjes te borduren. Alle breinaalden in 1 koker en alle haaknaalden in een etui dat ook in het 'bezigmandje' zit.
Back to Top
Butterfly View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 12:14

Ik heb al mijn wol in 2 dozen zitten, ik heb ook plek in mijn kledingkast gemaakt waar mijn breinaalden en restjes wol in ligt en een mandje met borduur, haak en breitijdschriften in ligt. Daar ligt ook sokkenwol in waar ik ooit nog sokken van wil breien.

Oh ja, en ook nog een plastic bak met acrylgaren.

Groetjes Carla.

Mijn blog over haken, breien en borduren:

http://hakenbreienborduren.blogspot.com/
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 12:31
Ik had mijn wol een tijdje terug ook keurig op kleur gesorteerd, maar als ik dan iets wilde breien in meer kleuren, moest ik zo zoeken naar alles van dezelfde pendikte. Nu zit alles dus toch op dikte in doorzichtige dozen, dus mocht ik dezelfde kleur in verschillende diktes nodig hebben, dan zie ik hem snel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 13:02
Heb alle wol gesorteerd in dozen in een kast en naast de bank wat zakken, met waar ik mee bezig ben!
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 13:17
Ik heb veel bakken gekregen en wat gekocht. In de schuur staan 6 grote (en geheel gevulde) bakken van het formaat PTT (formaat babybadje ). In de slaapkamer een enorme rotanmand en in de woonkamer inmiddels 6 grote dozen. De rem moet er echt op maar als ik een mooi bolletje zie kan ik niet weglopen....
Wat ik gebruik ligt op de bank, gelukkig is dat met 5 minuten opgeruimd dus wanneer er visite komt is het geen zooitje
Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 13:46
georganisseerde wanorde, zo zou je het kunnen noemen, ik heb 2 manden vol en 1 koffer (die uitpuilt,tot ongenoegen van manlief), naast mijn zetel waarin ik zit te haken ook een mandje met de wolletjes die ik op dat moment gebruik
<a rel=nofollow href="http://imageshack.us"></a> groetjes sandra
Back to Top
qwerty View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 18 Juni 2010 om 16:09
ik ruim het het wel (meestal) op, maar binnen een uurtje ligt alles weer waar het niet hoort te liggen...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns