Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenvraagje over meerderen

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
louisejane53 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: vraagje over meerderen
    Posted: 11 Juli 2010 om 12:11

Ik heb al eerder deze vraag gesteld op het forum (drops 120-45) maar waarschijnlijk te uitgebreid. Ik kreeg geen reactie. Ik moet meerderingen maken in oneven pennen steeds aan beide zijden van een gemarkeerde steek.Het breiwerk wordt in ribbels gebreid. Beide pennen recht dus. Hoe kan ik dat het beste doen zonder dat er gaatjes ontstaan? En tegelijkertijd brei ik verkorte pennen om de 8 pennen tot aan de gemerkte steek en ook daar ontstaat een gaatje als ik weer verder brei. vrgr Anneke 

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2010 om 12:39
Mijn oplossing met verkorte pennen is dat ik de draad om de naastbije steek, die ik niet brei, sla, die neem ik dan even op de linker pen en daarna weer terug naar de rechter.

Bij meerderen zou je het tussenlusje gedraaid op de rechterpen kunnen nemen en dan terugzetten. Neem je het gewoon op, dan krijg je een gaatje. Twee steken uit één, maar dan de eerste gedraaid insteken, kan ook.

Maar als je geen antwoord kreeg, zal er wel geen simpele oplossing zijn, net als met krullen van haak- en breiwerk.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
louisejane53 View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2010 om 14:09
Dank je wel ik heb zelf al veel uitgeprobeerd maar dat met de draad om de naastbije steek nog niet ben benieuwd.Laat het nog wel weten
Back to Top
odette View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2010 om 21:47

Je kan de draad of om de volgende steek of om de naald slaan.

Later brei je dan die steek met die omslag samen. Goed de draad aantrekken.

Maar soms zie je ook die gaatjes als het werk heelmaal af is niet meer terug.

odette
Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 11 Juli 2010 om 22:07
Om te meerderen in een rechte naald brei ik altijd de eerste steek gewoon, de tweede ook maar niet afhalen, dan achter insteken en nog een steek maken. Aan het einde van de naald brei ik tot de derde steek, dan als voorheen meerderen, dan heb je op twee steken van de kant de vermeerdering.

Ik heb vandaag een foto van een wintersetje, sjaal met muts, op de site gezet waarvan de muts ook met verkorte naalden is gebreid, ik draai het werk gewoon om, trek de draad goed aan en brei verder. Als het werkje af is zie geen gaatjes. Kijk ook naar mijn schouder/halswarmer, die is ook met verkorte naalden gebreid.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent.
Groetjes Gerda
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns