|
Reageer ![]() |
Autheur | |
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() Posted: 08 Juli 2010 om 15:34 |
Ik zoek een haakpatroontje om een soort mouwloos truitje, een soort zonnehemdje te maken. 18-24 maand zou het moeten zijn, en het mag ook een Engels of Japans patroon zijn. Ik heb alles op mijn schijf al doorgespit en kom eigenlijk alleen maar jurkjes tegen, of wel het soort hemdje dat ik zoek maar voor grotere maten. Hebben jullie iets leuks voor een klein meisje? Mag heel simpel met stokjes zijn, maar iets met schelpjes lijkt me ook heel mooi.
|
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb het genoteerd, ik zal morgen in mijn haakboeken kijken.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
![]() |
in de laatste knippie staat een haakpatroon in voor een hempje, ook in combinatie van bovenkant jurk.
|
|
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte
Saskia |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
![]() |
Ik heb iets gestuurd, maar de kwaliteit houdt niet over.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() |
Ik heb het ontvangen Magtelt, het is nog best te doen hoor. Ik heb even wat geknipt en geplakt en ga er vanavond eens even naar kijken. Mocht iemand het patroon uit de Knippie voor me hebben: graag!
|
|
![]() |
|
sjaak ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 30 Mei 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 587 |
![]() |
Hallo,ik stuur je een patroontje,vind het zelf beeldig,
|
|
[IMG]http://i1125.photobucket.com/albums/l587/gif-mania/album19/x_8941aa5.gif">
|
|
![]() |
|
![]() |
Mijn patroon is uit de jaren 70 dus het zal niet moeilijk kiezen zijn. Ik vond het 2e wel snoezig, maar erg ouderwets. Het 1ste is makkelijk aan maten aan te passen omdat het vierkantjes zijn. Maar die uit de nieuwe Knippie is vast leuker.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
breidje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3928 |
![]() |
om een idee te krijgen http://www.favecrafts.com/Crochet-for-Kids/Kid-Tank-Crochet- Pattern of toch maar breien |
|
wil
![]() |
|
![]() |
|
Nancy ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 12 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1009 |
![]() |
Hey Breidje, Deze is echt heel erg super http://www.favecrafts.com/Crochet-for-Kids/Kid-Tank-Crochet- Pattern jammer dat ik er geen wijs uit kan in het Engels maar ga hem wel opslaan om te kijken of ik het uit kan vogelen.
Gr Nancy |
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt voor al het meedenken! Er zitten leuke patroontjes tussen, daar kan ik vast wel iets mee. http://www.etsy.com/listing/12091647/shell-stitch-tank-pdf-p attern-only?ref=cat2_gallery_6 Zou het te doen zijn om zo'n patroon zelf te verkleinen? En dan bedoel ik dus niet met dunner garen etc, maar door het aantal shells te verminderen.
|
|
![]() |
|
![]() |
Vast wel. Je zou in plaats van schouderbandjes lint kunnen gebruiken, als die te breed worden.
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
![]() |
Ik denk dat dat lastig zal worden Magtelt. Volgens de beschrijving op Etsy wordt het topje vanaf de hals omlaag gehaakt. Zoals ik het zie is het dus dat je eerst een aantal lossen opzet en in toer 2 schelpjes haakt. En dat je daarna aan de andere kant van de lossen weer met schelpjes begint om omlaag mee te haken. Ik denk dus dat je dan meteen bij de eerste ketting met lossen het aantal schelpjes moet inkorten. Ik heb nog wel dat schelpjespatroon van het luierbroekje, dat zou ik evt kunnen gebruiken om een recht bovendeel te haken en dan daar losse bandjes aan zetten. Gehaakt of idd met lint. Ga er vanavond eens even naar kijken, bedankt voor de tip. |
|
![]() |
|
muis28 ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 28 Augustus 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2011 |
![]() |
Is er geen bibliotheek bij je inde buurt, die hebben ook vaak de knip en knippie. Kun je het patroon kopieren. Ik heb de knippie wel, maar geen scanner. |
|
Saskia |
|
![]() |
|
![]() |
Zou je er geen foto van kunnen maken met een digitaal fototoestel Saskia? Ik heb hem vanmiddag even ingekeken in de boekhandel en dat patroontje is dus echt precies zoals ik zoek. Zijn die bladen in de bieb meteen al voor de uitleen, of zijn de nieuwste nummers eerst alleen om in te kijken? Anders heb ik denk ik weinig kans 'm te vinden. Hee, bedenk me nu dat er in ons wijkcentrum ook een leeshoek met tijdschriften is, voor zover ik weet met de nieuwste nummers. Misschien staat 'ie daarbij. En dan hopen dat ik een paar kopietjes kan maken. (Anders gebruik ik m'n gsm wel voor een paar fotootjes. Maar als iemand dat Knippie-patroon toevallig digitaal heeft: graag! |
|
![]() |
|
![]() |
Hoi Naemi, het patroon zit in de mailbox. |
|
Saskia |
|
![]() |
|
![]() |
Heb je dat helemaal voor mij over zitten tikken Saskia?
![]() ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
ik heb hem inderdaad helemaal overgetypt voor je, gelukkig heb ik in mijn jeugdjaren een typediploma gehaald, dus het was zo gebeurd. Veel plezier ermee, ik zie de foto wel verschijnen in mijn creaties. |
|
Saskia |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |