Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenEenvoudig patroon voor starter

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Eenvoudig patroon voor starter
    Posted: 30 Juli 2010 om 20:30

Hoi Allemaal,

Ik ben goed gestart: heb een leuk boekje gekocht met patronen en uitleg, heb de steken geoefend.....en toen hield het op....

De patronen in het boekje...zijn niet echt eenvoudig en ben nu al zwaar gefrustreerd....(al ben ik dat wel snel ) Wie heeft er voor mij een eenvoudig patroon en kan mij uitleggen hoe ik die schema's e.d. moet lezen....Ik snap het echt niet...

Alvast bedankt!

groetjes

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2010 om 21:35

http://www.hassdesign.com/StitchLegend/

op deze site zie je de verschillende tekens met een filmpje erbij.

misschien kun je daar iets mee.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 30 Juli 2010 om 21:57
Wat voor boekje is het? Misschien kennen we het en kunnen we je uitleg geven. Schrijvers van breiboeken vergeten wel eens dat niet iedereen in hun vaktaal thuis is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2010 om 13:32
Hallo Leintje, gaat het om brei of haak patronen ?
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 31 Juli 2010 om 18:07
Uit de rubriek Voorstellen maak ik op dat het om haken gaat. Als we nu weten welk boekje het is, kunnen we beter antwoord geven. Misschien is het dat boekje met al die Grannysquares, daar liepen veel beginners vast op de keerlossen.

wat rozengeur.
Back to Top
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2010 om 13:12

Hoi Allemaal,

tja...muserig als ik ben...het gaat inderdaad om haken.  Zelf heb ik het volgende boekje:

Ik vraag me dus zelfs al af: veel patronen beginnen met zo'n magische ring. Moet je deze in het begin al aantrekken of pas later? Ben benieuwd naar jullie reacties en ga ondertussen nog maar even prutsen

groetjes

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2010 om 13:19
Ik trek hem na twee toeren pas strak aan. Ik zit ook altijd even te prutsen voor ik de ring heb.

Heb je de nieuwe uitgave, waarin voornamelijk met vasten wordt gewerkt? Want in de oudere werden die vasten steevast stokjes genoemd en dan begrijp je er niets van.

Als je nog moet leren haken, kun je het beste met proeflapjes beginnen, waarvan je dan een tasje, poppedeken of geurkussen maakt.

Bij amigurumi moet je in spiralen haken en aangeven wat de eerste steek van een toer is. Het lijkt me best wel moeilijk om daarmee te beginnen.

wat rozengeur.
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2010 om 14:33
Welke uitgave van het boekje heb je? ZOals Magtelt zegt, er is ook een editie in omloop waar de verkeerde steken staan aangegeven bij de patronen. Dan staat er bij het patroon overal stk, stokjes dus, terwijl je toch echt vasten moet haken voor de amigurumi. Als je de schema's al snapt maar de foute tekst erbij hebt, dan kom je er nog steeds niet goed uit.
Back to Top
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2010 om 15:13
Het is de editie van 2009 (ISBN: 978-90-5764-420-7) Ik zie in de eerste beschrijvingen nergens vasten staan....dus dan is de kans groot dat het de verkeerde editie is?
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 01 Augustus 2010 om 15:36

Dat staat ook in mijn boek, en daarin staat bij alle patronen stokjes vermeld ipv vasten. Bvb op blz 47 bij het varken, daar staat dat je 5 stk in de cirkel moet haken, dat moeten dus 5 vasten zijn en geen 5 stokjes. En bij de 1e toer staat: 2 stk in elk van de 5 stk, dan zou je dus 2 stokjes in elk van de 5 stokjes moeten haken, maar je moet juist 2 vasten in elk van de 5 vasten haken! Ik weet dat de uitgever een tijdje een omruilactie heeft gehad, maar ik lees er gewoon over heen, haak vasten waar stokjes beschreven staan. Maar misschien weet iemand anders of het boekje nog om te ruilen is. Of anders even contact opnemen met de uitgever.

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2010 om 14:17

zou het ook kunnen zijn dat ze met stk - steken bedoelen en dat vooraan in het boek een legenda zit waar de afkortingen bij staan.

ik heb ook eens een boek bij de bieb gelend en daar stond ook stk en na het voorwoord en uitleg goed gelezen te hebben begreep ik dat ze andere afkortingen gebruiken dan nu het geval is bij de meeste haakpatronen

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2010 om 15:21
Er zit idd een legenda in het boekje en daar staat dat de afkorting stk staat voor stokje. Op zich correct, behalve dan dat de amigurumi in vasten worden gehaakt, en de getekende schema's ook duidelijk vasten laten zien.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2010 om 19:02
Je kon, als je de streepjescode, die op de achterkant staat, naar Librero stuurde, de tweede druk krijgen, waarin de steken correct vermeld zijn, maar ik weet niet of dat nog zo is. Misschien staat hun mailadres op hun site dan kun je het vragen.

wat rozengeur.
Back to Top
mvzu View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2010 om 00:15
Originally posted by leintje leintje wrote:

Hoi Allemaal,

Ik ben goed gestart: heb een leuk boekje gekocht met patronen en uitleg, heb de steken geoefend.....en toen hield het op....

De patronen in het boekje...zijn niet echt eenvoudig en ben nu al zwaar gefrustreerd....(al ben ik dat wel snel ) Wie heeft er voor mij een eenvoudig patroon en kan mij uitleggen hoe ik die schema's e.d. moet lezen....Ik snap het echt niet...

Alvast bedankt!

groetjes

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. De steken heb ik door, maar een patroon lezen lukt me ook nog niet echt, echt niet zeg maar.

Heeeeeeeeeeeel frustrerend!

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2010 om 16:01
Het is handig om de bladzij met stekenuitleg en afkortingen te kopiëren, dan kun je hem naast het boek leggen. En dan maar gewoon in het diepe springen, je kunt het altijd weer uithalen, als het echt niet gaat. Maar zelfs als je het niet precies volgens de regels doet en er komt wel een breiwerkje uit, dan zit je goed.

Vroeger stond er vaak in breiboekjes "Lees eerst het patroon helemaal door" maar dat zegt soms nog niets. Gewoon doen en als het op het plaatje lijkt is het goed. En als je er tevreden over bent is het beter.

wat rozengeur.
Back to Top
leintje View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2010 om 20:28
Originally posted by mvzu mvzu wrote:

Ik heb precies hetzelfde probleem als jou. De steken heb ik door, maar een patroon lezen lukt me ook nog niet echt, echt niet zeg maar.

Heeeeeeeeeeeel frustrerend!

Wat nog veel frustrerender is.....denken dat je het niet goed doet......en het toch goed blijken te doen. Ik ben vandaag even bij de pipoos binnen geglipt en daar was iemand die zo lief was om even een stukje voor te doen, scheelt veel! Nu zelf nog maar een keer of 20 gaan proberen ;-)

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.715 seconden.
Lang Yarns