Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenfrutseltjes die over zijn

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: frutseltjes die over zijn
    Posted: 17 Augustus 2010 om 18:21

Hobbydoosjes

Zou het een idee zijn om de speeltjes die wij en masse haken/breien (en we vaak niet weten waar te laten) om die ook naar Roemenie te sturen. We zijn dan wel de speeltjes kwijt, maar krijgen er een goed gevoel voor terug.

Tis maar een idee, juich het toe of kraak het af.

lydia wijsbroek
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 18:56

zeker toegejuicht wat mij betreft! Heb ik ook al gedaan met mutsen en sjaals.

Zoals velen weten maak ik (en sommige doosjes ook hier op het forum) spulletjes voor een markt. de opbrengst gaat naar Sri lanka, naar een tehuis voor meisjes. Wat niet verkocht is, verdeel ik tussen enkele andere goede doelen: stichting "de mand" (die kankerpatiënten een mand met pakjes kado doet voor moeilijke momenten) en de school van mijn gehandicapte dochtertje.

Maar ik vind elk goed doel een knuffel waard, en inderdaad zijn ze daar in roemenië ook blij mee. heb je een idee over een bepaalde organisatie en hoe krijg je het daar? (dit vraag ik ivm verzendingskosten)

groetjes, chrisje

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 19:03
Ik denk dat het dan via stichting dorcas moet gaan, begreep ik tenminste van Creaans, die al die sokjes en sokken breit
lydia wijsbroek
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 19:05

super idee maar ik zat ook te prakkizeren hoe je de spullekes ingezameld krijgt want de porto-kosten zijn niet mis tegenwoordig....paar verzamelpunten in het land wellicht en dan als een soort estafette de spullen halen/brengen ??? Mijn ''kleine'' spullen probeer ik te verkopen voor het KWF (knutselen tegen kanker) maar kheb nog wel sjaaltjes over en kermisknuffels op zolder (elke kermis weer prijs ;-))) geen 10tallen maar wil ze graag voor Roemenië ofzo bestemmen...

ik volg deze topic met volle aandacht, interessant !!!! (kvond trouwens het item over de knuffelvullingen superleuk om te lezen!!!!!!)

Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 19:42
Ik vind het een supergoed idee.
Mocht het een vastomlijnd plan worden,
kan iemand er dan een hele topic aan
wijden, incl. inzamelplannen,verzendkosten en derg.?
Misschien kunnen we met meerderen voor de uitvoering
zorgen? Zal zowiezo wel een hele organisatie zijn.
Ben benieuwd of het uitvoerbaar is.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 20:22
Ik vind het wel een leuk idee, maar zitten ze daar op knuffels te wachten? Of heb je het meer over gebreide sokken en sjalen?
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 21:44

ik heb op de site van Dorcas zitten kijken en ze delen bijvoorbeeld kraampakketjes uit, wel heel summier, zodoende dacht ik als we die pakketjes nu eens aan konden vullen met bijvoorbeeld een knuffeltje (bijvoorbeeld het aankleed nijntje van Tjeempie.com zowel voor een jongen als een meisje, met jurk of met tuinbroek, tis voor een baby. Gehaakte sokjes of gebreide en misschien een trappelzak zoals via deze link te zien moet zijn.

Die kan gebreid worden, ik heb het patroon, en ook het schema zodat het ook te haken moet zijn (is dan wel effe rekenwerk). Als ik zie van 1 patroon hoeveel verschillende beren er zijn, zal dit ook een diversiteit aan werkjes worden. 

http://lh3.ggpht.com/_2bJ9lfur8C8/TGrkxO7EsZI/AAAAAAAABNo/3Y QO6lWGLzA/s512/17-8-2010%2021%3B34%3B48.jpg

lydia wijsbroek
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 17 Augustus 2010 om 22:18
Goed idee!!

Ik brei en creatief al een aantal jaar voor Roemenië. Dat gaat niet via Dorcas maar via een groep enthousiaste mensen uit een dorp vlakbij Den Bosch. Als ze terug zijn van een transport krijgen we foto's en/of videobeelden te zien van wat ze hebben gedaan. Dat is wel erg prachtig als je die koppies ziet van de kinderen of volwassenen in zo'n dorp. Allemaal met een nieuwe trui of een leuke muts op. Vantevoren wordt ook geinventariseerd hoeveel kinderen er zijn in het tehuis zodat ieder kind bij een transport iets krijgt.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 10:39

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Goed idee!!

Ik brei en creatief al een aantal jaar voor Roemenië. Dat gaat niet via Dorcas maar via een groep enthousiaste mensen uit een dorp vlakbij Den Bosch. Als ze terug zijn van een transport krijgen we foto's en/of videobeelden te zien van wat ze hebben gedaan. Dat is wel erg prachtig als je die koppies ziet van de kinderen of volwassenen in zo'n dorp. Allemaal met een nieuwe trui of een leuke muts op. Vantevoren wordt ook geinventariseerd hoeveel kinderen er zijn in het tehuis zodat ieder kind bij een transport iets krijgt.

de markt is half november, en er kunnen zeker nog spulletjes die over zijn naar dit project Simone. wat ik wel erg goed vind, is het feit dat je weet hoeveel kinderen er zijn! ga jij dat zelf naar deze mensen brengen of hoe werkt dit precies?

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 11:12
Ik zal eens informeren wanneer er weer een transport is en om hoeveel kinderen het gaat.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 Augustus 2010 om 12:07
Ik kan het niet zelf naar Brabant brengen, ik woon in het noorden van het land, voor mij is Emmen het dichtste bij, daar kan ik het zo afgeven.
lydia wijsbroek
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 19:06

Wat een leuke reacties!
Bij de site kan je over Dorcas lezen en als je klikt op, mijn regio bovenin, kan je zien welk Depot dicht bij jou in de buurt is. Daar kan je spullen brengen.
http://dorcas.nl/
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 Augustus 2010 om 20:42

Originally posted by Prideke Prideke wrote:

Ik zal eens informeren wanneer er weer een transport is en om hoeveel kinderen het gaat.

ok, bedankt! het zou wel na de markt half november zijn, dan weet ik wat er over is.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.391 seconden.
Lang Yarns