Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotengoedkope wol

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: goedkope wol
    Posted: 21 Augustus 2010 om 10:27
Lieve Hobbydozen, ik heb een vraagje, is het mogelijk om
goedkopere wol te gebruiken ipv de duren die bij een
patroon aanbevolen worden ?
Ik ben beginnende breister en weet heel weinig van breien
af.
Als ik een patroon heb dan wil ik het eerst breien met een
goedkope wol en daarna met de aanbevolen wol.
x_3bc1bd1f
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 10:42
als je dezelfde stekenverhouding aanhoudt als van de "dure wol" kun je net zo makkelijk met wol van bijvoorbeeld zeeman als Wibra uit de voeten. Het stekenproeflapje breien voor de stekenverhouding is nog steeds het belangrijkste en als je het proeflapje gelijk een keer wast op de aanbevolen temperatuur weet je ook gelijk hoe je breiwerk blijft na de was, spaart je eventueel een teleurstelling uit.
lydia wijsbroek
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 10:54
Dankjewel Lydia.
Ik ga gelijk aan de slag. Ik had voor mijn laatste vest wol
van Langrosse. Ik vond het wel duur hoor ik was meer dan
100 euro kwijt. Ik heb wel maat 50 maar het blijft veel
geld. Daar in tegen is het zo'n leuke en ontspannende hobby
dat ik dat voor lief neem.

x_3bc1bd1f
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 11:16
Inderdaad wat Lydia zegt klopt als een bus.
Maar altijd onthouden dat het resultaat toch behoorlijk kan verschillen van het originele model. Zeker als je fantasiegarens gebruikt en bij diverse kleuren zijn de combinaties nooit zo perfect op elkaar afgestemd

Maar als je het model 2x wil breien moet je toch 2x garen kopen, wordt het breiwerk toch nog duurder ?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 Augustus 2010 om 14:34
Goedkopere wol heeft vaak een grotere looplengte en dan heb je er minder van nodig. Ik stop mijn breisels binnenstebuiten in een grote waszak en zo gaan ze in de wasmachine. Ook al vanwege de kattenharen die eventueel loskomen van andere kleren.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2010 om 16:50

Ik ben ook een beginnend breister. Ik heb wel ontdekt dat het wat duurdere garen vaak wel prettiger werkt. De Acryl van de Wibra/Zeeman werkt wat stroef lijkt het wel. Ik heb laatst wat garen gekocht dat in de uitloop was voor een euro per bol, kan ik toch lekker breien en het kost me niet zoveel meer. Even goed zoeken en er is vanalles te vinden voor leuke prijzen om mee te beginnen. Ik wil zelf ook nog niet zoveel uitgeven omdat ik nog niet zo handig ben.

En wat hierboven ook gezegd wordt, wel opletten met de stekenverhouding. Die fout heb ik dus als eerste gemaakt met een veel te groot topje tot gevolg (noem het maar gerust en TOP ipv topje).

Back to Top
perle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 23 Augustus 2010 om 19:41

Inderdaad,als je eenmaal een tijdje bezig bent dan begin je onvermijdelijk een voorraad op te sparen.

Dan begin je in alles wel een project te zien.Begin je verschillen te merken in kwaliteit en kwantiteit.

Loop je koopjes af en kun je inderdaad zéér interessante dingen op de kop slaan en begin je ook te weten wat je waarvoor kunt gebruiken en hoe het is in de was enzv.Zoals Phildar...hebben jullie die in Nederland?Vanaf julli kun je daar vele draadjes kopen aan -50% en ook in januari.En dat kan al een heus verschil maken,hoor! Zo heb je al redelijke goeie draadjes aan best betaalbare prijzen!

Ik zag dat er donderdag vele verschillende draadjes liggen in Lidl.Pas op.Wees niet te gretig want het is niet zo goed van kwaliteit.de sokkenwol ed.Een goeie tip? Koop iets maar wees matig...dan ben je niet te triest als het slecht uitvalt(na wassen bedoel ik want daar zit soms het addertje).

Uw vraag is een zeer goed en knap gestelde vraag!!!!Want indien je teveel bloopers loopt dan denk je mischien wel...oei...hier win ik niet mee.Kijk op internet...zoek de koopjes.Ze zijn er altijd ook tijdens de niet solden!!!!Goedkope wol is niet altijd beterkoop!Soms wel...maar dat leer je...je leert de draadjes kennen!

Veel succes!!!!!!En? Brei ze!!!!!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns