Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenPoppenmoeder

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: Poppenmoeder
    Posted: 20 September 2010 om 21:38
Ik was vroeger een poppenmoeder, ik heb zelfs eens een zieke beer met Vicks ingesmeerd. Ook die papieren aankleedpopjes lagen in mijn speelgoedkist en ik had een poppenhuis met stromend water en elektra via een oude treintrafo met bel en lampjes. Meestal speelde ik met mijn oudste zus, maar kleine zus mocht ook meedoen en de katten lagen in de poppenklerendoos.

Maar we speelden ook met mijn broertje met de Lego en Meccano.

En jullie???
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mia316 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2010 om 21:51

Hoi

Ik speelden vroeger met de barbie

van een kartonen doos maakte ik dan een huis en van een wehkamp boek

knipte ik meubels uit en plakte die dan op de kanten zodat het huis in gericht was.

Ook spaarde me moeder voor ons lege verpakkingen van levensmiddelen en dergelijke

zodra we altijd grote vakantie hadden speelde ik altijd met me broers enals met nichtjes kwamen logeren winkeltje.

We hadden ook z'on klein kinderkeuketje met pannetjes waar we dan zelf kleine dingentjes konden bakken

Was een hele leuke tijd zal dat niet zo gauw vergeten

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2010 om 22:27
Ik was vooral veel aan het lezen. Handwerken was niet zo mijn ding toen. Weinig geduld daarvoor. Mijn jongste zusje was wel altijd in de weer met poppen en het maken van kleertjes van de lapjes en draadjes wol die mijn moeder overhield aan het maken van kleding en truien.
Wel speelden we met (nep)lego en in onze kinderrijke buurt waren altijd wel kinderen om mee buiten te spelen, te rolschaatsen, fietsen, grensje spelen en nog veel meer. Was al met al best een leuke tijd.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 20 September 2010 om 23:46
Ik heb weinig herinneringen m.b.t. kind zijn en spelen. Dieren hebben een grote rol in mijn leven gespeeld............en nog

Ik was blij dat ik die tijd achter me heb kunnen laten met veel hulp, bloed, zweet en tranen. Wat rest zijn de leuke herinneringen die zijn overgebleven na hard werken en helen

Leuk topic Magtelt.
Back to Top
Marjola View Drop Down
Newbie
Newbie

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 07:19

Wij hadden thuis ook een poppenhuis, gemaakt door mijn opa. Maar we hadden ook een winkeltje( ook gemaakt door opa) Wij zijn met vier meiden thuis en er werd heel wat mee gespeeld.

Maar ook veel handwerken. Op mijn zesde kon ik al breien. Mijn moeder was handwerkjuf, dus dat werd er met de paplepel ingegoten. Het grappige is dat de drie oudsten handwerken leuk vonden ( en nog steeds) en de jongste heeft er helemaal niks mee. Thuis werd er heel wat afgeknutseld ook door mijn moeder.

Maar ook dieren speelden een belangrijke rol. Toen ik zeven jaar was kwam er een hond , een airdale terrier Elza ( vernoemd naar mij omdat ik hem zogenaamd voor mijn verjaardag had gekregen, maar ze was van allemaal hoor) En er was ook altijd wel een cavia of konijn.

Het was een gezellige boel bij ons thuis.

Groetjes

Els
Back to Top
Eugenie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 07:53
ik was vooral aan het buitenspelen en aan het lezen, mijn oma zei ooit eens dat ik mijn verstand zou verlezen. ik had wel poppen maar keek er niet naar om  en handwerken was voor stommerds. ik denk dat de kleine Eugenie mij nu wel heel stom zal vinden.

~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 07:54
ik was ook altijd een poppenmoeder.
zelfs zo erg dat als het Moederdag was en we in het
pannenkoekenhuis zaten op die dag.
de moeders kregen allemaal een zakje met bonbons.
ik ben toen naar een mevrouw gelopen en heb gevraagd om
zo'n zakje want ik was poppenmoeder.
maar ik kreeg er wel mooi een.
ik liep ook overal met een pop.
of het nu een dagje uit was of dat we boodschappen gingen
doen.
een pop moest mee.
en papa of mama hoefde haar niet af te pakken omdat ik
moe werd want dan werd ik boos.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 08:15

Ik was niet echt een poppenmoeder,maar ik had een vriendinnetje ,die dat wel was,dus moest ik regelmatig meedoen.

Wat ik veel leuker vond,zo klein als ik was,om kleertjes en frutsels voor de pop te maken.

Wij hadden nauwelijks speelgoed,maar kleuren en verven vond ik ook wel leuk.

Meestal ging ik bij een vriendinnetje spelen,omdat zij wel speelgoed hadden.

Als wij toen lego hadden gehad,had ik beslist daarmee gespeelt,deed ik veel met onze kinderen.

Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 09:09
Ik was een echt meisje! Speelde met poppen en Barbie's. Ik maakte samen met mijn moeder kleertjes. Gehaakt en genaaid. Dat naaien ging bij mij niet zo netjes. Ik knipte gewoon iets uit een lapje stof en maakte dat met wat steekjes aan elkaar.

Van Sinterklaas kreeg ik een poppenhuis, helemaal geweldig! Jaren later kwam ik erachter dat mijn vader het zelf gemaakt had. Toen kreeg ik nog meer bewondering voor hem dan ik al had. Het was prachtig en mijn vader kon (en kan!) alles maken!

Maar ik was ook een buitenspeelmeisje. En dan deed ik mee met de jongens. Van hun wilde ik winnen! Met hardlopen, boompje klimmen, verstoppertje spelen en voetballen.

En als we niet naar buiten konden, dan deed ik spelletjes, las boeken, tekende en knutselde veel.

Jee, wat brengt dit weer veel mooie herinneringen met zich mee; wat leuk om daar weer over na te denken! Bedankt Magtelt.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 09:18
Ik heb vroeger ook veel met poppen gespeeld maar in de poppenwagen legse ik altijd wel mijn hond of een van de poezen om te <andelen
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 09:45
Ik had twee poppen, met lekker wat kleertjes en heel veel knuffels.
Heel voorzichtig was ik ermee. Ik had er ook een gruwelijke hekel aan als 1 van mijn vriendinnetjes het in het hoofd haalde er mee te gooien. Little pony's had ik ook veel, kuifstaartjes en van die beertjes die je aan kon kleden (was een duits merk geloof ik, enigzins harde beertjes).
Ik knutselde veel, fimo, rubber, woodsies, tekenen. Ook veel lezen.

Aan de andere kant was ik een halve wilde, vissen, kikkers vangen (in greppels), eenden tam maken. Altijd bij de dieren in het hok.

Eerlijk gezegd ben ik niet heel veel veranderd, alleen doe ik nu het speelgedeelte met mijn dochtertje (maar ik vind het stiekem ook gewoon leuk). Bij de dieren zitten we ook gezellig saampjes in de modder. De wasmachine is geduldig met ons.

Groetjes Marije

Back to Top
Antonia View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 09:54

Ik ben ook van kleins af aan een poppenmoedertje geweest, en begon daar ook al heel vroeg kleertjes voor te maken.

Ik weet nog dat ik vreselijk jaloers was op mijn vriendinnetje, die had een echt poppenhuis, maar ik mocht van haar wel kleertjes fabriceren voor die hele kleine popjes.

Ik speelde vooral veel met mijn oudste broer, met zijn tinnen soldaatjes, en natuurlijk buiten .... voetballen, en bomen klimmen.

Helaas heeft mijn jeugd niet lang geduurd, vanaf mijn 9 jaar moest ik voor het huishouden zorgen, omdat mijn moeder kanker kreeg. In die tijd hoefde jongens niets te doen in het huishouden als er een meisje was.

TONY
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 12:04

ik was geen poppenmoedertje

maar verslond alleen maar leesboeken

quality=
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 12:35
Ik was zeker geen poppenmoeder, ook mijn beide zussen niet.
We hadden wel poppen hoor, ik kan me nog herinneren dat
mijn oudste zus met sinterklaas een poppetje kreeg dat mijn
moeder bij de biotex had gekregen, mijn zusje en ik waren
vreselijk jaloers, zij wel en wij niet, 10 minuten later
kregen mijn zusje en ik een grote sta pop, ik een blonde
en mijn zusje een donkere. We hebben er niet veel mee
gespeeld, buiten spelen was toch onze favoriet.
Ook mijn dochter is nooit een poppenmoeder geweest, zij had
een babypop genaamd Betsie, Betsie lag in haar poppenwagen
en dat was het, het zal wel erfelijk zijn.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 13:09

Ik was ook geen poppenmoeder.Ik vond schooljuffrouw spelen veel leuker.Lezen vond en vind ik nu nog steeds heerlijk.Legpuzzels maken ,vroeger en nu, vind ik ook leuk.Ik woonde in mijn jeugd midden in het centrum van Rotterdam,dus buitenspelen ging niet altijd,veel te druk.Handwerken vond ik vroeger helemaal niks.Toch heb ik voor mijn zoons wel truien gebreid met LEGO figuren erin.Mijn schoondochter vroeg een maand of 8 /9  geleden of ik babysokjes kon breien.Dit wilde ik graag proberen,is gelukt en sindsdien vind ik breien heel leuk.

Groetjes Frea

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 14:20
Ja lezen, ik heb een kast vol met mijn jeugdboeken staan. Ik kreeg ook altijd te horen "Je verleest je verstand", dat zal best, Prisma Juniores waren maar 1,25, dus elke verjaardag breidde het boekenbezit zich uit. Kent iemand "Het witte paardje"? Dat is onlangs nog verfilmd als "De Maanprinses", omdat Rowlings had gezegd dat dat haar lievelingsboek was.

En van die kartonnen bouwplaten! Hele dorpen hebben we gemaakt. Mijn oudste zus had Brickbox, dat bestaat nu weer, bouwsteentjes waarmee je een huis kon bouwen met lijm, die in water oplosbaar was.

En ik had op mijn 11de met mijn kwartje per week een Monopolyspel bij elkaar gespaard, dat heb ik nog,maar het is totaal versleten. Mijn vader had een abonnement op de gevangenis.

En toch lijkt het net of we altijd buiten speelden, al die kring en zing spelletjes, knikkeren, tollen, hinkelen en touwtjespringen. Later op het landje bij de Stadionkade hutten bouwen en bloemen plukken.

wat rozengeur.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 16:40
Je topic roept toch weer herinneringen op die weg waren. Ik heb nog een foto van mezelf als poppenmoedertje. Ik hield theekransjes met mijn poppen.

Zo zie je maar waar een topic toe kan leiden
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 16:47
Oja, en kregen ze dan ook een kopje vol suiker en een klein scheutje kindertjesthee?

wat rozengeur.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 17:04
géén poppenmoeder want met 6 broers en 1 zusje van 8 jaar jonger speel je veel buiten, we woonden in een dorp...met een vaart voor de deur dus vlotten maken en varen en ook polsstokspringen en geregeld nat thuiskomen....én: natuurlijk lezen, veel lezen voor zover er wat te lezen viel...ons moeder zei altijd: "gij, gij leesdoew eige ne sufferd/je leest je suf....;-))) " speelde met een vriendinnetje vaak boekwinkel of bibliotheek, ben later ook in een boekwinkel gaan werken, heerlijk ! Maar nu ben ik gek op poppen...kreeg 2 dochters maar ook geen poppenmoeders, heb 2 kleinzoons dus voor hen hoef ik geen Barbies aan te kleden, ga het dus nu voor mezelf doen !
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 21 September 2010 om 19:56

Ik was tot mijn 8ste een echt meisjesmeisje, altijd binnen spelen, jurkjes aan, met poppen spelen, we woonden toen in een huis met een tuin, maar ik had er geen vriendinnetjes, alleen maar jongens in de buurt. 

Totdat we gingen verhuizen naar een vrijstaand huis met grote tuin, en het leukste van alles....een buurmeisje!!

Van mijn leeftijd, we waren onafscheidelijk, veel fietscrossen, in ons boompaard spelen, onze verzorgpony 'uitlaten' tot hilariteit van de buurt (we woonden midden in het centrum, hihi) HEERLIJK gewoon, natuurlijk veel zwemmen, mijn ouders hadden/hebben een zwembad en dat was voor die tijd wel heel bijzonder!!! Ineens was ik helemaal omgedraaid met spelen, haha, en leuk dat ik het allemaal vond, ik kijk er met heel veel plezier op terug!!!

Min dochters spelen ook graag buiten, en zijn behoorlijk stoer, terreinrijden vinden ze prachtig, met hun quadje of op het crossbrommertje rijden ook, maar Barbies zijn toch ook wel heel leuk, en Playmobil niet te vergeten, daar raken ze niet op uitgekeken! Het liefst doen ze het rijden wel in hun jurk of rokje, haha!!

Leuk, die herinneringen ophalen!! 

groetjes
Iris
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.730 seconden.
Lang Yarns