Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotenk’ben een slechte mama

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: k’ben een slechte mama
    Posted: 22 September 2010 om 11:37
zo voel ik me toch ....de meesten onder jullie weten wel dat m'n jongens niet alle dagen bij mij zijn maar aangezien de pleegmama op vankantie was gegaan zijn er twee van m'n jongens twee weken en half bij mij gebleven en dan op de weekends had ik ze allemaal. Ik heb zo genoten van m'n jongens maar moet eerlijk bekennen dat ik het zelf niet leuk vond met onze oudste en ik moet hard toegeven dat ik blij ben dat ik nu even twee dagen rust heb aangezien de pleegmama nu terug is . Ik heb ondervonden dat ondanks alle problemen die hij nu heeft ik hem meer bekijk als een last en angstig voor hoe ik de dag moet doorkomen met hem . In de dag plast hij al niet meer in z'n broek (al goed , want als een negenjarige in zijn broek plast terwijl je in de winkel staat is het geen lachertje ) maar soms vind ik nog besmeurde broeken van dat hij gewoon zijn grote boodschap laat gaan , in het begin kon ik het bekijken als zijn probleempje maar ik zeg je eerlijk dat ik er nog begrip voor kan inbrengen . alle dagen was zijn huiswerk een ware hel die uren duurde voor maar 20 rekensommetjes , zijn eten kreeg je alle dagen terug mee naar huis toe en dat brave jongetje dat hij ooit lang geleden was is volledig verdwenen , dat is nu veranderd naar het schijnheilige , leugenachtige pestkopje . alle dagen krijg je wel het gevoel van stank voor dank met hem . Zaterdag zijn we met z'n allen naar plankendael gegaan en nog krijg je s'avonds in je gezicht gegooid dat we nooit iets leuks met hem doen .Ik voel me zo slecht dat ik me zo voel over hem maar ben kapot. zijn testen worden volgende maand terug verder gezet aangezien dit alles was gestopt met de vakantie van de pleegmama , ook daar gedraagt hij zich zoals thuis en aangezien zij in de dag ook gewoon onthaalmoeder is bewonder ik haar kracht wel , maar ook zij geeft toe dat het op sommige dagen niet meer te doen is met hem. Misschien smerig dat ik het zeg maar ik sta al bijna open voor een opname in de kinderpsychiatrie , hij heeft bijna elke nacht nachtmerrie's over een persoon die alle leerlingen neersteekt met een mes en dergelijke en ik begin te begrijpen dat m'n kindje z'n hoofdje niet meer gezond is ... moet ik nu normaal niet de enigste persoon die het niet opgeeft met hem? altijd klaar hoeft te staan voor hem ook al krijg ik dagelijks de deur tegen m'n neus van hem? Spijtig genoeg krijgen de broers ook niet de aandacht die ze echt nodig hebben aangezeien je echt fulltime met hem moet bezig zijn en dat doet me pijn , ik voel me nu echt momenteel de slechte mama zoals velen mij al langer hebben gezegt in het verleden . Ik wou hard bewijzen dat ik het niet ben maar nu weet ik het toch allemaal al niet meer
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 12:21
Een slechte moeder ben je niet hoor ,maar kinderen kunnen soms ondanbaar over komen .Dat gebeurt bij mij ook hoor ,dat ik ze soms van de kast naar de muur kan slagen bij wijze van spreken he.
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 12:36
Het feit dat je heel eerlijk voor je gevoelens durft uit te komen, zegt voor mij al dat je geen slechte moeder bent. Je denkt er over na en deelt het met ons en je wilt weten hoe wij er over denken.
En ook zijn pleegmama ziet het het soms somber met hem in, dus het ligt echt niet aan jou.
Ik hoop voor jou en je zoon dat de onderzoeken wat meer duidelijkheid brengen en dat hij op de juiste plek terecht komt.

Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:09
als ik je verhaal lees dan is het enig dat ik wil doen:

wat een verhaal zeg.
ik denk dat jij er alles aan doet om hem te helpen.
jij moet vooral niet denken dat je het slecht doet want je
doet wat je kunt.
ik kan me voorstellen dat als hij zulke nachtmerries heeft
dat dat heel moeilijk en angstig voor je is.
doe het heel rustig aan.

Back to Top
Iris74 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:39
Jee.........ik sluit me bij Esther aan, die neiging had ik ook toen ik je verhaal las, een dikke knuffel, je doet het helemaal niet verkeerd!!! Hetis alleen een hele moeilijke situatie waar je in zit, en ik denk dat het ook een heel kwetsbare situatie is. Wens je heeeel veel sterkte, en ik hoop dat er snel een oplossing wordt gezocht waar jij ook tevvreden mee kan zijn, en bovenal eentje waar je zoon baat bij heeft!!
groetjes
Iris
Back to Top
breidje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 13:50
 knap dat je voor je gevoelens uitkomt.
wil    
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 14:17
Kinderen komen nu eenmaal niet met een gebruiksaanwijzing op de wereld en terugsturen naar de fabriek kan ook al niet. Kijk maar eens wat een lieve moeder je bent met de andere jongens. Misschien is er iets mis in zijn hoofd, dat is niet jouw schuld, ook niet die van hem, maar dat is toch heel moeilijk voor jou. Zo had je je het toch niet voorgesteld toen je hem verwachtte?

Misschien is het voor zijn pleegmoeder makkelijker juist omdat ze niet zijn biologische moeder is. Jij hebt je best gedaan voor hem. Als het beter voor hem zou zijn in de psychiatrische zorg en je laat hem daarheen gaan, dan doe je weer het beste wat je kan doen.

Moeders hebben een speciaal schuldgevoelknopje en ieder die daarop drukt, kind, school, buren krijgen je daar mee op de kast.

Voor mij ben je gewoon Dollydotteke die handwerkt en meepraat op dit forum. Dikke knuffel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 14:32
Oh Dollydotteke, ik vind het hartverscheurend! Maar probeer niet jezelf de schuld te geven, hoe moeilijk dat ook is nu je zo kwetsbaar bent.

Heel veel sterkte
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 17:18
Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Kinderen komen nu eenmaal niet met een
gebruiksaanwijzing op de wereld en terugsturen naar de
fabriek kan ook al niet. Kijk maar eens wat een lieve
moeder je bent met de andere jongens. Misschien is er
iets mis in zijn hoofd, dat is niet jouw schuld, ook niet
die van hem, maar dat is toch heel moeilijk voor jou. Zo
had je je het toch niet voorgesteld toen je hem
verwachtte?

Misschien is het voor zijn pleegmoeder makkelijker juist
omdat ze niet zijn biologische moeder is. Jij hebt je
best gedaan voor hem. Als het beter voor hem zou zijn in
de psychiatrische zorg en je laat hem daarheen gaan, dan
doe je weer het beste wat je kan doen.

Moeders hebben een speciaal schuldgevoelknopje en ieder
die daarop drukt, kind, school, buren krijgen je daar mee
op de kast.

Voor mij ben je gewoon Dollydotteke die handwerkt en
meepraat op dit forum. Dikke knuffel.

Helemaal mee eens, zou het niet anders kunnen verwoorden.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 17:35

Helemaal eens met Diny en Magtelt

je bent geen slecht moeder, en hopelijk komt alles wel op zijn  pootjes terecht

groetjes rita

Back to Top
Dinie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 18:11
Ik ben t ook met mn voorgangers eens, tis echt jouw schuld niet
Back to Top
malofa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 18:19
Hoi dollydotteke,

Zo te horen ben je absoluut geen slechtenmoeder, alleen een moeder die haar uiterste best doet, maar t niet alleen aan kan (ken er meer in mijn omgeving)
Kinderen zijn moeilijk en als jij het gevoel hebt (intuitie) dat er iets niet klopt, laat je niet afschepen. Misschien is een opname wel een goed idee. En ik kan me voorstellen dat je je een slechte moeder voelt als je kind opgenomen wordt.

Sterkte met alles

groet wenke
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 19:14
Oh wat moeilijk voor je!
Wat de anderen al schreven, denk ik ook.
Voor mij ben je gewoon Dollydotteke die handwerkt en meepraat op dit forum. Dikke knuffel.

Wens je heel veel sterkte toe.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 19:56
Komt tijd,komt raad. Geef jezelf vooral niet de schuld, want je bent juist een goede moeder als je er zo mee bezig bent. Blijf positief denken en veel sterkte en wijsheid.
Groetjes Tineke01   
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 20:29
Volgens mij ben jij helemaal géén slechte moeder. Je probeert het hem zoveel mogelijk naar de zin te maken, maar hij geeft je de kans niet, draait zijn kop om en ziet niet hoeveel moeite je voor hem doet. Ga op je gevoel als moeder af en als je dat zegt dat je toch naar een opname moet overgaan.... misschien is dat de beste oplossing. Daar zijn mensen die weten om te gaan met zijn problemen en kunnen hem (en jou) daarmee helpen.

Heel veel sterkte lieve meid. Je weet dat we aan je denken
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 20:56
Je bent géén slechte moeder, want dan had je er geen zorgen om!!. Dit is verdraaid moeilijk.
Mocht jeugdpsychiatrie als een optie naar voren
komen, dan doe je dat toch niet om te plagen, maar
je wilt zo graag anders!!! Hij zal dat niet eerder in-
zien, dan na gesprekken met hulpverlening.
Hoop, dat je gauw een weg vindt uit deze
verdrietige situatie. Sterkte.
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 21:39
Ik ken je niet maar volgens mij ben je geen slechte moeder!!!! Je maakt je zorgen om je kind, dat is een teken van liefde. Je zoekt hulp voor hem en wil het beste voor je zoon. Daar spreekt liefde uit. Dat je de dagelijkse zorg voor hem niet aan kunt maakt je geen slechte moeder!!!! Dat zou zo zijn als je de zorg nioet aan kon en je hem toch bij je hielt en hem daarmee te kort doet. maar dat doe je niet, je laat de dagelijkse zorg aan anfere over en bent er voor hem voor zo ver je kunt. Dat is heel moeilijk en alleen een goede moeder zou dat kunnen!
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 22:08

Hallo Dollydotteke,

Ik ken je ook niet,maar dat geld voor alle andere hobbydoosjes ook,ken niemand persoonlijk.Ik lees nu al een paar maanden mee op het forum en schrijf sinds de laatste weken ook wat meer.Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze hele moeilijke periode.Maar een slechte moeder ben je zeker niet.Het kost ,denk ik, heel veel moed om dit op te schrijven op het forum en dat wil ,in mijn ogen zeggen dat je er constant over nadenkt.Je wilt echt het beste voor je kind.Ik wens je veel wijsheid en sterkte.

Knuffel van Frea.

Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Direct Link To This Post Posted: 22 September 2010 om 22:35

Wat een narigheid. En nee, ook ik vind je geen slechte moeder. Ik heb eigenlijk niks toe te voegen aan wat hierboven allemaal al is geschreven. Ook ik vind het heel moedig van je dat je durft toe te geven dat je het allemaal zat bent. En ik weet zeker dat je heel diep in je hart enorm van dat joch houdt maar het niet kunt uiten doordat hij een flinke muur om zichzelf heen heeft gebouwd. En door zijn gedrag tegen die muur oploopt. Geef jezelf niet de schuld van alles wat er met dat jochie gebeurt en dat jij het nu gewoon niet aankan.

Heel veel sterkte in ieder geval met alles.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 23 September 2010 om 10:50
Dat je je zo schuldig voelt geeft al aan dat je helemaal geen slechte moeder bent. Natuurlijk wil iedereen z'n kinderen wel eens achter het behang plakken, maar jij hebt daar nog eens extra redenen voor als ik het zo lees. Ik zou me geen raad weten als 1 van mijn kinderen zich zo zou gedragen. Heel veel sterkte en knuffels!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.311 seconden.
Lang Yarns