|
Reageer
|
| Autheur | |
Naemi
Hobbyguru
Onderwerp: hoe maten van dit mutsje bepalen?Posted: 18 Oktober 2010 om 20:24 |
|
Ik kwam net op Ravelry dit patroon tegen. Ik vind het er lekker praktisch uitzien voor mijn zoontje met aanleg voor oorontstekingen. Zou je zoiets ook zelf na kunnen maken? Zoals ik het zie lijkt het me een gehaakte rechthoek die dichtgenaaid wordt, en dan met de naad aan de achterkant van het hoofdje. Iemand enig idee hoe je de maten van de rechthoek zou kunnen bepalen? Ik dacht zelf dat de lengte van de rechthoek ongeveer de omtrek van het gezichtje moet zijn. En dat dat ook ongeveer 2x de 'hoogte' is? |
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Posted: 18 Oktober 2010 om 20:33 |
|
Ik denk dat je het zelf al aardig voor elkaar hebt.
En het lijkt me niet zo moeilijk om te haken. Onderweg "proberen"of je de muts kunt "passen", zo'n beetje rond het koppetje. Succes. |
|
![]() |
|
Newbie
Duizendpoot
Lid sinds: 01 December 2009 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 137 |
Posted: 18 Oktober 2010 om 21:07 |
|
Hmm.. toevallig ben ik net zo'n mutsje tegengekomen op.. jawel etsy
![]() Ik ga het even voor je zoeken, er stond namelijk ook bij hoe je de maat eenvoudig aan kon passen. Iets van de afstand van oor tot oor (over het hoofd heen) haken in lossen (min enkele lossen omdat de stokjes erg rekken). Ik ga even op zoek! ![]() |
|
![]() |
|
Naemi
Hobbyguru
Posted: 18 Oktober 2010 om 21:08 |
|
Heel graag Newbie!
|
|
![]() |
|
Newbie
Duizendpoot
Lid sinds: 01 December 2009 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 137 |
Posted: 18 Oktober 2010 om 21:20 |
|
Oké, ik was dus weer even in de war.. Hij staat dus op ravelry als gratis download
![]() http://www.ravelry.com/patterns/library/crocheted-pixie-hat- 2 Succes ermee! Groetjes, Evelien |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |