Sinterklaas en pietjes |
Reageer | Pagina 12> |
Autheur | |
giggle
Hobbyguru Lid sinds: 06 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1463 |
Onderwerp: Sinterklaas en pietjes Posted: 08 September 2007 om 11:28 |
Voor de aankleding van het verzorgingstehuis waar ik werk ben ik op zoek naar brei- en/of haakpatroontjes van Sinterklaas en zwarte pietjes die de bewoners van de handwerkclub dan zelf kunnen maken. Naaipatroontjes van een Sinterklaas- en/of Pietenpoppen zijn ook welkom. Het is misschien nog wel erg vroeg, maar ik heb gehoord dat de kruidnootjes al in de winkel liggen. Groetjes Jannie |
|
Jenlon
Hobbyguru Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
Posted: 08 September 2007 om 11:45 |
Wat een leuk idee . Ik hoop dat je ze vindt.
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
Haaknaald
Hobbyguru Lid sinds: 26 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1619 |
Posted: 08 September 2007 om 13:25 |
Hoi Jannie, Wat een leuk idee is dat van die Sint en Pietjes. Mocht je van iemand haakpatronen krijgen dan heb ik er ook belangstelling voor. Leuk voor mijn dochter, zij zit op de PABO. Ik wens je er veel succes mee Jannie. Groetjes Els. |
|
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
|
giggle
Hobbyguru Lid sinds: 06 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1463 |
Posted: 08 September 2007 om 17:59 |
Hallo Els, mijn dochter zit ook op de PABO: 2e jaars. Zij zal ze dan ook wel kunnen gebruiken. |
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 08 September 2007 om 18:01 |
wat is de pabo?
|
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Posted: 08 September 2007 om 18:07 |
http://knutselen.startpagina.be/ hier staat iets bij van sinterklaas |
|
Haaknaald
Hobbyguru Lid sinds: 26 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1619 |
Posted: 08 September 2007 om 19:03 |
PABO is opleiding tot juf of meester in het basisonderwijs. Mijn dochter zit nu in het 2e jaar op de Marnix academie in Utrecht.
|
|
http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
|
|
giggle
Posted: 09 September 2007 om 12:17 |
Ik denk dat ik zelf aan het priegelen moet. Een beetje van het ene patroon lenen en een beetje van een ander patroon. Hier in het forum is er vorig jaar ook naar gevraagd en toen is er helaad geen reactie op gekomen. t'Is natuurlijk wel een uitdaging, maar eerst moet ik mijn Piglet afmaken.
|
|
hesterkerstgek1
Hobbyguru Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
Posted: 09 September 2007 om 16:58 |
hallo jannie, stuur me even je email adres, ik heb wel wat naai patroontjes van kleine peitje en sinterklaas, groetjes hesterkerstgek1 hesterhaleber@hotmail.com |
|
GROETJES HESTER
|
|
Marike
Hobbywonder Lid sinds: 19 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 445 |
Posted: 10 September 2007 om 11:08 |
geweldige link chrisje!!!! enne... sorry maar heb ook geen sint en pietjes dus wordt inderdaad een beetje van jezelf en een beetje van "maggie" ben ik bang |
|
hesterkerstgek1
Hobbyguru Lid sinds: 14 Augustus 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3916 |
Posted: 11 September 2007 om 10:13 |
hoi jannie, je hebt mail hoor, vel plezier ermee, groetjes hesterkerstgek1 |
|
GROETJES HESTER
|
|
giggle
Posted: 11 September 2007 om 17:30 |
Dank je voor het toe sturen. Groetjes Jannie |
|
tyzy
Duizendpoot Lid sinds: 29 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 190 |
Posted: 12 September 2007 om 07:49 |
Tja, hier nog iemand die in een verzorgingshuis werkt, poppen van Pietjes hebben we ooit eens gekocht, maar de bijbehorende sint was echt een gedrocht, dus heb ik er zelf een gemaakt. Maar ik heb geen patroon gebruikt, dus die kan ik je ook niet geven. Ik heb 'm gemaakt op een kartonnen koker (voor posters oid), de voet van een oude panty als onderhoofd (tricot daaroverheen), een stuk laken als 'jurk', met een kantje erlangs, en een stuk meubelstof met gouddraad met de hand genaaid... watten voor de baard. Ik zal eens kijken of ik nog een foto heb. |
|
Astrid Verbeek
Newbie Lid sinds: 21 Juli 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3 |
Posted: 12 September 2007 om 14:10 |
Hallo, Ik kan je niet helpen aan haakpatroontjes. Maar er zijn genoeg patroontjes voor het maken van Sinterklaasjes in verschillende maten en ook Zwarte Pietjes te vinden bij antroposofische ateliers. Ik weet natuurlijk niet wat je zoekt en hoeveel budget je hebt, maar misschien willen mensen je wel aan gratis patroontjes helpen. Ik heb in ieder geval wel patroontjes voor broches. Daarnaast is een kijkje op www.septemberspring.nl misschien ook wel de moeite waard. |
|
Astrid
|
|
Nicole
Duizendpoot Lid sinds: 23 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 115 |
Posted: 12 September 2007 om 23:52 |
ik heb nog wel gebreide vingerpopjes van sint en piet, gemaakt door een vrije schooljuf. Niet moeilijk, eerder heel simpel, ik zal ze eens opzoeken.
groetjes Nicole |
|
hesterkerstgek1
Posted: 05 Oktober 2007 om 11:46 |
hoi nicole, heb je voor mij het patroon van de vingerpopjes die heb ik nog niet en lijkt me leuk om te maken voor me kleindochter, groetjes hesterkerstgek1 |
|
GROETJES HESTER
|
|
boek
Hobbyguru Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Posted: 05 Oktober 2007 om 12:15 |
Hallo het is nog vroeg maar de action heeft handpoppen te koop voor nog geen euro per stuk Sint piet en het paard. en ik ga nog even op zoek in mijn patronen groetjes Tineke
|
|
boek
Hobbyguru Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
Posted: 05 Oktober 2007 om 13:19 |
zo daar ben ik weer, ik heb wat gevonden alleen geen brei en haak patronen, sint en piet voor het poppenhuis:van buigbaar draad wol en lapjes. voor barbie en ken een sint en pietpak een stoomboot compleet met pieten en sint, twee verschillende eentje van karton, dozen, etc. wel heel leuk om te maken en eentje genaaid de boot is een tas,ook weer compleet met sint piet en paard en ook nog een origame sint en piet dus ik hoor het wel groetjes Tineke
|
|
Nicole
Duizendpoot Lid sinds: 23 September 2005 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 115 |
Posted: 05 Oktober 2007 om 20:12 |
Die genaaide boot en sint en piet voor in het poppenhuis lijken mij wel heel erg leuk!!!!!Zou ik die misschien van je mogen hebben?!!!!!! Misschien wil jij mijn gebreide sint en piet vingerpopjes??!!!!! Ik hoor het wel!
groetjes Nicole |
|
Nicole
Posted: 05 Oktober 2007 om 20:13 |
Hester als het goed is heb jij de vingerpopjes binnen gekregen!
groetjes Nicole |
|
Reageer | Pagina 12> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |