Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotendit lijkt toch echt handig...

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Direct Link To This Post Onderwerp: dit lijkt toch echt handig...
    Posted: 15 November 2010 om 19:00
Mijn man stuurde mij een linkje vandaag:
https://www.buygyrobowl.com/flare/next?rtag=loopabowlbuynow& amp;

Het ziet er toch handig uit he? (aan de andere kant heb ik al zoveel van die dingen die me eens handig leken)

Groetjes Marije
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 15 November 2010 om 20:50
wouw wat handig zeg.
maar ik denk dat ik het maar met gewone schaaltjes doe.
moeten ze toch een keer leren.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 09:08
Heel verleidelijk, en ik moet eerlijk zeggen : als mijn kinderen nu nog een stuk jonger waren, zou ik de neiging hebben het te proberen.

Echter : je trapt wel in de zelfde valkuil als wanneer je ze (te) lang uit een tuitbeker of fles laat drinken : ze leren niet om voorzichtig te zijn en netjes te eten. Dikke lol dus als je een keer ergens anders wat eet of drinkt, en ze hebben zelfs op hun derde of vierde nog geen idee hoe je met een bakje of beker met open bovenkant om moet gaan. Of : de WC-bril-verkleiner, waardoor ze niet leren op elk toilet altijd en overal te plassen.

Uiteindelijk is het de categorie : leuk bedacht, goed over nagedacht, maar uiteindelijk uit pedagogisch oogpunt niet goed doordacht. Als je als ouder om de haverklap de inhoud van een bord of beker over de tafel of grond ziet vliegen, ben je er veel alerter op ze sneller te leren hoe het wel moet en hoort. En eten en spelen zijn nu eenmaal niet het zelfde. Zal wel ouderwets van me zijn, maar zo denk ik er over. En mijn kinderen konden op de leeftijd dat deze koters nog met die Saturnus lopen te zwaaien al netjes van een bord eten en uit een beker drinken. Gelukkig. (Uiteraard wel met een incidenteel ongelukje).

En vergeet ook niet : 80 % van het knoeien gaat uit de mond of hand - dus als hjet al uit het kommetje is - en het kreng lijkt me onmógelijk om af te wassen.
Maar goed, voor een tientje de twee (als je ze voor de Amerikaanse prijs kunt laten importeren) is het het proberen zeker wel waard, al is het maar voor in de auto ofzo.
Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 10:33
was niet van plan te gaan importeren.
Mijn man stuurde het linkje toen ik vertelde dat de oudste voor de derde keer die dag wat om had gestoten, de jongste is een dus je kon hier gisteren letterlijk van de grond eten Op zo'n moment lijkt het echt heel handig hoor.

...maar mochten ze in nl komen, dan weet ik niet of ik de verleiding kan weerstaan Als ze zo leuk met zo'n filmpje bij de blokker zijn ofzo
Met bellenblazen lijkt het me ook wel wat.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 11:11
Lijkt me inderdaad heel handig! Maar ik denk ook wel met Leentje mee, het is natuurlijk niet de bedoeling dat je kind denkt dat hij/zij met elk bordje zo gezellig kan staan zwaaien. Bovendien ben ik ook nog van de generatie (?): eten doe je aan tafel en anders niet. Nou zijn mijn jongens allebei heel erg van het beker omstoten, dus ik heb een goede reden om het eten ook echt te beperken tot 'aan tafel'.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 12:17
Dit voorwerp is volgens mij zeer nuttig in de volgende omstandigheden :

1) picknicks of verjaardagsfeestjes, zo kunnen spelende kinderen niet alles omver stoten, zelfs de handigste kinderen worden dan wel eens wildebrassen.

2) kinderen die een beetje anders zijn, bijv. met een motorische handicap. Deze kinderen zouden wel willen maar kunnen zich niet altijd zo vlot behelpen als de onze.

Dus 'zo'n overbodig voorwerp' lijkt dit me niet hoor.
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 18:01

Ik heb mijn kinderen ook geleerd om aan tafel te eten, maar af en toe komt er toch iets de kamer in.

tegen bekers omstoten hebben ze hier heel lang een rietjesbeker van Nuby gebruikt, anti-lek maar wel met een rietje zodat de gezichtsspieren nog moeten werken om drinken naar binnen te krijgen.

Ik zelf zou het bakje niet aanschaffen omdat ik het een beetje overbodig vind, gewoon een bakje van Ikea oid en dat op tafel laten staan voldoet in mijn ogen ook.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 16 November 2010 om 19:52
Dat ziet er wel handig uit ,maar mijn kinderen hebben zo ook geleerd zonder die schaaltjes hoor
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2010 om 09:09

Hihihi,nieuwsgierig als ik ben toch maar gaan kijken....zelfs kinderen van 11 en 14 gooien nog regelmatig wat om . Het ziet er wel heel mooi en leuk uit en alhoewel ook wij eten aan tafel denk ik toch,als de kids nog kleiner zouden zijn ook ik in de verleiding zou komen als het hier verkrijgbaar zou zijn(al hoewel ik de prijs ook wel heel heftig vind!)

Kinders gaan met een bakje pepernoten,chips,rozijntjes e.d. toch vaak aan de wandel, kunt ze dan toch wel corrigeren en terug aan tafel sturen maar hoeft dan niet weeeeeeeer veger en blik of stofzuiger te voorschijn te halen!

Back to Top
Eeyore82 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2010 om 11:46
Even voor de duidelijkheid, die van mij eten ook aan tafel hoor (zelfs die van 1) Die kindjes in het reclamefilmpje rennen heerlijk rond met het bakje, maar die moeten natuurlijk laten zien wat er allemaal mee kan. Het ging mij even om dat bakje. Nadat ik er om gelachen had, kon ik daar toch best een aantal handige doeleinden voor bedenken (visite, verjaardagen, picknick, iets lekkers bij de thee, bellenblazen, als ze ziek op de bank ligt, etc).

De opmerkingen van Leentje zijn nogal stellig in wat goed en fout is. Er zijn zoveel uitzonderingen te bedenken waarom dingen wel eens anders gaan in de opvoeding en dan zijn de hulpmiddelen die er tegenwoordig zijn echt een uitkomst. Of wanneer kindjes een beperking hebben. Naast zwart en wit is er ook nog heel veel grijs.

Groetjes Marije
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 18 November 2010 om 15:55

heeel handig, vooral voor mijn oudste  als haar vriendinnen/vrienden op bezoek zijn... Bij het laatste feestje waren er 26 (was wel een uitzondering, en éénmalige ervaring! ze werd 18) Zoiets was toen misschien wel handig geweest als ik aan de "day after" denk, haha! Ze hadden mooi alles "opgekuisd" maar ik vond nog dagen later vanalles onder en tussen!

Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Direct Link To This Post Posted: 19 November 2010 om 18:52
Ik ben wel erg nieuwsgierig,maar krijg de link niet te pakken.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.500 seconden.
Lang Yarns