Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ariadne

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ariadne
    Posted: 01 December 2010 om 13:27

vroeger had mijn moeder een abonnement op de Ariadne. Toen het meer en meer de kant van het interieurgebeuren opging heeft zij het opgezegd.
Toen na haar overlijden ik het huis ging opruimen heb ik ze bij het oud papier gedaan ( ja ja roep maar ZONDE!!) Een jaar later pakte ik het breien weer op en dacht toen ook Zonde! Gedane zaken nemen echter geen keer.
Nu ben ik vrijwilliger bij het Rode Kruis en moest laatst in de ruimte van het sociaal contact zijn ( vroeger welfare, de zogenaamde breiclub) en keek mijn ogen uit! Allerlei restjes wol, haak en breiwerkjes, maar ook hele stapels gebundelde ariadnes! Ik heb er nu een aantal in bruikleen en geniet er gewoon van om ze door te bladeren, truien tegen te komen die mijn moeder ooit gebreid heeft voor ons! Het zijn Ariadnes uit de jaren 70 en 80, heerlijke nostalgie. Somige patronen zal ik kopieren, want ook al is e.e.a. niet meer van deze tijd, basispatronen kan je altijd weer aanpassen aan deze tijd.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 13:31
Jeetje, aan de ene kant balen dat je ze hebt weggedaan, maar om nu hele stapels oude Ariadne's tegen te komen.... Een echte goudmijn dus.
Ik heb mijn abonnement om dezelfde reden destijds opgezegd, en nu moet ik het hebben van oude Ariadne's die je soms op een rommelmarkt tegenkomt en natuurlijk van mijn oude eigen die ik (gelukkig maar) nooit heb weggedaan.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:01
Ik herken het. Ik had alle Hemaboeken uit de jaren 70 en begin 80, mijn dochter vond ze oubollig en toen heb ik ze weggedaan. Later heb ik er via rommelmarkten en marktplaats nog een heleboel teruggevonden. Er staan zulke leuke steken en inbreipatronen in. Als ik oude Aradnes vind koop ik ze ook vaak. Er staan een heleboel op marktplaats, maar stuk voor stuk en dan betaal je je nog blauw.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:06

O ja die HEMA breiboeken!
Ik heb ook eens een paar oude Ariadnes gekocht voor 25 cent ofzo. Nu heb ik een hele stapel van die gebundelde, in bruikleen, dat wel, maar toch
Je moet er echt tegenaanlopen op rommelmarkten en in kringloopwinkels.

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 December 2010 om 16:26
Gelukkig hebben we allemaal dezelfde "fout"gemaakt.
Gedeelde smart is halve smart .
Toch leuk dat het bij ons allemaal zo herkenbaar is!!!
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 17:44

Hallo dames,

Ik vond vandaag een partij (2 of 3 complete jaargangen!) Ariadnes op marktplaats. GRATIS, stond erbij

De dame woont echter te ver weg en tegen vergoeding van pakketpost-kosten, wilde ze ze allemaal opsturen. Geweldig hè?

Dus van de week is het hier toch nog weer een beetje Sinterklaas!

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 18:07
Oh wat leuk voor jullie (Nellie en Jessica) geniet van de oude bladen, ja er staan vaak leuke dingen in.
In een nieuw eigentijds kleurtje maken en je hebt weer iets leuks.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 December 2010 om 23:30
en dankzij de tips van Jips kan ik morgen 2 plastic tassen met oude Ariadnes gratis ophalen hier in Haarlem, wát een geweldig forum hè...;-)) dankje nogmaals Jipske !!!!
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 10:48

Leuk!

Een aantal jaargangen kan ik gewoon houden omdat er heel veel dubbele waren, dus nu heb ik de jaargangen vanaf 1976 tot en met 1985 kompleet! genoeg inspiratie dus. Ben ook al dingen tegengekomen die ik er zelf ooit een suit gebreid heb. Heb nu ook jaargang 65 en 66 in huis, schitterend gewoon!

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.361 seconden.
Lang Yarns