Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

HELP! Wol te kort voor babykerstpak

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Capri View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Capri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: HELP! Wol te kort voor babykerstpak
    Posted: 03 December 2010 om 18:16
Hallo allemaal,
Ik zit met een vervelend probleem... Ik ben een kerstpak aan het maken voor mijn dochtertje, maar merk nu (het broekgedeelte is pas net af) dat ik echt niet ga toekomen met de wol. Het patroon ging uit van 250 gram, ik heb 200 en maak hem iets kleiner. In de winkel is het allemaal uitverkocht
Je moet dit volgens het patroon met dubbele draad breien, ik nam aan dat de hoeveelheid daar dan ook op is aangepast. Alles uithalen en dan met enkele draad opnieuw breien zie ik niet zitten, omdat ik vrees dat ik het dan niet meer op tijd af krijg en het patroon dan qua maat waarschijnlijk niet goed gaat uitkomen.

Ik gebruik wol van Zeeman, art.nr C16604 Royal rood (kleur 20, lot 1298)
Heeft iemand nog 2 bollen (of 4) hiervan liggen of weet dat hun zeeman vestiging het nog op voorraad heeft? Ik zou zeeeeeeeer dankbaar zijn als ik deze wol nog kon kopen.
Groetjes, Capri

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 18:19
Ik loop zo of anders morgen toch even de zeeman binnen en kijk dan wel even voor je....
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 18:33
ik heb 20 2215 sorry anders niets en dat is geen hele meer heb klein dasje voor jongenskonijn gemaakt
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 19:40
Ik ben net bij zeeman geweest en die hadden helemaal niets liggen Jammer
groetjes Marlan
Back to Top
Capri View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Capri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 December 2010 om 20:33
Bedankt alvast voor jullie reacties en het meedenken.
Drempt: dat het een ander lotnummer is maakt denk ik niet zo heel veel uit (zal toch het dichtste erbij zijn wat ik nog kan vinden). Ik verwacht in de winkel ook niet meer hetzelfde lotnr tegen te komen. Ik denk dat ik meer dan 1 extra bol nodig heb, want ik heb nog maar zo'n 70 gram over. Als ik naar het patroon kijk, denk ik dat ik pas bijna op de helft ben. Vind dat moeilijk in te schatten. Ik moet nog de romp, de mouwen en de capuchon van het pakje. Broekspijpen en stukje van de romp is af.

Zijn er anders dames met ideeën hoe ik er een soort jumpsuit van kan maken, zonder meteen het hele cute van het kerstpak kwijt te raken? Het patroon is van Drops: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b19& amp;d_id=16&lang=nl
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 09:37

Hoi,

Wij hebben hier 2 Zeeman filialen, in beide helaas geen rode wol meer voor je.

Ben nog even bij beide binnen gewipt

Succes ermee, Jessica.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Capri View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Capri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 16:24
Hallo Jessica, bedankt voor het kijken!
Mijn partner is nog eens terug geweest naar Zeeman en heeft ze laten rondbellen naar vestigingen bij ons in de omgeving, maar ook alles uitverkocht.

Ik heb nog wel rode wol van wibra liggen, zelfde draaddikte, maar twijfel wat ik ermee zal doen. Bij het huidige daglicht lijkt het redelijk dezelfde kleur, maar ik had er al een mutsje mee gebreid en dat lijkt dan weer duidelijk donkerder.
Ik heb een paar opties:
1. romp afbreien (hopelijk genoeg wol) met de zeeman-wol en dan mouwen/capuchon met wibra wol, desnoods met wit randje er tussen om de aparte delen te benadrukken. Dan krijg je denk ik vanzelf meer het idee dat het een pakje is zonder mouwen met een ander truitje eronder?
2. verder breien met 1 zeeman en 1 wibra draad, zodat het mixt en kleurverschil hopelijk minder opvalt...
3. waarschijnlijk de mooiste, maar tevens de pijnlijkste versie: alles uithalen en het geheel breien met 1 draad zeeman en 1 van wibra. Zo is het een egale mix van 2 kleuren rood.
Wat zouden jullie doen?
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 16:54
Heel erg maar ik zou gaan voor de pijnlijke versie
Zodat ik zeker weet dat het niet opvalt
Sorry
groetjes Marlan
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 17:24
ik zou ook het laatste doen, waarschijnlijk geeft dat het
mooiste resultaat. succes
groetjes miranda
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 December 2010 om 19:10
Oeps, ja dat is balen zeg. Ik zou toch ook voor de pijnlijke versie gaan. Een ander ziet het misschien niet, maar je ziet het zelf en dus blijf je je eraan ergeren.
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2010 om 13:07
Heb je genoeg Wibra wol voor de pijnlijkste versie? Ik heb wel iets van twee rode bollen Saskia, maar geen Royaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2010 om 15:43

ik wil morgen nog wel even de zeeman binnenlopen

kan pas na 1300 uur

winkels zijn in de ochtend gesloten

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Capri View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Capri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2010 om 17:31
Dames, allemaal bedankt voor het meedenken, kijken bij zeeman en wol aanbieden.

Als ik meer tijd zou hebben, zou ik het waarschijnlijk ook uithalen en opnieuw beginnen met de beide garens gemixt. Aangezien ik echter met een klein handenbindertje te maken heb, ga ik toch maar doorbreien met het risico dat je een beetje verschil ziet. Mijn dochtertje kan het toch maar heel kort aan (vanwege de maat en het thema) en ik zou er graag deze kerst foto's van maken.
Van de wibra wol heb ik nog genoeg, en nu maar hopen dat het resultaat een beetje meevalt nog. Ik zal het zeker showen als het af is!

Groetjes, Capri
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 December 2010 om 18:12
Veel succes.

wat rozengeur.
Back to Top
Yara View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Yara Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 18:36

Gaat het om grote bollen of kleine bolletjes

Laat het dan even weten!

Truus

TRuus Zaal-Kas
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 19:22

Ik kan ook nog voor je kijken maar dan word het pas donderdag! kan het tot dan wachten?

In mijn zeeman gaat de wol namelijk niet zo hard

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 22:55
Ik heb nog nooit zo weinig wol bij Zeeman gezien als vandaag bij ons. Er lagen een paar zielige bollen turqoise, een paar bolletjes van die hele pluizige witte wol en wat van die dikke creme kleurige wol. En breien zou IN zijn! Dan moet je natuurlijk wel wol in huis hebben! 
Maar dus helaas geen rood
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 23:00
In de zomer is het excuus dat er 's zomers niet wordt gebreid, nu is het excuus waarschijnlijk dat er plaats moet zijn voor Kerstartikelen.

wat rozengeur.
Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 23:14
O bij mij was het excuus dat er een run op de wol is zodra er nieuwe binnenkomt zijn ze binnen een dag al weer uitverkocht.
groetjes Marlan
Back to Top
Capri View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Capri Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 01:45
@ Yara en Brei-meisje: bedankt, maar ik ben toch maar verder gegaan met een ander soort, redelijk goed gelijkend rood garen erbij. Gaat wel een beetje tegen mijn perfectionistische aard in, maar ik heb momenteel even andere prioriteiten.

Hihi ja wat een smoesjes. Ik denk wel dat het klopt dat er in de herfst/winter in het algemeen wat meer bedrijvigheid is in het breien dan in de lente/zomer? Bij de wibra hier was het ook vrij leeg voor hun begrippen, maar altijd nog beter gevulde schappen dan bij zeeman. Die hele pluizige witte wol heb ik trouwens ook in gebruik voor het kerstpak en geeft een leuk pluche effect.

Zal voortaan maar extra veel inslaan als ik nog eens een project op het oog heb. Ik hoor mijn partner alweer zeggen "NOG meer wol? Hoeveel lades vol heb je al liggen?" Maar als ik mooie kleurtjes zie, kan ik ze niet goed laten liggen, zelfs al weet ik nog niet wat ik ervan ga maken of heb ik er geen tijd voor (afgelopen jaar was het klussen en verhuizen, nu een kleine meid waar ik mijn handen aan vol heb, maar ook wel extra veel inspiratie)

Inmiddels alweer een aardig eindje opgeschoten met breien. Op de hoogte waar ik ben begonnen met mijn mix van 2 garens, zou ik eventueel (als het teveel opvalt) nog een soort van riem kunnen maken met zwart. Dat breekt dan de 2 delen zodat het kleurverschil nauwelijks nog opvalt. Tot dusver stoort het me nog niet in ieder geval en ben ik blij dat het pak weer "groeit".
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.578 seconden.
Lang Yarns