patensteek |
Reageer ![]() |
Autheur | |
mtientje ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 07 December 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 07 December 2010 om 11:11 |
Ik loop al 2 weken met een breitijdschrift van Sandra januari 2010. En dan gaat het om de cape nummer 4. Het is een patentpatroon in toeren. Kan iemand mij daar aub een makkelijker beschrijving van geven. Want ik heb het garen en wil zo graag beginnen heb ook al tig keer de steken opgezet en begonnen maar het is niet mooi.
Nou ik hoor het wel Groetjes Mtientje |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=56
hier heb je een filmpje van die steek. |
|
![]() |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23726 |
Ik heb dat nummer niet. Ik kan je wel vertellen dat er ongeveer evenveel patentsteken als breiboeken zijn. Ik ben er 10 jaar geleden eens voor gaan zitten en heb er 11 gevonden in de boeken die ik in die tijd had. Als ik het nu nog eens zou doen, kwam ik vast op nog meer uit. Ik heb ze uitgeschreven in mijn eigen breitaal en toen een proeflapje gebreid.
Sommige lijken hetzelfde alleen was de beschrijving dan anders. Sommige maken het werk veel breder, andere zijn elastischer. Ze trekken allemaal het werk in elkaar, waardoor het dichter en warmer wordt. Ik heb eentje uit een Sandra van mei 2000: oneven aantal steken: 1e nld.: 1 kantst., 1 av, *1 st met een omsl samen av afh, 1 av*, 1 kantst 2e nld.: 1 kantst, *1 r, de st én de omsl av samenbr, 1 r*, 1 kantst |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Teunie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 02 Oktober 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7299 |
Ik heb de volgende patentsteek die ook lekker breid.
Eerste naald een recht een averecht en alle volgende naalden de rechte steken een naald dieper insteken en averecht gewoon averecht breien. |
|
Groetjes Teunie
|
|
![]() |
|
boek ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 23 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4896 |
mijn moeder breide altijd de nep patent steek lijkt er veel op maar neemt minder garen 2 recht 1 averecht en terug gaande naald precies zo 2 recht 1 averecht dus steken op zetten deelbaar door 3
|
|
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu">
![]() |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |