Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Moet dit toch even kwijt...

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Moet dit toch even kwijt...
    Posted: 07 December 2010 om 19:27
Gisteravond heb ik in een topic een patroontje gevraagd. Vandaag las ik dat ik dit patroontje 'volgens afspraak' zou doorsturen. Afspraak ??? Ik wist van niks. Bij het zoeken tussen vorige topics bleken enkele leden afgesproken te hebben dat de laatste die het patroontje ontving dit zou doorsturen. Ik maakte me onmiddellijk de bedenking dat dit tot vervelende situaties kan leiden. Niet iedereen heeft die afspraak gelezen en niet iedereen houdt zich aan die afspraak.

En jawel hoor, een boze mail ontvangen.
En neen hoor, ik ben geen egoist die de ketting doorbreekt. Ik had het zelf nog NIET gekregen (uiteindelijk heb ik het van Mistig ontvangen, waarvoor dank).

Triest vind ik dit...

Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 19:39
weet ook niets van deze afspraak en ben toch allang lid
<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 19:39

Hè wat jammer dat je een boze mail hebt ontvangen

Het staat in dit topic: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=18350&KW=p atroon+doorsturen

Het is inderdaad een nieuwe "afspraak" en scheelt de aanbieder een hoop werk. Maar het is niet de bedoeling dat er zo mee omgegaan wordt. Als ik een patroon vraag en op dat moment de laatste in rij ben zet ik in mijn berichtje dat ik het aan de volgende stuur en verzoek de volgende mij een PM of een e-mail te sturen. Dan hoef je niet constant in het topic te kijken wie er aan jou verzocht heeft. En zo gaat de vraag zeker niet aan mij voorbij

Maar het is niet de bedoeling dat mensen boze mailtjes of berichtjes gaan sturen. Er zijn ook mensen op dit forum die de hele dag werken en pas 's avonds op het forum komen. Of geen tijd hebben en een dag moeten overslaan.

Dat kun je mensen absoluut niet kwalijk nemen.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Brei-meisje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Brei-meisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 20:01

oh dat is wel naar zeg! ik las het gister toevallig!

wat jips inderdaad zegt misschien als extra 'regel' als je de volgende bent die om het patroon vraagt .. stuur degene boven je even een pm! diegene ziet het dan gelijk en zo kunnen misverstanden voorkomen worden! ook hebben veel mensen (zoals ik ) hun mail niet in hun profiel staan dus dan kan je het ook moeilijk doorsturen.

Hopelijk werkt het dan perfect

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 20:08
Ik snap niet goed waarom er dan maar gelijk boze mails gestuurd moeten worden. Er is zoveel ellende op de wereld en dan gaan we hier elkaar scheef aankijken vanwege een misverstand, kom op zeg!
Reactie van Breimeisje / Jips lijkt me handig, meld via een pm dat je het graag wil ontvangen. Ik volg ook niet ieder topic waar ik op gereageerd heb dus een misvertsand is dan snel geboren en een pm kan je niet missen.

Dine
Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lintequess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 21:21
Jammer dat er dan iemand is die een boze mail schrijft. Goed idee om het dan gewoon even via pm te vragen. Niet iedereen heeft dat topic gelezen en er zijn ook mensen die dit misschien vergeten zijn.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 21:28
Het was toch ook geen bindende afspraak? Het is ook geen wet of spelregel, ik deed alleen het voorstel, omdat ik soms niet aan mijn mail of het kijken op het forum toekwam, omdat er zoveel vraag naar één patroon was. Daarom dacht ik dat doorgeven makkelijker zou zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 21:39
Natuurlijk was het geen bindende afspraak Magtelt, maar denk je ook niet dat het vroegere systeem beter is ?
Toen er veel vraag naar een patroon was dan bood er regelmatig iemand (die het patroontje al ontvangen had) spontaan aan om naar de volgende in rij te sturen.
Geheel vrijblijvend en dit hoefde niet de laatste te zijn. Ze vermeldde wel de namen van diegene die het van haar ontvangen had. Zo is het voor iedereen duidelijk en kan iedereen elkaar vrijblijvend helpen.

Wat vinden jullie ervan ?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 21:59
Ik zie het verschil met mijn voorstel niet zo.

Maar als er boze mails in het spel komen, zal ik me wel twee keer bedenken voor ik überhaupt nog in een topic ga reageren op een vraag om patronen. Ik bied mijn echte vriendinnen op de hobbydoos wel patronen aan in een PM of mail. Ik vraag bijna nooit iets voor mezelf. Dus daar ligt het probleem niet bij mij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 December 2010 om 22:57
Oei... jammer dat het zo loopt.
Back to Top
tootjeko View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tootjeko Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 08:44
He bah, waarom moeten mensen altijd gelijk vervelende beschuldigende mailtjes gaan sturen. Wat is er zo verkeerd aan, iemand nog een keer VRIENDELIJK te vragen of ze het patroontje naar je door zou willen sturen.

Mensen wees eens wat verdraagzamer naar elkaar.

Groetjes Tootje

[IMG]http://i3.photobucket.com/albums/y58/tootjeko/Amigurumi/P28-03-09_1055-1.jpg">
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 09:18
Originally posted by dine dine wrote:

Natuurlijk was het geen bindende afspraak Magtelt, maar denk je ook niet dat het vroegere systeem beter is ?
Toen er veel vraag naar een patroon was dan bood er regelmatig iemand (die het patroontje al ontvangen had) spontaan aan om naar de volgende in rij te sturen.
Geheel vrijblijvend en dit hoefde niet de laatste te zijn. Ze vermeldde wel de namen van diegene die het van haar ontvangen had. Zo is het voor iedereen duidelijk en kan iedereen elkaar vrijblijvend helpen.

Helemaal mee eens!
Back to Top
boek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer boek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 09:23

Originally posted by Magtelt Magtelt wrote:

Ik zie het verschil met mijn voorstel niet zo.

Maar als er boze mails in het spel komen, zal ik me wel twee keer bedenken voor ik überhaupt nog in een topic ga reageren op een vraag om patronen. Ik bied mijn echte vriendinnen op de hobbydoos wel patronen aan in een PM of mail. Ik vraag bijna nooit iets voor mezelf. Dus daar ligt het probleem niet bij mij.

he Magtelt laten we lekker doorgaan op de manier die elk het prettigs vind, je bent een kanjer met het doorsturen en jij zet er gewoon in volgende graag doorsturen en een ander stuurt ze zelf door of vraagt het in een pm

kom op hobbydozen er is al sh*t genoeg in de wereld

<a rel=nofollow href="http://www.funpagina.eu"></a>
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 09:32

een boze mail?? Jeetje,wat triest...hoe we het ook doen met doorsturen, op de "oude"manier of als een ketting,ben blij met wat je krijgt zeg!! Er zullen altijd steken vallen....pm even een van de ontvangers od de deler of je alsnog het patroontje MAG ontvangen...

@Dine,ik snap dat je je verhaal in het algemeen kwijt wilt maar ik hoop ook wel dat je de bewuste persoon zelf ook aangesproken hebt, dat welke "afspraak" er ook is,het is allemaal vrijblijvend en uit liefhebberij. Boze mails stuur je maar naar je eigen partner of je werkgever maar niet naar wie dan ook hier!! Kom op zeg,waar zijn we dan mee bezig???

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 10:12
Ik schrok wel even toen ik dit topic begon te lezen. Wat jammer dat het zo gaat, we zijn toch op dit forum om elkaar bij te staan en niet tegen te staan. Laten we hopen dat dit toch ook weer op een goede en vriendelijke manier opgelost wordt, want inderdaad zoals Tineke schrijft: er is al genoeg sh*t op de wereld. Laten we het vooral gezellig houden
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
pien66 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pien66 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 10:23

Inderdaad Leonie laten we het gezellig houden. 

Ik vind dat er de laatste tijd veel korte lontjes zijn en gelijk boze mails gestuurd worden. Dit is een vrije tijds, hobby en gezelligheidsforum!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Groeten Jacqueline
Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 11:04

als ik een patroon aanbiedt, dan wacht ik een paar dagen en dan stuur ik iedereen met een Bcc tegelijk het patroon

net zo makkelijk

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 13:55

dine schreef:

Helemaal mee eens!

Daar sluit ik mij ook bij aan

Back to Top
Lintequess View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lintequess Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 14:47

Ik vind dat we al blij mogen zijn als we een patroon krijgen. Had al wel gereageerd hierboven maar wil toch even laten weten dat ik het echt belachelijk vind. Waar haalt diegene eigenlijk het lef vandaan om boos te reageren. Het zijn gratis patronen die we krijgen, daar mogen we hartstikke blij mee zijn. Hoop eigenlijk stiekum dat degene die de boze mail gestuurd heeft dit topic ook leest en zich diep schaamt en excuses aanbiedt aan Dine.

Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 December 2010 om 15:52

Hoe handig ik het 'ketting-doorsturen' ook vind, dit was wel een bezwaar dat ik ertegen heb. Niet iedereen houdt de topics bij waar ze een keer om een patroon gevraagd hebben (ik in elk geval niet). Daar komt nu ook bij dat niet iedereen het idee gelezen heeft.

Om meteen een boze mail te sturen dat vind ik echt te belachelijk voor woorden. Net wat al gezegd is, er is al genoeg echte ellende op de wereld, laten we het elkaar niet nog vervelender maken. Een pm met een vriendelijk verzoek is een veel beter idee.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.313 seconden.
Lang Yarns