Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vaste vervangen voor een losse

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vaste vervangen voor een losse
    Posted: 30 December 2010 om 22:23
Hallo,
ik ben pas begonnen met haken. Nu ben ik bezig met een
patroon en zie nu dat er staat bij informatie: vervang de
1e vaste voor een lossen en eindig iedere toer met een hv
in de 1e vaste.

Mijn vraag is, waarom is dit? En mijn 2e vraag is, ik heb
dat tot nu toe niet gedaan. Is dit erg en moet ik opnieuw
beginnen of gewoon het hele patroon doorgaan zoals ik nu
doe of vanaf hier het alsnog doen.

Waarschijnlijk echt een beginnersvraag maar ik hoop dat
iemand het me kan uitleggen.

Oh ja, misschien handig, ik ben de Fabel aan het haken
van Drops.
groetjes Katja
Kassie
katja_willems@hotmail.com
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 22:59
Fabel is een soort garen van Drops .... heeft het patroon geen nummer? Dan kunnen we zien wat er precies staat en je beter helpen. De patronen van drops hebben altijd een nummer .....
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2010 om 23:38
Hoi Mineke,

Oh, tja, zo leer ik weer. Ik denk dat het model is FA-023-
by

Er staat ook bij BabyDrops nummer 19-35

Ik hoop dat je me hier verder mee kan helpen.

Het staat in de omschrijving van het patroon bij
Informatie voor het haken.
groetjes Katja
Kassie
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 11:13
Die losse die een vaste vervangt heet soms ook keerlosse. Als je rond haakt en elke toer afsluit met een halve vaste, moet je de nieuwe toer met een losse beginnen om hoger te komen en toch evenveel vasten in de volgende toer te maken, dus die losse vervangt de eerste vaste van de nieuwe toer. Als je niet rond haakt, moet je als begin van de nieuwe toer ook weer die losse maken als eerste vaste van de nieuwe toer. Daarin moet je dan aan het eind van de toer de laatste vaste kunnen maken. Daarom doe ik met een dunne haaknaald wel eens twee keerlossen die als één vaste tellen. Dat steekt beter in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 11:29

Dank je wel. Nog even voor de duidelijkheid, als je die losse haakt, sla je daarna de 1e vaste over?

Kassie
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 11:55
Ja, je slaat dan de eerste vaste over ... de losse komt daarvoor in de plaats.
het is trouwens een schattig kuffeldier ... ben benieuwd naar het resultaat.
Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 12:03

Ik heb dat nu dus niet gedaan. Moet ik het uithalen en opnieuw beginnen, kan ik zo doorgaan (dus zonder die losse)  of vanaf hier het wel  doen of krijg ik dan een heel vreemd wezen?

Heb je toevallig ook nog een tip over hoe ik kan zien dat ik aan het eind van de toer ben? Ik stop nu een veiligheidsspeld in zodat ik niet te ver ga. Ik kan het nl echt nog niet zien, maar dat is misschien ook een kwestie van tijd en ervaring?

Kassie
Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 12:05

Ik vond hem ook helemaal leuk. Wist niet zeker of het handig is om mee te beginnen, maar goed ik waag het erop.

Ik zal een foto plaatsen als hij klaar is. Mijn dochter kan niet wachten en de mijn oudste dochter wil er ook 1.

Kassie
Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 13:35
Ik zou gewoon doorgaan .... zoveel zal je er niet van zien. Het is altijd erg moeilijk om te zien waar de volgende toer begint. Een speld werkt erg goed of een draad door het werk rijgen ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2010 om 16:59
Als je in de rondte haakt kun je een dunne draad in een andere kleur meevoeren, afwisselend vóór en achter die eerste steek, zodat je weet welke dat is.

Ik zou nu maar smokkelen, daar heb ik een "bekentenis"over gedaan in de Koffiecorner.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kassie View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kassie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Januari 2011 om 00:24

ok, bedankt allemaal voor jullie reacties.

Kassie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns