Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

patroon kindertrui met afbeelding

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Katie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: patroon kindertrui met afbeelding
    Posted: 01 Januari 2011 om 23:45

Hey hobbydoosjes!

Enige tijd geleden zag ik onder 'mijn creaties' enkele truien staan met afbeeldingen op van Kuifje etc. Ik vond dit zeer mooie truien en zou zeer graag een trui maken met een mooie afbeelding (Bumba, Hello Kitty, kikker, Winnie De Pooh, ...)   voor mijn nichtje van bijna 3. Tot nu toe heb ik enkel patronen van Garnstudio (truien voor mezelf en een tas) gebreid. Ik ben dus een complete leek mbt kindertruien en zeker met afbeeldingen op. Ik heb eens rondgeneusd op internet en heb wel al gevonden hoe ik aan die afbeeldingen kan komen (telpatronen) maar zou totaal niet weten hoe ik dat patroon in een trui kan integreren en dus eigenlijk een mooie achtergrond voor die afbeelding kan maken. Heeft iemand enig idee hoe ik aan zo'n duidelijk patroon van a tot z kan geraken, gratis of tegen betaling?

Reeds enorm bedankt!

Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 01:37
Ik vermoed dat je mijn truien bedoeld. Deze komen allemaal uit Phildar boeken en staan heel duidelijk beschreven. Als je een winkel in de buurt hebt moet je zeker eens gaan kijken, ze brengen regelmatig vouwfolders  uit met zulke patronen. Je kan dan dezelfde wol gebruiken in de exacte kleuren. De kwaliteit is fantastisch, mijn truien zijn tientallen keren gewassen en pluizen totaal niet.
Je kan het patroon inbreien of ook op de trui mazen. Bij het mazen kan je gemakkelijk uittellen of je het patroontje, dat je op het internet gevonden hebt, kan gebruiken bij je trui. De voorbeelden die je genoemd hebt heb ik spijtig genoeg niet.

Back to Top
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Katie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 01:58
Dank je voor het snelle antwoord! Ga eens moeten kijken of ik een winkel vind waar ze boeken van Phildar hebben, maar bedankt voor de tip! Wist totaal niet waar ik moest beginnen zoeken hiervoor. Zou de tekeneing normaal willen inbreien aangezien ik met mazen zeker geen ervaring heb.
Back to Top
dine View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dine Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 08:49
Als je het patroon inbreit moet je vooral opletten dat je bij het wisselen van de kleuren je draden strak aantrekt aan de zijkanten en achter de ingebreide stukken je draden een eindje losser hangen. Je kan dit het best controleren door je breiwerk regelmatig op maat te spannen als je in het midden van een naald bent. Aan de achterzijde moeten je draden dan steeds mooi aansluiten.

Als je geen boeken of folders vindt stuur me dan maar een mailtje. Zoek ik nog eens in mijn boeken welke figuren ik heb.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 13:33
Voor inbrei of maaspatronen kun je ook op deze site kijken: www.grillestricot.be. Ik heb hier ooit het patroon van een cars auto voor mijn buurjongetje vandaan gehaald en er staan ook heel veel disney figuren
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Katie View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Katie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Januari 2011 om 17:22
Heb de speciale editie van een boek van Phildar besteld met afbeeldingen. Heb ondertussen al eens opgezocht hoe ik het best moet inbreien en ga dat toch eerst wat oefenen met een proeflapje, want ziet er niet zo simpel uit voor een leek zoals ik  Bedankt allemaal voor de tips!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.828 seconden.
Lang Yarns