punniken - vloerkleedje |
Reageer | Pagina 123 4> |
Autheur | |
odette
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 September 2007 om 08:06 |
Van de week heb ik een punnikmolentje gekocht en zoonlief heeft al 19 meter !!! gepunnikt. Nu wil hij (lees moeders) er een vloerkleedje daarvan maken. Hoe kan ik dat het beste doen?? Aan elkaar haken in een spiraal of rechthoek of zo iets. Of op een lap naaien in de juiste vorm? Wie heeft er al eens zoiets gemaakt en kan mij vertellen wat het makkelijkste is en wat het mooiste wordt. Uiteindelijk gaat het om een goed resultaat natuuurlijk, als het makkelijk is dan is dat meegenomen. |
|
Syl***
Hobbyguru Lid sinds: 23 Januari 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2042 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zo knap hoor,bij mij vliegt er meestal wel een paar keer een steek vanaf. Ik zou denk ik 'm van binnenuit op een lap naaiendenk ik hihi |
|
Groetjes Syl
|
|
Jenlon
Hobbyguru Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Odette, Ik ben hartstikke benieuwd naar het resultaat hoor. Heb je misschien al een fototje? Ik ben ook heel erg benieuwd naar zo'n molentje.
|
|
Groetjes,
Ilona. |
|
odette
Hobbyguru Lid sinds: 02 April 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3080 |
Post Options
Thanks(0)
|
De mijne is net even iets anders, maar het idee is het zelfde: Aan de boven zijde zitten haakjes (net zoals die op een breimachien) en door het draaien aan het zwengeltje komen ze om en om naar boven en pakken de draad mee omlaag door de lusjes van de vorige toer. Ik zat er eigenlijk ook aan te denken om het op een lap te naaien lijkt me steviger worden. Van het weekeinde maar eens iets proberen. |
|
Jenlon
Hobbyguru Lid sinds: 02 Augustus 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1080 |
Post Options
Thanks(0)
|
lijkt me leuk! zeker ook voor kinderen
Renske heeft er ook 1 maar helaas kun je het plaatje niet zien. Maar ik ga binnenkort naar de beurs in Den Bosch, eens kijken wat ze daar hebben. |
|
Groetjes,
Ilona. |
|
Guests
Guest Group |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou zelf dan een rond kleedje maken. Dus gewoon van binnenuit 'oprollen' zoals een slakkenhuis eruit ziet zeg maar. Als je punnikkoord gaat breien of haken wordt het meestal enorm dik, dus dat is niet zo geschikt voor een kleedje. Wel heel leuk dat je een punnikende zoon hebt! |
|
odette
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb deze ook van Renske, het was de laatste. |
|
ziggysnowy
Duizendpoot Lid sinds: 01 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 343 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat leuk dat je zoon zo'n fanatieke punniker is.
Vroeger heb ikd at ook wel gedaan. Ik heb zelfs nog de klosjes. Maar veel deden we er eigenlijk niet mee en dan is de lol er snel af. Een kleedje is een goed idee. Ik zou het vastzetten op een stuk stevige stof , dan blijft het langer mooi. ziggy |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Is er geen antislipstof, waar je het op kunt vastnaaien?
Ik punnik koorden voor gehaakte tasjes of kettingen (met voorgeregen kraaltjes) en ik heb ook een poppenmuts van punnik draad gemaakt. Er zijn wel boekjes met punnik adviezen, het is best leuk om te doen. Ik probeer telkens te bieden op Marktplaats op "Eigentijds punniken" maar iemand anders is me aldoor voor."Punnik it" heb ik bij De Slegte gekocht. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Houtdraakje
Hobbywonder Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
In eerste instantie zou ik ook voor een rond kleedje gaan, dat is wel het gemakkelijkst. Maar ik zag laatst van die "voddekleden" daar maken ze dan ook een soort linten van en die naaien ze dan met kleine steken aan elkaar, ook leuk, als je er gekleurde draadjes in meenaait. Nou ja ik zit maar wat hardop te denken. Veel succes in ieder geval en de complimenten aan je zoon.
|
|
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
|
Carola
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
Post Options
Thanks(0)
|
he odette als het goed is heb je mail met een boekje over punniken... beesten maken poppetjes noemaar op... alleen frans, maar de plaatjes spreken voor zich... |
|
odette
Post Options
Thanks(0)
|
Carola, Dank je wel maaruh .....ik heb (nog) geen mail ontvangen. |
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb ook zo'n ding, en maak er vooral riemen voor tasjes mee. Ik kreeg vandaag not een leuk mail met een paar ideetjes, en probeer die door te sturen, goed?
|
|
chrisje
Hobbyguru Lid sinds: 29 April 2007 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 5572 |
Post Options
Thanks(0)
|
je hebt mail odette! (en hopelijk nu ook geen al te voll box door mij...)
|
|
odette
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel Chrisje ik heb je mailtje ontvangen.
|
|
Carola
Hobbyguru Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
Post Options
Thanks(0)
|
nog geen mail?? vreemd ik denk dat het te groot was en het terug is gekomen.. maar heb niet gekeken want toen ik het naar je mailde stond ik op het punt om naar een fijn keuroord te gaan voor 4 dagen.. jaja kan er ook internetten maar ik kan mijn mail niet openen en het boekie staat op mijn eigen pc.. dus ik probeer het als ik terug thuis ben maandag of dinsdag nog eens voor je en dan in 3 delen.. ik wilde het weer te snel doen denk ik hihi maar komt goed!! even geduld.. thank you...
|
|
odette
Post Options
Thanks(0)
|
Is goed hoor Carola ik wacht rustig af. Geniet maar lekker van de kuuroord. Heerlijk zo een paar daagjes ertussenuit. |
|
Edith
Hobbyguru Lid sinds: 19 Juni 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1096 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat klinkt fantastisch Carola. Geniet ervan en ontspan je vooral!
|
|
webcat
Groupie Lid sinds: 19 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 92 |
Post Options
Thanks(0)
|
Geinig, ik punnikte vroeger met zo'n paddestoel met 4 spijkers erop.
|
|
Groet, Willeke.-
Houdt moed, het komt nooit meer goed. |
|
Houtdraakje
Hobbywonder Lid sinds: 10 September 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 716 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hoi Odette, als het klaar is, laat je het dan nog zien?? ben heeel nieuwsgierig hoor...
|
|
Groeten van Thérèse, de Draak uit Assen
|
|
Reageer | Pagina 123 4> |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |