Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Nooit genoeg rupsjes?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Nooit genoeg rupsjes?
    Posted: 16 Januari 2011 om 14:51
Op maandag maakte ik 3 rupsjes, maar ik had er nog niet genoeg. Op dinsdag maakte ik nog 1 rupsje, maar nog altijd had ik er niet genoeg. Op woensdag maakte ik nog 2 rupsjes, maar nog altijd had ik er niet genoeg. En zo ging ik een paar weken door. Vrijdag maakte ik het 24e rupsje, en toen had ik er echt genoeg. Ik heb ook een grote dikke rups gemaakt. Die liet ik een dag in het mandje liggen, maakte 2 vleugels erbij, en nu is hij een prachtige vlinder geworden!

Nog 12 dagen, dan mag Julian op school trakteren voor z'n 5e verjaardag. Alle kinderen krijgen een appeltje met een rupsje erop. Omdat de school druk bezig is met een 'Be-fit' programma, en de kinderen 3x per week op school fruit aangeboden krijgen, leek me dit wel een passende traktatie. De grote dikke rups met afneembare vleugels is voor de juf, dan kan ze 'Rupsje Nooit-genoeg' voorlezen met choreo.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 14:59

Ik vind het een super traktatie!

Het boekje is door ons ook heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel voorgelezen aan de jongens (nu 10 en 7)

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 15:01
Wat super gaaf! En de school heeft gelijk. Vroeger trakteerden wij op een spiesje kaas met een augurkje etc maar tegenwoordig is het bakken met chips en andere caloriebommen. Jouw traktatie maakt het snoepen van een appel nog veel leuker! Maak je nog een foto van hoe jouw grote man zijn traktatie uit deelt? Lijkt me zo leuk 
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 15:15
Wat een superleuke tractatie!!
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 15:32
Dat is een cole traktatie
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 16:39
Super-idee en wat veel werk. Maar prachtig.
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 17:10

@Simone: hier is het ook één en al chips, spekkies e.d. Ik voelde me eigenlijk wat bezwaard om met appeltjes aan te komen, maar ik dacht ook bij mezelf: "Moet niet gekker worden!" En ik weet zeker dat de school het geen slecht idee vindt . Natuurlijk krijgen de meesters en juffen ook een appel, goed voorbeeld doet goed volgen, toch?

Ik wist eerst niet goed wat ik voor de juffen en meesters moest doen, ook een rupsje erbij? Maar dan moet ik er nog 10 maken, dat is best veel. Toen ik vanmiddag de vleugels van de grote rups maakte, 2 harten, vond ik op de achterkant van het hartenpatroon een patroon van kleine gehaakte vlindertjes..... Soms moet je dingen even laten rusten en dan komt de oplossing vanzelf.

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 17:21

heel leuk en educatief en creatief idee.

Back to Top
Haaknaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Haaknaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 17:33

Wat een super leuk idee en zo mooi gemaakt !!!!

De traktatie zal vast een groot succes zijn.

Zou ik het patroon van de rupsjes mogen en ook van die mooie grote???

Groetjes Els.

http://elsjeshaakcreaties.blogspot.com/
Back to Top
Wille View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wille Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 17:55

Super zeg! Meesters en juffen die lijnen zijn vaak blij als ze een keer geen koek hoeven (met 300 kinderen op school elke pauze wel een koek.... die je slecht kunt weigeren...). Als het teveel werk is  om er nog 10 te maken, misschien een foto van je kindje met de rupsjes (en een appel natuurlijk...)? Kunnen de meesters en juffen toch meegenieten!

Ik ben benieuwd wat je gaat doen.

Groetjes,

Wille

Back to Top
Nancy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nancy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 18:21

Wat een super idee zeg en erg leuk geworden. misschien ook iets voor de verjaardag van onze dochter, kan er nog best wat maken voor april

Gr Nancy.

Back to Top
Loepke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Loepke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 18:35
Geweldig!!
Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 18:50

Wat een leuk idee! Ik zou willen dat meer ouders bij ons op school eens iets gezonds zouden trakteren.

En leuk zo met de rupsjes en de vlinder! Waar heb je het patroon vandaan?

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 18:58
echt leuk
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 21:19

Het patroon heb ik zelf bedacht , ben er best een beetje trots op. Ik moet het wel even uitwerken, maar dan zal ik het op papier zetten voor de liefhebbers.

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 21:26
Superleuke tractatie. En juist omdat je er zoveel aandacht aan hebt besteed, zullen ze het zich herinneren.
Ik liet mijn kinderen nooit op chips enzo tracteren, juist omdat het in de regels van school stond. Maar de meeste ouders trokken zich daar niets van aan. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
xAnnemiekx View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer xAnnemiekx Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 21:41
Originally posted by carlaevelien carlaevelien wrote:

Het patroon heb ik zelf bedacht , ben er best een beetje trots op. Ik moet het wel even uitwerken, maar dan zal ik het op papier zetten voor de liefhebbers.

Oew! Ik hou me zeer aanbevolen :) Ik vind het echt heel erg leuk!

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 21:44
Heel erg leuk zo'n tractatie
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 22:05
wat een ontzettend leuk idee!
groetjes miranda
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2011 om 23:17

Ik probeer het zo, dan hoef ik niet iedereen een email met het patroon te sturen. Laat me even weten of het lukt.

Klik op deze link voor het patroon.

Ik ben ook benieuwd of het patroon duidelijk is. De rupsjes dat geloof ik wel, maar de vleugels heb ik vertaald uit het engels van een bestaand hartjespatroon, en ik wil graag weten of dat duidelijk gelukt is. Dus wie ze probeert te maken, laat me dat ook even weten.

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.203 seconden.
Lang Yarns