breimachine garen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 06 Februari 2011 om 21:03 |
Ik heb nog een aantal konen breimachinegaren liggen maar geen breigaren, ik wil deze gewoon op de naalden breien. ik wil er een sjaal van maken maar wat voor naald heb ik nodig en kan je er mee breien, enkel of dubbel draad.wie kan mij helpen?
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Marlan ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 20 November 2010 Status: Offline Points: 391 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik heb jaren terug inderdaad mijn machine garen op de naalden gebreid Had even over 30 steken met steeds een 0,5 dikkere naald gekeken naar wat ik het mooist vond (dacht dat ik op 3 uitkwam) en enkeldraads
|
|
groetjes Marlan
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Dank je wel voor de tip!
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Halo Eugenie het hangt ervan af hoe dik je breigaren op konen is, ik heb konen waarvan ik al 3 draadjes moet nemen om op de machine te breien, het beste is verschillende proefjes maken, als het voor breimachine op steekgroote 8 is, dan moet het met naalden 3 gebreid worden staat er op de konen op hoeveel de steekgroote moet zijn? ik denk het niet en welk merk van garen is het? misschien kan ik het bij mijn patronen terugvinden |
|
![]() |
|
hoi Rita op de wikkel staat super sauer saver 500 gr 4 ply acrylic. op de breimachine brei je hem enkeldraads. ik hoop dat je er wat meekan. een vriendin heeft daar op de breimachine en trui van gemaakt op de breimachine en heb in mijn enthousiasme te veet t veel garen gekocht. |
|
|
![]() |
|
rittepetit ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 25 December 2008 Status: Offline Points: 4351 |
Halo Eugenie weet jij op welke steekgrootte de trui gemaakt is, want op de machine is als regel: als er op het bandje voor handbreien de naalddikte staat, moet je voor de machine x2 +2, bvb staat op het bandje naalden 2.5 = 2.5x2=5+2 = 7 op de breimachine, dus ook andersom te doen als je weet met welke steekgroote de trui gemaakt is, vbv steekgroote 8 = 8-2=6 :2 = 3 hoop dat je hier mee verder kunt, want zo te zien is het toch dikke wol
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |