Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

handwerkwinkel(s) in de buurt

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: handwerkwinkel(s) in de buurt
    Posted: 11 Februari 2011 om 20:12

Vraagje in het algemeen:

Hoe zit het met handwerkwinkels bij jullie in de buurt?
Op nog geen 5 minuten lopen van mijn  huis zit een handwerkwinkeltje, dat veel heeft.
Alleen kom ik er niet zo vaak, omdat ik niet te veel voorraad in huis wil hebben, en omdat het er meer dan rommelig is, het is erg lastig om zelf even lekker rond te neuzen, dozen op de grond onoverzichtelijk, maar de eigenaresse weet alles te vinden!
Nu staat er sinds een paar maanden bij ons op de woensdagmarkt een wolkraam, heerlijk, en het is er altijd druk!
Dan is hier ook nog de wibra en zeeman die ook wel iets heeft, maar ook niet zoveel. Er is ook een hobbywinkeltje in de stad, mar dat is meer op het gebied van kaarten maken en dingetjes met kraaltjes, klein hoekje met breigarens.
gelukkig kan je op internet veel bestellen, maar het is natuurlijk wel fijn als je een wolletje even lekker kan voelen

Back to Top
Kristel View Drop Down
Groupie
Groupie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kristel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Februari 2011 om 20:35
Bij mij zit wel een handwerkwinkel in de buurt, op loopafstand zelfs. Maar ik kom er alleen als ik iets nodig heb wat echt niet kan wachten. Reden: de eigenaresse is een beetje "vreemd". Je zou denken dat je graag klanten in de winkel hebt en dat je daar dan een beetje enthousiast mee omgaat. Maar op de een of andere manier klikt het niet en heb ik altijd het gevoel dat ik niet welkom ben! Daarnaast zijn ze ook nog best duur, maar als ze dan nog vriendelijk en enthousiast waren zou ik daar niet zo moeilijk over doen. Dus ik rijd liever een stukje verder naar winkels die wel enthousiast reageren.
Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 07:14
bij mij vlak bij 1 winkeltje en 1 in de stad en bij euroland naast zit tegenwoordig een winkel die wat boekjes en wol en katoen hebben dat is voor een stad als hier weinig hoor , alles verdwijnt.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 08:59

ik heb in het centrum (kwartier met de fiets) wel een paar winkeltjes! ben echt verwend! ook zit hier een Phildar, een zeeman, een action, en noem maar op in de buurt... Donderdag op de makt ook een kraam.

Ook bestel ik wel eens via internet, maar dan meestal na raad vragen of iemand deze merken kent

Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:15
bij ons een stoffenwinkel in de buurt die merkgaren en
goedkopere garens verkoopt
quality=
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:27

Wij hadden altijd een prachtige wolwinkel, maar zij is overgegaan op quilten en verkoopt geen cm breigaren meer. In de stad heb ik Wibra, Zeeman en een hobbywinkeltje, die een wolhoekje heeft.

Ook geen stoffen- en fourniturenwinkel meer!

In Oudewater zit wel een grote wolwinkel, waar ik echt een keer heen moet.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Corry R View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corry R Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:36

Dichtstbijzijnde winkel is 6 km.Daar hebben ze niet veel garen,maar wel veel stof en fournituren.

Dan nog een op 10 en een op 15 km.Oudewater dus.

Jessica,beslist een keer naar toe gaan.Enorme rommel,alles op de grond in plastic balen,maar ook heel veel in vakken,van heel goedkoop tot duur.

Veel patronenboeken,en een schat van een mevrouw.

het meeste koop ik toch via internet.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 09:51
Ik ben in Deventer eens in een winkeltje met stoffen en wol geweest, waar je niet verder dan één stap kon lopen. De eigenares liep constant te roepen dat je overal af moest blijven en dat zij wel zou pakken wat je wilde zien. Er stonden ook overal bordjes met de vermaning overal af te blijven. Ik heb me op mijn hielen omgekeerd en ben er snel weer uitgelopen.

In mijn stad hebben we de Beekbergse wolhal, die heel veel handwerkartikelen heeft, een aantal Zeelieden en Wibra's, twee Actions en een Euroland. En op de markt in onze wijk staat op dinsdag een fourniturenkraam die ook brei- en haakspullen verkoopt.

Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 10:19
In bOxtel zijn er veel gekomen en weer gegaan. Nu hebben we er nog twee. Eén daarvan is een kralenwinkeltje die ook nog veel andere dingen verkoopt, het andere winkeltje is een spirituele winkel die veel wol/katoen verkoopt.

Hebben ze in Boxtel iets niet, ga ik naar Den Bosch of Eindhoven of ik bestel het per internet.
Back to Top
Barones View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Barones Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:20
Ik woon in Spijkenisse onder de rook van Rotterdam. Wij
hebben 1 handwerkwinkel. Het is wel een hele dure zaak.
x_3bc1bd1f
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 11:31

Goh, vreemde vogels heb je toch...overal bordjes met afblijven,jeetje,ik zou ook gelijk om gedraait zijn.

Ik woon in Tilburg,hier in de wijk zit een Zeeman, op 10 minuten fietsen een wolwinkeltje,met een kwartier een winkelcentrum waar de zeeman en wibra,action en stoffenwinkel zitten...kom wel aan mijn wol en benodigdheden dus! In het centrum(3/4 uur fietsen,dus bussen voor me!) zit ook nog een wolwinkel,de pipoos,wibra,zeeman,euroland.

Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Februari 2011 om 12:03
We hadden hier jaren een echte handwerkwinkel, mijn oude
buurvrouw was de eigenaresse, een aantal jaren gelden is
ze gestopt en de zaak werd overgenomen door 2 zussen,
deze zussen waren al bekend via het internet door de
verkoop van 3d artikelen en alles wat daar bij hoorde.

bij de verkoop hoorde de gehele inventaris dus ook de
wolletjes, om de mensen te lokken bleef de kelderruimte
de eerst tijd de plaats voor de wol.
Net op tijd voor ons kwam breien en haken helemaal weer
in de mode en nu verkoopt ze meer wol dan andere spullen.
ben ik even blij.
Ook zeeman en wibra zitten hier dus ik heb niets te
klagen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 12:32

sinds ik geen winkeltje meer heb -afgebrand door schuld van de buren- peuk in de prullenbak . is er hier niets meer .

Gelukkig is er sinds kort een op de markt maar dan moet ik wel een half uurtje fietsen

Mutti

Back to Top
Regenboog View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regenboog Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 15:02
Ik ben verwend
Binnen 2 minuten lopen een hobbywinkeltje met een hele muurkast wol.
Ook binnen twee minuten de markt, op zaterdag metname etenswaren, maar op donderdag hebben ze ook wol (ik moet wel geluk hebben om deze te kunnen bezoeken, meestal zit ik van het eerste tot het achtste op school, maar als het eerste uur uitvalt kan ik naar de markt).
Op ongeveer 7 minuten afstand is dan nog een hobbywinkeltje, metname voor schilders, maar met een grote keuze in knopen/ogen/neuzen en zo. Deze winkel heb ik net een maand geleden 'ontdekt' en al meteen een soort helemaal opgekocht
Verder nog vele andere winkels met wol, zoals de zeeman en de wibra...
Back to Top
miep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer miep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Februari 2011 om 15:31
Op 15 minuutjes rijden hebben we hier een superwolwinkel, veel keuze en hartstikke aardige mensen in de winkel. In ons dorp zelf, een klein winkeltje met stofjes en een beetje breigaren.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns