Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon: welk garen?

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Oktoberfee View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon: welk garen?
    Posted: 18 Februari 2011 om 18:45
http://www.hobbydoos.nl/patroon/1761/trui-met-wijde-
dubbele-manchetten

Ik zou graag deze willen maken als ik eens wat meer tijd
heb. Maar ik vind het garen wat te duur. Hebben jullie geen
adresje of alternatieven om ongeveer tot hetzelfde te komen
voor een voordeligere prijs?
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 19:15
Ik ga altijd in een wolwinkel de wol kopen.Mischien als er in de lidell of in een supermarkt.Of je moet een winkel vinden waar je de wol in stullen kan kopen en dat ze de rest opzij willen leggen ,bij ons koop je er al een deel en dan leggen ze de rest opzij tot je die nodig hebt en dan voel je dat niet zo erg
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 19:41
hier aan de kust hebben we zeeman, liddl, aldi en wibra.
Maar daar zijn er nog maar acties geweest. Maar zou je niet
meer keuzes hebben in sluis ofzo?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Februari 2011 om 23:06
Het is voor naalddikte 3,5, wat volop te vinden is in Zeeman, Wibra en Action. Let maa op de looplengte, misschien heb je van dat goedkopere garen mog wel minder nodig ook. Maar niet te weinig kopen, want eenmaal uitverkocht betekent nooit meer te krijgen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 11:40
Ik heb eens zitten kijken en die mohair die je nodig hebt, is zeker niet goedkoop. Maar ik ben bang dat als ik lichte wol zou kopen, dit niet meer zo'n mooi effect zal geven. of zie ik dat verkeerd?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:00
Soft van Zeeman is een beetje harig. Dat lijkt wat op mohair. Het is zo goedkoop dat je een bolletje zou kunnen proberen voor een proeflapje, maakt niet uit wat voor kleur. Als je de trui eenmaal af hebt in Soft en het patroon en de maat bevallen goed, zou je hem alsnog in een dure mohair kunnen maken om er lang van te kunnen genieten.

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:10
Dank je wel voor de tip Magtelt. Ik zal eens kijken voor die soft. Hoja, ik denk niet dat ik het dan nog in die mohair ga maken, of misschien als ik iets ouder ben :-)
Nee, maar momenteel gaan mijn maten nog te veel verschillen, en dat zou jammer zijn moest ik het dan niet lang kunnen dragen + ook als je het wil wassen, gaat het sneller kapot of klitten. Ik hou het patroon zeker bij, want zeg nooit nooit. maar voor nu is het allesinds een hele goeie oplossing.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:12
Ik ben ook nog maar een beginnend breister, dus het lijkt me verstandiger om met gewone wol die erop lijkt te maken. Want ik heb eens uitgerekend. Ik brei zeer los en heb dan een XL van maat. Alleen al met de wol kom ik aan 35 euro en moet hem dan nog zelf breien ook. En met die mohair mag je zeker geen steek laten vallen en dat kan ik je zeker niet garanderen.  
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:19
Wat vind je van ella wol? het is eigenlijk een zomertruitje. Of doe ik dat beter niet?
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:31
Ik heb nog geen ervaring met Ella, het ligt nog op zolder verstopt. Maar het lijkt me wel lekker voor de zomer.

wat rozengeur.
Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 12:48

Ik zal eens gaan rondneuzen binnenkort. Ik laat je dan iets weten

Back to Top
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Oktoberfee Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Februari 2011 om 20:44

Heb een bolletje soft gekocht bij zeeman vanmiddag voor een proeflapje.
Ze hadden ook fluffy, maar die draadjes steken dan uit, vond ik nie zo mooi dan. Maar dit is lekker zacht. Enkel oppassen, ik brei met naald 6 en het is voor naald 3-4. voor de rest lukt mijn proeflapje aardig

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.563 seconden.
Lang Yarns