Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Dezelfde kleuren?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Dezelfde kleuren?
    Posted: 18 Maart 2011 om 09:16

Als jullie iets haken of breien, gebruiken jullie dan dezelfde kleuren als in het patroon?

Zelf probeer ik eigenlijk altijd min of meer aan dezelfde kleuren te komen. Het wijkt meestal wel iets af, want ik gebruik eigenlijk altijd Wibra of Zeeman wol en katoen.

Laatst deed ik heel veel moeite om een bepaalde kleur te vinden en vroeg me af waarom ik niet gewoon hele andere kleuren zou gebruiken.

Hoe doen jullie dat?

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 09:24
Ik kijk of ik iets in de voorraad heb liggen dat er op lijkt... dan gebruik ik dat...

en als het een heel specifiek is dat echt perfect moet zijn zoals op het plaatje, dan koop ik er apart wat voor, maar dan het liefst wel bij de Wibra, Zeeman of Action...

Maarja, grijs is grijs en of dat nou donkerder of lichter is, ik kan er niet wakker van liggen...
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 09:27
ALS IK EEN MODEL MOOI VIND KIJK  MEESTAL NAAR DE DIKTE EN LENGTE VAN DE WOL EN DAN KIJK IK NAAR MIJN SMAAK VAN KLEUR
Back to Top
Regenboog View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Regenboog Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 09:49
Ik haak nooit grot dingen en ik heb en scala van kleuren. Bij dieren wijk ik zelden af maar bij bijvoorbeeld bloemen volg ik sneller mijn eigen idee.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 10:05

hallo monique

ja ik probeer wel in de kleuren te breien of haken van het  patroon

maar als ik het niet in huis heb,verzin ik gewoon mijn eigen kleuren combinatie,

GROETJES HESTER
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 10:07

Ik ben net begonnen.

Maar merk dat ik met de dieren prober dezelfde kleur aan te houden, alhoewel de lichte-donkerte natuurlijk net aan mijnmateriaal ligt.

Met mijn omslagdoek ben ik geheel van eigen smaak uit gegaan.

Mijn bloementjes probeer ik wel wat aan te houden, maar doe ook wel wat ik gewoon zelf mooi vind

Back to Top
marlene View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marlene Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:00
Originally posted by hesterkerstgek1 hesterkerstgek1 wrote:

hallo monique

ja ik probeer wel in de kleuren te breien of haken van het  patroon

maar als ik het niet in huis heb,verzin ik gewoon mijn eigen kleuren combinatie,

dat doe ik dus ook

Back to Top
Marlan View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Marlan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:15
Ik neem allen wat ik aan kleur mooi vind en denk dat het patroon daarin mooi uitkomt Maar hou me eigenlijk zelden aan de kleur en martiaal van het patroon zelf

Uiteraard bij diertjes wel in de kleur
groetjes Marlan
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:18
Ik gebruik wat ik heb liggen, maar ik heb weer een afwijking dat ik altijd grijp naar rose/paars!
Dus ik moet af en toe echt even bewust de knop omgooien
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Teunie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Teunie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:27
Meestal probeer ik bij beestjes een levensechte kleur te gebruiken maar heel soms ook iets wat er totaal niet op lijkt. En bij truien sjaals en dergelijke kleuren die ik op dat moment mooi vind.
Groetjes Teunie
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:32
het ligt eraan wat ik ga maken.
met amigurumi wil dat wel eens afwijken.
dat kan zijn omdat ik het in andere kleuren wil hebben of
omdat ik die kleur niet heb.
maar grote knuffels probeer ik vaak wel in die kleur te
haken zoals aangegeven omdat ik dan zeker weet dat het
resultaat bij elkaar past.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 12:53
Ik houd me vaak aan de kleuren die in het patroon zijn aangegeven, soms tot ergernis van mijn dochter die vindt dat je er gerust een eigen mening op na mag houden. Maar ik vind het gewoon leuk om het kleurenschema van de ontwerper te volgen. Alleen als ik een kleur niet in huis heb van de juiste dikte, gebruik ik een andere kleur, zoals nu bij Sjakie stapelslak. Daar geven ze aan dat de onderste ring blauw moet zijn, de middelste groen en de bovenste rood. Rood heb ik niet in de juiste dikte, en van blauw heb ik net niet genoeg voor de middelste ring, dus de bovenste wordt blauw, de middelste wordt knalroze en de onderste wordt groen.
Bij dieren probeer ik wel zoveel mogelijk de levensechte kleur aan te houden, maar aan de andere kant is het wel zo dat je in de winkels ook rustig een paarse of roze olifant kunt kopen dus.....
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 13:07
Mwah, dat wisselt...volg toch wel vaak,denk ik mijn eigen gevoel,idee enzo,wat mij voor het patroon leuk lijkt.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 20:24
Ik koop altijd wol of katoen die ik zelf mooi vind en houd me niet aan de kleur van het patroon.
Gret, Tineke01   
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Maart 2011 om 21:25
  ik ben ook zo"n gek,  maar ik doe dan wel alleen de eerste, daarna maak ik zelf veranderingen, met kleur......groter/ kleiner enz
groetjes geesje
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Maart 2011 om 10:11
Nee, ik heb dat juist echt totaal niet. Ik heb meer zo mijn 'eigen' kleurenpallet waar ik steeds maar weer uit neig te kiezen. Maar ook gewoon 'kijken wat er in de voorraad zit'.

Als ik uit mijn hoofd iets haak, merk ik wel dat ik altijd grofweg voor de zelfde felle kleuren kies, met altijd roze en paars er in (geen rood grappig genoeg), en ook geel, oranje en heldergroen en turquoise zijn bij mij niet aan te slepen (en dan vooral geel en oranje, die ook zo ontzettend slecht te krijgen zijn). En ook grijs, zwart, wit en bruin MOET ik altijd hebben.

Wel wil ik voor dieren enzo altijd zo getrouw mogelijke kleuren. De vacht mag wel paars of groen zijn, maar voor gele of witte of blauwe oogjes enzo loop ik desnoods stad en land af.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 19:03
Ik ben veel te eigenwijs, ik houd me niet aan de kleuren van het patroon, ik houd me zelfs niet helemaal aan het patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Maart 2011 om 20:11
soms volg ik d ekleuren van het patroon Soms vind ik die niet mooi en dan verzin ik iets anders
Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Crea-Mo View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Crea-Mo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2011 om 09:12
Als ik het zo lees zijn we in 2 kampen verdeeld: de volgzame en de eigenwijze creatievelingen.

Leuk om te weten hoe jullie er over denken!
Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Maart 2011 om 09:34
het ligt eraan wat ik ga maken, soms hou ik me aan de
kleuren maar soms ook niet. ik ga nu beginnen aan een
vrachtwagen (het patroon is blauw) maar die maak ik in de
kleur van het bedrijf waar mijn schoonvader altijd voor
reed.
groetjes miranda
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns