Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wandeling Liniedijk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wandeling Liniedijk
    Posted: 28 Maart 2011 om 10:55

Nu de lente is aangebroken en het mooie weer aanhoudt ben ik weer eens met de fotocamera op stap geweest.
Een wandeling van ongeveer een uur werd er één van ruim drie uur!
Normaal loop ik één kant van de dijk af en weer terug, nu de andere kant ook maar eens geprobeerd. En daar heb ik geen spijt van gekregen, wat een verschillende vogeltjes heb ik daar gezien.

Door het snelle vliegen van de vogeltjes zijn de foto's alles behalve scherp. Ach ja, heb ik een excuus om nog eens terug te gaan.

Ene kant van de dijk

Boompje in bloei

Kikker op het pad in de zon

Kikker op het pad in de schaduw

Heerlijk weer om er met paarden en karretje op uit te gaan

Kraai met een groot voorwerp in zijn snavel

Andere kant van de dijk

Houtduif

Groenling

Mooie (bramen?)struik in bloei

Merel (aan het uitrusten?)

Roodborstje aan het wassen

Ook mijn grote vriend de staartmees was aanwezig

Goudvink mannetje

Voor het eerst de boomklever gezien, er zaten meerdere paartjes

Heggenmus

Dit lieve eekhoorntje heeft me vele meters laten lopen om hem een beetje goed op de foto te krijgen. Hij verstopte zich op een gegeven moment in een vogelnestje...

Nou vooruit... even op de foto

Boomklever op zoek naar insekten

Boomklever met een zaadje/torretje in de snavel

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 10:57
wat een mooie foto's
heerlijk die lente.
laat de zomer maar komen want ik vind het 's morgens nog
wel echt koud.
Back to Top
Karina View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Karina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 11:01
zijn mooie foto's geworden. Knap dat je die vogels ook zo goed op de foto hebt gekregen. Bij mij zijn ze altijd al weg voordat ik mijn fototoestel goed gericht heb
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 11:04

Originally posted by Karina Karina wrote:

zijn mooie foto's geworden. Knap dat je die vogels ook zo goed op de foto hebt gekregen. Bij mij zijn ze altijd al weg voordat ik mijn fototoestel goed gericht heb

Dit zijn de beste foto's. Je hebt de andere ruim 100 nog niet gezien
Ik probeer mijn camera een beetje goed ingesteld te hebben als ik in het gebied ben. Wanneer ik dan iets zie schiet ik er gauw een paar en kijk dan of ze goed zijn. Zo niet snel bijstellen en hopen dat het diertje er nog zit. Soms wel, soms niet dan is dat jammer.

Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 11:43
Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt!
Ja, dat is weer genieten hé, heb van de week 2 middagen buiten gezeten.
Back to Top
geesje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer geesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 12:32
  PRACHTIG...
groetjes geesje
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 12:42
Hele mooie foto's wat een natuur

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 13:10
Dank u om dit te delen.
als je een beetje aan huis bent gekluisterd dan mis je al deze leuke dingen
van de lente.
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
mayolijn View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mayolijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 13:29

Heel erg mooi. Als ik wandel zie ik echt niet zo veel volgels en al helemaal geen eekhoorntjes.

De braam die je op de foto hebt staan is volgens mij een Ribus. Voor bramen is het nog te vroeg, de takken daarvan zijn nog kaal, zelfs nog geen blaadje en die bloeit met enkele bloemen.( Tja tuin staat er vol mee vandaar)

*~~*Groetjes van Mayolijn*~~*
Back to Top
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 13:37
Originally posted by mayolijn mayolijn wrote:

Heel erg mooi. Als ik wandel zie ik echt niet zo veel volgels en al helemaal geen eekhoorntjes.

De braam die je op de foto hebt staan is volgens mij een Ribus. Voor bramen is het nog te vroeg, de takken daarvan zijn nog kaal, zelfs nog geen blaadje en die bloeit met enkele bloemen.( Tja tuin staat er vol mee vandaar)

Je hebt gelijk, dit is een ribus. Kende ik nog niet. Ik vond het op een braam lijken daarom zette ik het tussenhaakjes met een vraagteken erbij. Dank je wel, zo heb ik ook wat geleerd.

Eerder zag ik ook nooit vogeltjes en andere dieren. Nu luister ik vooral naar de omgevingsgeluiden. Hoor ik een geluid die ik niet ken, kijk ik gelijk in die richting en zoek naar wat er bij dat geluid hoort.

Back to Top
anny52 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer anny52 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 14:28

Bedankt voor de mooie foto's

Anny

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 15:55
Wat een verscheidenheid aan vogels.Hele mooie foto's. Leuk om ons te laten zien.
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 16:28
Leuk, zo'n serie foto's!
Back to Top
Kuddelz View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kuddelz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 17:24

wat een mooie foto's!!! misschien wel leuk om kaarten van te maken.

groetjes Veronique

Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 17:28

Prachtige foto's weer Anne, leuk dat we kunnen mee genieten.

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 20:18
wat een prachtige foto's.
Ik word er helemaal vrolijk van. Die schattige vogeltjes en
dat eekhoorntje zo schattig!

Helemaal lentegevoel hoor! dankjewel
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2011 om 22:09
Lekker he dat voorjaar met al zijn ontluikende pracht.
Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Maart 2011 om 23:25
Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Tul!p View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tul!p Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Maart 2011 om 19:41
Prachtige foto's weer Sanne, heerlijk he op pad met je fototoestel
GROETJES
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Maart 2011 om 15:50
Prachtige foto's zijn het.
Dat is dubbel genieten voor jou. Lekker buiten foto's maken en meteen van de natuur genieten.
Groet, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns