Kringloopwinkel |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: KringloopwinkelPosted: 24 Maart 2011 om 10:36 |
|
Joehoe, vanmiddag even naar de kringloopwinkel. Ik hoop zo dat ze wat leuks voor me hebben... Leuke stof, knoopjes, haaknaalden, wol, boekjes... Alles is welkom...
Kopen jullie ook wel eens wat hobbyspul bij de kringloop? En is er bij jullie kringloop wel eens wat te vinden? Op het gebied van handwerken heb ik namelijk ooit al eens een haaknaald 7mm (a 35 eurocent) gekocht... Meer is er vaak niet... Bij jullie wel? |
|
![]() |
|
rittepetit
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 10:41 |
|
Bij ons (België) is daar weinig van te vinden, ben al 5 maal geweest, en nooit niks om te handwerken
|
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 10:44 |
|
Ik ga er wekelijks heen, mijn jongens zijn gek op lezen en we kopen er bergen (strip)boeken! Maar helaas op handwerkgebied bepert het zich tot een grote vaas met (kromme) brei- en haaknaalden, verder niks. Geen handwerkboeken, geen andere dingen, niks |
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
ilyani
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Juli 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1192 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 10:48 |
|
geen idee ben er al heel lang niet meer geweest.
|
|
|
groetjes miranda
|
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 10:50 |
|
Ik heb mijn eerste 2 haaknaalden er gekocht beide voor 20 cent ik had 3 mm en 2,5 mm Het was de eerste keer dat ik er was. Ik zal nog is heen gaan om te kijken of ze er wol enzo hebben?
|
|
![]() |
|
dine
Hobbyguru
Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 10:51 |
|
Net zoals bij Rita is ook hier weinig te vinden wat handwerk betreft.
Wol vind je bijna nooit. Onlangs heb ik wel diverse breinaalden (en een stekenhouder) gekocht voor 0,10 cent per stel. Barbiepoppen koop ik regelmatig : 3,5 euro voor 2 stuks Andere mooie poppen en babyborn lookaliks voor 3,5 euro. Boeken koop ik regelmatig (enkel de klassiekers) en eerder 'meubilair' zoals : hobbelpaard, schoolbank, schoolbord, antieke stoel, paravent.... |
|
![]() |
|
Eugenie
Hobbyguru
Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 11:44 |
|
bij ons is het op handwerkgebied ook pet helaas. boeken haal ik er wel veel.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
esthertje
Hobbyguru
Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 12:40 |
|
ik ben al heel lang niet meer geweest.
ik heb er wel eens een lap stof weg gehaald. |
|
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 12:42 |
|
Ik kom er nooit. Ze zijn van plek verhuist en sindsdien zijn de prijzen meeverhuisd (oftewel veel te duur). Een paar breinaalden voor een euro... daar koop ik nieuwe voor bij de wibra bv. Bolletjes garen zelfde prijs... Ze snappen het niet zo goed
![]()
|
|
![]() |
|
Nellie
Hobbywonder
Lid sinds: 04 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 483 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 12:47 |
|
Lijkt onze kringloop wel , ze krijgen het gratis en vragen soms prijzen dat je net zo goed nieuw kan kopen. Kom er zelden, wel eens gekeken voor handwerkspullen, zo goed als niets, mijn man hefet er een par keer en houten breinaaldenkoker gekochtm die denkt dat ik die dingen spaar zeker. Heb er wel een plannetje mee, dus wie weet voer ik dat ngo eens uit. |
|
![]() |
|
Wen370
Hobbywonder
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 12:47 |
|
ook hier nooit veel, heb wel al eens enkele bolletjes wol kunnen scoren maar dat is het dan ook...
|
|
![]() |
|
rittepetit
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 14:17 |
|
Wel Nadine dan hebt gij al meer kunnen vangen dan ik |
|
![]() |
|
dine
Hobbyguru
Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: België Status: Offline Points: 4051 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 14:52 |
|
De naalden heb ik pas vorige maand op de kop kunnen tikken.
![]() De poppen en barbies vind je er regelmatig maar zijn altijd duurder voor de Sinterklaas en andere feestperiodes. Dan kosten ze 5 of 6 euro ipv 3,5 soms zelfs 2,5 euro voor een pop. Af en toe liggen er zakken met legoblokjes voor 5 of 6 euro. |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 15:41 |
|
In Apeldoorn is het redelijk knudde met handwerkboeken en -artikelen, in Twello wel veel boeken, poppen en lappen stof. In Vaassen heb ik wel eens een heleboel naalden uit een vaas gehaald.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 16:35 |
|
tuurlijk is er bijna niks, wie kan dat spul nou wegdoen
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 18:48 |
|
Ik hoorde laatst in Twello wel dat een Kringloopwinkel zijn eigen broek moet ophouden. Het was wel begonnen als sociaal project om mensen te leren wennen aan regelmatig werk en dat ze leerden repareren, maar nu moet zo'n winkel winst maken, net als ziekenhuizen en andere instanties. Dus misschien mag de directeur daar ook een vet salaris en een dikke bonus aan zichzelf geven. En iemand moet dat betalen.
|
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
marjolein2202
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 19:07 |
|
Nou dat is hier ook zo hoor.
Ik vind het echt schrikbarend wat ze in de kringloopwinkel vragen voor spullen. Ik denk dat veel mensen het schaamrood op de kaken krijgen als ze zien dat hun weggegeven spulletjes voor zoveel geld te koop staan. Ik heb ook al eens gehoord dat de werknemers het mooiste er tussenuit pikken en dat zelf op marktplaats zetten of houden. |
|
![]() |
|
Hetteke
Hobbyguru
Lid sinds: 03 November 2007 Locatie: Uithuizen Status: Offline Points: 3767 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 19:19 |
|
Hier is ook een krngloopwinkel en de plaatsen hier om toe ook overal. Ik kom er geregeld ik koop ik er wel eens boeken,wol, knopen en laatst nog borduurgaren. Je moet het net treffen,dat er wat bij is . Groetjes Hetty. |
|
![]() |
|
Leonie_y
Hobbyguru
Lid sinds: 19 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 9435 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 20:06 |
|
Het is hier ook treurig gesteld hoor. Boeken zijn er volop en maar heel soms is er iets op handwerkgebied. Vorige week heb ik nog een boekje met borduurpatronen op de kop getikt voor € 0,50. Verder staat hier ook een grote vaas met kromme naalden en niet bij elkaar passende stellen
![]() Wol heb ik er wel eens gezien, maar dan van die bolletjes waar je net een magic loop kunt maken met 1 of 2 toeren en dan heb je het gehad. Ik lees hier overigens wel eens van dames die bij de kringloopwinkel Ariadne's op de kop hebben weten te tikken. Maar dat geluk heb ik hier nog nooit gehad ![]() |
|
|
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is
het glas is altijd halfvol |
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 24 Maart 2011 om 20:09 |
|
Nou ik had ook niet veel geluk.
Een vaas met kromme en roestige breinaalden. Lekker laten staan... De prijslijst van lappen stof en bollen wol... Geen stof of wol te vinden... Haaknaalden? Nee, niet gevonden... Wat ik wel had: een mandje waar ik m'n projectjes in ga bewaren. Twee superdure vleesmessen die nu niet meer zo duur waren en een melkbeker die we vroeger ook hadden, maar die m'n moeder heeft laten vallen... Morgen kom ik langs een heuse inbrenghal... Je begrijpt al wat ik ga doen! |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |