patroon aanpassen |
Reageer ![]() |
Autheur | |
kees69 ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 09 April 2011 Status: Offline Points: 1 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 09 April 2011 om 16:47 |
Ik heb een vraag, ik maak geregeld overhemden van bestaande patronen
maar ik vind altijd dat de mouw ruimte te krap is. Ik zit nu te puzzelen hoe je dat moet doen. Ik denk zelf om het voor en achterpand de mouw ruimte groter te maken maar dan komt de mouw en dat vind ik lastig waar ga je deze vergroten. mijn gevoel zegt dat je dat ergens binnen de ronding moet doen en uitlaten lopen naar buiten. bijvoorbeeld je wil 5 cm extra armruimte diameter dan moet je het arm patroon aan bij de zijde 5 cm extra doen maar hoe loop de lijnen dan. hier kom ik niet uit. wie kan mij raad geven, boeken noemen waar je dat kan leren ed graag hoor ik het groetjes van kees |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hallokes,
Als je de mouw tussen helft van zijn hoogteeen cm tussenvoegt dan word het armsgat groter zo heb ik het vroeger toch steeds gedaan in de breedte moet je van boven tot de onderrand openschuivendan is er daar ook extra ruimte wel even in een oud laken of zo testen eens je het goed hebt heb je het voor heel lang hopelijk begrijp je mijn uitleg een beetje Groetjes IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
In Handleidingen voor naaiwerk staan vaak wel aanpassingen van patronen, maar of dat ook voor mouwen is, zou je na moeten kijken. Misschien kun je zo'n boek in de bibliotheek vinden.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Jips ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Het makkelijkste is als je het patroon van de mouw pakt, deze over de lengte doorknipt en dan op de stof legt met een ruimte ertussen zodat het groot genoeg wordt. Zo vergroot je patronen op de originele manier. Je kunt dan ook als de onderarm wel goed is het patroon aan de onderkant gewoon aan elkaar leggen en aan de bovenarm uit laten lopen. |
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |