duidelijke regels |
Reageer
|
| Autheur | |
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: duidelijke regelsPosted: 12 April 2011 om 22:04 |
|
Zou het niet handig zijn als er een soort van regelement komt, waar men zich aan moet houden, wat dan in een mail zou kunnen staan bij bevestiging van inschrijving, weet niet of dit realiseerbaar is - is ook zomaar een idee -
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 09:57 |
|
Zou het wat zijn om de PM alleen voor versturen van
patronen te gebruiken en VRAGEN om patronen alleen via het forum? Of is dat geen oplossing? |
|
![]() |
|
L33ntje
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 10:02 |
|
Nee, dat is beslist geen oplossing, want van de tien patronen die me op het forum gevraagd worden, zie ik er 8 niet, omdat ik niet dagelijks alles bijhoud en draden nauwelijks meer terug te vinden zijn. Ik stuur ze dus juist eigenlijk ALLEEN MAAR indien via PM aangevraagd en met vermelding van mailadres, zodat het in 1 beweging door gaat.
Een reglement ben ik wel voor, gewoon bij aanmelding, en in een sticky draad op het forum die mensen altijd te zien krijgen en kunnen aanklikken. En ik ben een groot voorstander van het idee dat je pas in het subforum waarin patronen worden uitgewisseld/gevraagd en aangeboden (dat zal nu de koffiehoek zijn, dus misschien moet er een apart subforum voor komen ?) als je bijvoorbeeld 5 of 10 berichten hebt gepost, en ook dan pas kunt PBen. (Liever zelfs nog meer, maar niet iedereen is even actief, en er belanden hier nogal wat mensen voor het eerst juist OMDAT ze een patroon zoeken, dus je moet de hindernis ook niet TE groot maken). Dat zie je op ZO veel fora, dat moet een eitje zijn |
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 10:58 |
|
Ik vind de PM juist erg handig voor het geven van een (email)adres, telefoonnummer of om iets af te spreken. Als ik patronen heb doorgegeven, zet ik dat onderwerp niet uit.
Ik ben ook voor een reglement. Ik vind het niet erg als mensen op het forum binnenwippen, omdat ze niet uit een patroon komen of een steek niet begrijpen, daar is een panel/forum voor. Maar voor dat patronen vragen mogen best een paar regels worden ingevoerd. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 12:02 |
|
De PM vind ik weer niet handig. Als je op het forum wil kijken en je hebt een PM dan MOET je daar eerst naartoe (vanwege die popup) Staan er dus meerdere berichten dan kijk ik er snel overheen en vergeet ik het
|
|
![]() |
|
L33ntje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 12:02 |
Ik heb nog nooit een onderwerp aan of uit gezet. ???? Of bedoel je dat je je op al die onderwerpen abonneert en er mail van krijgt ? Daar begin ik inderdaad met deelname aan minimaal een tiental - waaronder hele drukke- fora niet an. Ik lees steeds gewoon de nieuwe berichten sinds laatste bezoek overal, en op de Hobbydoos vallen daar op een of andere manier gaten in. Maak je de terugzoekperiode langer dan een dag, dan zie de door de bomen het bos niet meer. Ook lichten onderwerpen waar NA mij nog in gepost is niet altijd op. Van alle fora waar ik aftief ben - en dat zijn er nogal wat - is dit eigenlijk het enige waar ik (daardoor?) juist vaak veel mis. |
|
|
|
|
![]() |
|
Carola
Hobbyguru
Lid sinds: 28 Maart 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1090 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 13:35 |
|
Ik heb al een mail terug gehad normaal geef ik de antworden op mijn prive
mails niet door, maar aangezien dit iedereen aangaat en iedereen graag antwoord ziet op de vragen, zet ik het bij zeze hier neer. Dit kreeg ik op wat leentje aangaf en ik in een ander topic, m.b.t. minder
toegang tot fora als je nog nieuw bent. Technisch kunnen we helaas niet zoveel doen, dit zit niet standaard in de forum software.
Dit kreeg ik over patronen delen, letwel de kooppatronen, boeken etc.
Het aanbieden van patronen kan het beste via de mail en liever niet op
het forum. Dit kreeg ik over het verplicht voorstellen.
Ik zie liever als iemand zich vertrouwd voelt op het forum dat die zich voorstellen. Als je ergens nieuw komt om je vraag te stellen (daar is het forum voor en niet voor het uitwisselen van patronen) dan moet dat toch kunnen. Als deze persoon besluit langer te blijven is het natuurlijk leuk dat die zich voorstelt.
Niet iedereen wil zijn profiel op een openbaar forum plaatsen.
Ik kan me wel heel goed vinden in de mail die ik terug gehad heb, dus bij deze heeft iedereen zijn antwoord op de vragen en is alles nu duidelijk hoe het zit. Ik hoop iedereen geinformeerd te hebben?
Gr. Carola
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 14:02 |
|
Met uitzetten bedoelde ik dat ik niet langer emails over een bepaald topic wil en dat onderaan aanklik.
Ik kan me voorstellen dat iemand met een technische vraag of een antwoord op een vraag niet meteen haar hebben en houden op het forum wil gooien. Dat die zich later pas wil voorstellen vind ik prima. Het vragen om en delen van patronen is enorm uit de hand gelopen, daar erger ik me wel eens aan. Wij kunnen discussieren over hoe we dat in de toekomst gaan doen. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
L33ntje
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 14:09 |
|
Ja, die emaillink vind ik dus nooit aan, want dan kan ik mijn mail never nooit meer doorworstelen ;-)
Maar voor een enkel draadje waarin ik zelf iets aanbied is het misschien wel een goed idee. Nog niet eens aan gedacht ; bedankt voor de tip ! |
|
|
|
|
![]() |
|
IngeDeV
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 18:12 |
|
Hallo iedereen, Ik had een mail gepost dacht ik Zie hem niet terug dus iets fout gegaan Ik ben voorstander van regels. Toch zou ik vragen om het iet te sterk te zetten. Zo maak je nog een grotere brug die de nieuwelingen moeten over gaan. Het spontane van deze leuke site en forum zou ik toch graag behouden zien. Ik heb zo al andere groepen weten afgaan door teveel regels. Ik volg de discusie zeker mee verder op Hartelijke groeten IngeDeV |
|
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 19:14 |
|
Vandaag in onze krant een citaat van Tacitus:
In de corruptste staten vindt men de meeste regels. Het is altijd een beetje laveren tussen te streng en te veel door de vingers zien. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
LiesVDB
Duizendpoot
Lid sinds: 04 April 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 257 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 21:48 |
|
Hallo! Na enkele dagen "pc-loos" te zijn ben ik terug online, en kan ik eindelijk terug op de hobbydoos. Ik wil als "nieuwkomer" op dit forum graag reageren op jullie discussie betreffende regels en zo. Wat betreft het limiteren van toegang tot bepaalde topics voor nieuwe leden, en voor het vragen van patroontjes... Dat zou ik persoonlijk heel jammer vinden, want zo maak je toch wel dat nieuwelingen zich niet welkom voelen? Ook ik heb vrij snel patroontjes gevraagd (en bij deze: sorry indien dit storend is/was!), aangezien ik op zoek was naar nieuwe ideetjes, en die hier vond. Ik vond dit forum zeer "welkom" en "gastvrij", en dat is net wat het leuk maakt! Mocht ik op een forum komen en dan zien dat topics "voorbehouden zijn voor oudere leden"... dan zou ik me toch een beetje een "indringer" voelen, en veel minder welkom. Ik heb de gevraagde patroontjes ook gekregen (waarvoor heel veel dank), en dat wakkerde dan ook mijn enthousiasme aan om verder op het forum actief te blijven. Ik kom nu regelmatig een kijkje nemen op het forum, en daar waar ik mijn (beperkte) haakkennis kan delen, of mensen ideetjes kan geven, doe ik dat met veel plezier. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik me hier als nieuwkomer in jullie discussie stort, maar ik wou gewoon toch eventjes reageren. In ieder geval: een groot |
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 April 2011 om 23:47 |
|
als een newbie zich gewoon aanpast en "normaal" doet, kun je gewoon om raad en patroontjes vragen, wij willen niemand afschrikken, jij hebt inderdaad al rondgekeken en daar je conclusies uitgetrokken, je hebt je voorgesteld en je mailadres vermeld bij messenger. Het gaat ons echter om de personen die zich niet voorstellen en dan via pm om patroontjes vragen, of zoals er een dame 16 patroontjes vroeg op de dag dat ze zich aanmeldde en daarna niets meer van zich laat horen, dat zijn zaken die ik (spreek nu voor mezelf vervelend vindt) Hoop inderdaad dat je hier veel tijd door gaat brengen, maar dat haken lukt dan niet meer hoor
![]()
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
Claire
Hobbyguru
Lid sinds: 04 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3049 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 April 2011 om 01:13 |
Nou dat is niet helemaal waar want je kan gewoon meelezen, je kan alleen geen berichten plaatsen of reacties geven maar alles wat hier op dit forum besproken wordt kan door de rest van de wereld gelezen worden zonder lid te zijn. Dat is wel een minpuntje vind ik persoonlijk. |
|
|
Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen Dan zul je versteld staan Hoeveel een mens kan leren
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 April 2011 om 09:03 |
|
Ik kwam op dit forum via de startpagina over breien en ik zag een vraag die ik kon beantwoorden,daarom meldde ik me aan. Ik denk dat het forum in het begin daar ook voor bedoeld was en dan is het wel prettig als iedereen vragen en antwoorden kan lezen.
Het ging pas later over allerlei intieme kwesties. Als ik op marktplaats een vraag zie over wol of patronen, verwijs ik de adverteerder naar het forum met de vraag of ze zich eerst willen voorstellen, als ze aangemeld zijn. Ik geloof dat we zo een paar nieuwe leden hebben gekregen. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
smimske
Hobbyguru
Lid sinds: 20 Augustus 2010 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1204 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 April 2011 om 10:12 |
|
Hele goede Magtelt!! Ook erg van toepassing op deze hele discussie, beetje jammer vind ik die. Over het algemeen gaat het er erg leuk en gemoedelijk aan toe en kun je mensen ook "aanspreken"op iets wat fout gaat en/of vergeten wordt! Nu krijgen de paar "rotte appels", die je overigens altijd en overal tegen zult komen wel bijzonder veel aandacht en eer van "hun werk"..... Laten we lekker weer gaan breien en haken met zijn allen en een beetje laveren tussen....lijkt me zeker zo gezellig!! |
|
|
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 April 2011 om 10:29 |
|
Ik vind ook regels moeten er zijn ,maar laat het ons een vriendelijk en een gelukkig forum houden .Daarom blijf ik op dit forum om als eens een gedachtje of vraagje uit te wisselen en ook voor de familiale en gezellige sfeer die hier hangt .Ik vind dat dit hier al familie geworden is gisteren niet eventjes komen kijken en ik heb dat gemist LAAT ONS VRIENDELIJK BLIJVEN VOOR ELKAAR .En we geven maar patroontjes aan wie we zlef willen ,dat beslist ieder voor zijn eigen ,en wil je niet geven negeer die dan
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 April 2011 om 12:36 |
|
Ik kwam ook hier als een olifant in een porseleinkast binnenvallen (mouwsjaal van Corry zo uit het hoofd).
Begon gelijk te vragen en daarna pas het forum te lezen. Nou het schaamrood stond op mijn kaken dat ik zomaar even begon te roepen "Ohhh mooi wil ik ook!".Heb me snel voorgesteld en toen op mijn gemak gaan lezen (kostte een aantal dagen ). Ook ik kwam in een bestaande groep terecht en moest mijn weg vinden. Gelukkig hielpen de Hobbydoosprofs me op weg en gaven me het gevoel dat ik welkom was.Ik leerde al snel dat er werelden van patronen open gaan, juist omdat ik liet zien dat ik niet alleen kwam om te vragen en hebben. Ik kan alleen maar aangeven dat je niet op de zijlijn hoeft te staan als je zelf ook vooral jezelf bent! Toon een creatie en je zal zien hoe trots je gaat voelen als men reageert hoe mooi ze het vinden. Schrijf een berichtje met een mooie handwerktip of wat dan ook. Je zal zien dat je dan snel aansluiting krijgt in de groep. Dus Lies en andere "newbie's"... welkom in de hobbydoosfamilie? ![]() |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |