Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide poncho maatje 80

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide poncho maatje 80
    Posted: 14 April 2011 om 16:09

Hallo Hobbydoosjes,

Is er misschien iemand,die heel makkelijk,dus zo voor het grijpen,een gebreide kinderponcho patroon heeft.(ongeveer maat 80).Ik heb de zoekfunctie gebruikt,op drops ong.400 patroontjes bekeken maar niet gevonden wat ik in gedachten heb. Ik zou graag een poncho willen breien,zoiets als dat Jips gehaakt heeft. Niet teveel moeite doen hoor!.Alvast bedankt.  groetjes Frea

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:21

het makkelijkste om een poncho te breien is om 2 rechte lappen te breien en die in een soort vierkant tegen elkaar aan te leggen.

je zou dan even de maat moeten nemen voor de breedte en dat is de nek tot de lengte over de schouders

ik hoop dat je snapt wat ik bedoel

anders even laten weten dan maak ik even een schets die ik je dan mail

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:27
Ik snap het niet helemaal,geloof ik.Ik meet de maat van Nina's nek tot aan de schouder die het verst weg ligt.Of begrijp ik dat verkeerd?
Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:31
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:37

Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

Ik snap het niet helemaal,geloof ik.Ik meet de maat van Nina's nek tot aan de schouder die het verst weg ligt.Of begrijp ik dat verkeerd?

ik heb het even uitgetekend.

ik zal het je even mailen.

Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 16:37

dank je,ik had deze ook gezien maar ik wil geen franjes.Die kan ik natuurlijk weglaten, Ik dacht ik vraag even op het forum of iemand een patroontje voor het oprapen heeft,maar als dat niet zo is dan ga ik verder puzzelen/zoeken.

groetjes Frea

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 21:02

Misschien heb je hier iets aan? Ik kwam het tegen in een boekje met gehaakte poncho's, maar je zou ook vierkante gebreide lapjes kunnen gebruiken.

geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 April 2011 om 21:33

Naemi,bedankt. Esthertje heeft een tekening gemaild maar met de tekening van jou erbij kom ik er zeker uit.Ik ga morgen de maat nemen(volgens mij heb ik bij Jessica Tromp maten gezien voor maatje 80) en dan 8 blokjes verdelen.

LEUK,bedankt.

groetjes Frea

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 13:16
Ik heb je wat gestuurd. Die ene heeft franje maar dat is optioneel, de andere heeft geen franje.

Volgens mij is er ook een patroon van twee rechthoeken, waarbij je de korte kant van de ene tegen de lange van de andere naait, maar die ik ergens heb is voor damesmaten. Je zou het met twee handdoeken kunnen uitproberen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2011 om 19:54

Magtelt,bedankt,wat een schatjes. Helemaal perfect. Juiste maat ook nog.

groetjes Frea.

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns