Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wat moet (KUN) je vragen?

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
momopoyolo View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wat moet (KUN) je vragen?
    Posted: 16 April 2011 om 22:02

Hier in dit topic waar ik mijn portemonnetjes laat zien, zegt Jips dat dit iets is wat je voor een leuk prijsje kan verkopen. Maar hoeveel dan?

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20723

Wat zouden jullie vragen als je er mee op een markt stond? Ik heb ook allerlei kleine gehaakte tasjes en mandjes..........Ik heb er geen enkele ervaring mee. En ik heb op 5 juni in Eindhoven een kraam besteld op de Crafty Gardens. Voor allerlei plastic spul en voor mozaiekwerkjes.

De vraag geldt ook voor mijn tassen, zoals deze

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19528&KW=m omopoyolo

Tot nu toe heb ik vooral vanalles weggegeven. Mijn re-integratie-coach, die mij moet helpen aan een baan ( HA HA -lol) zegt dat ik te weinig vraag en mijn schoondochters zeggen dat ik te veel vraag. Ik heb wel een soort van internetwinkel, maar dat loopt voor geen meter. Jammer voor Amnesty, Marlene, die zouden wel wat meer verdienen. Een ongevoerde tas vraag ik 9,50 voor en een gevoerde 12,50. http://riccreaties.marktplaza.nl/

Groetjes van Ric,

http://riccreaties.wordpress.com/
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2011 om 23:43
Ik vind de prijzen voor de tassen eigenlijk wel goed.
Nederlanders zijn zuinig dus die geven er waarschijnlijk
niet veel meer aan uit.
Niet te duur iig.

En je beursjes? Geen idee, ben bang dat mensen daar niet
veel geld aan uit willen geven, maar goed dat kan ik totaal
mis hebben.
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 02:57

Om eerlijk te zijn zou ik de portemonneetjes niet kopen . De tassen eventueel wel . Ik kom ook uit Eindhoven. Waar wordt die Crafty Gardens gehouden? Ik heb er nog nooit van gehoord .

Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 09:49

@ Spikeysmum, ach ja die portemonneetjes kan ik ook weggeven, aan kinderen ofzo.

Crafty Gardens is bij tuincentrum Soontjens en werd hier aangekondigd:

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=19287

Groetjes van Ric,

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 10:34
Het kost je toch altijd iets aan materiaal, lijm etc.

Je zou voor die portemonneetjes iets van € 2 minstens kunnen vragen. Bij Wibra liggen portemonnes voor € 1. De prijs die je voor tassen vraagt is heel redelijk, vooral omdat het unieke dingen zijn.

Ik vind het altijd moeilijk een prijskaartje aan mijn creaties te hangen, meestal vraag ik de prijs voor het materiaal in hele bollen en houd ik de restjes.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 10:52
[QUOTE=momopoyolo]

Hier in dit topic waar ik mijn portemonnetjes laat zien, zegt Jips dat dit iets is wat je voor een leuk prijsje kan verkopen. Maar hoeveel dan?

http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20723[/QUOTE]

Sorry, dat was ik niet hoor! Dat was NLdutchy. Ik wil ze gaan maken voor mijn zoontjes verjaardagspartijtje

Het is altijd lastig. Ik heb per toeval 5 van die meidenponcho's op bestelling gemaakt en daar (vind ik) veel voor gevangen. Maar je kan nooit je tijd omzetten in een bedrag, wel je gebruikte materiaal.

Ik was blij met het geld voor nieuwe wol en wat ik maak voor Het Rode Kruis schenk ik, ook de spulletjes die ik ervoor gebruik vraag ik geen geld voor terug.

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Nellie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Nellie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 11:10

deze vraag heb ik ook wel een sop Ravelry voorbij zien komen, en daar hanteerde ze, als ik het goed onthouden heb, 3x je materiaal kosten.
Het materiaal zal iet altijd de hoogste kostenpost zijn, maar de tijd die je erin steekt. Als je echt van ene laag uurloon uit zou gaan zullen sommige dingen onbetaalbaar zijn.
iemand die zelf ook handwerkt begrijpt hoeveel tijd ergens in gaat ztten en zal de prijs begrijpen, teriwjl een ander denkt, nou ja zeg dat ze dat durven vragen.
In Nieuw zeeland hele mooie truien gezien, erg duur ( vond ik) maar wel echte wolen handgebreid, dus wel te begrijpen de hoge prijs.

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 11:12
Ik heb laatst een tas verkocht van zpagetti, gevoerd en
wel, met bloemen versierd, maar uiteindelijk heb ik daar
iets van 4 euro op verdiend
En je wilt niet weten hoeveel tijd daarin zat

Maar goed als ze er maar blij mee is toch? ik kan niet
alles zelf houden. Iemand vroeg me laatst wat ik voor die
omslagdoek vroeg van de CAL. Ik heb echt geen idee wat ik
daarvoor zou moeten vragen.Materiaal valt enorm mee
natuurlijk.....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 11:31
Ik heb eens geklokt hoe lang ik over één gebreide naald van de CAL omslagdoek doe: 7 minuten. Het 24 naaldspatroon is 9,5 cm. De doek wordt totaal 2 meter (of iets langer). Reken maar uit wat een uurloon je daarvoor kunt vragen tegen bijvoorbeeld € 30 per uur. En dan heb ik een naald van de achterkant geklokt, waarbij ik niet op het patroon hoefde te kijken.

Ik weet in ieder geval heel zeker dat ik deze doek zelf houd.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 12:46
Weggeven van je portmonneetjes? Ben je mal echt niet doen hoor. Daar zijn ze veel te leuk voor en handwerk mag wel gewaardeerd worden. Roepen mensen dat het te duur is? Nou dan kopen ze het toch lekker ergens anders?
Ik had uiltjes sleutelhangers verkocht en vroeg € 3.95. Kreeg ik standaard 5 euro omdat men het veel te goedkoop vond (zoveel geluk heb ik ander nooit )
Probeer bij je verkoop er wel met dikke glimlach er te staan en blijven staan, een vriendelijk gezicht verkoopt beter dan een teleurgestelde. Je kan altijd vragen aan iemand, als ze het "te duur" vinden, "wat zou u dan willen betalen"?
Succes !!
Back to Top
breinaald View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breinaald Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 14:20
vraag voor mijn poppen ook altijd de materiaalkosten. de
tijd is mijn hobby. dus dan kun je toch aan de gang blijven
al vraag je alleen de materiaal kosten. gaat mij niet om
te verdienen maar om mijn hobby te kunnen blijven doen
quality=
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 14:31
handwerk is in principe niet te betalen , zo heb ik het altijd van anderen gehoord .
Maar het is en blijft zoals magtelt zegt een hobby .
ik zou ook alleen men materiaal aanrekenen en wat ze erbij geven is mooi meegenomen .

ik heb veel kaartjes zelf gemaakt (verjaar-huwelijk enz) en daar kroop ook veel tijd en werk in .
Ik verkocht ze voor 1,50 per stuk en van dat geld ging ik nieuwe dingen halen voor men hobby . voor sommige kaarten moest ik nog bijleggen
de mensen hadden  goedkoope en unieke kaartjes en al zeg ik het zelf .... allemaal hele mooie kaarten

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 17:10

Ik heb een tip

misschien iemand meedoen die je kent

als er veel volk staat even over het oiedkope praten dan denken anderen ok iest minder na.

zo kan je misschien je prijs krijgen die je in gedachten hebt

groetjes  IngeDeV

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 18:44

het blijkt inderdaad heel erg moielijk.

Als ik  bv, mijn osmlagdoek nummer 5 zie dan ben ik daar 4 euro aan wol aan kwijt geweest.

maar ik denk dat je ze makkelijk voor `10 euro of zelfs meet kan verkopen.

Ligt er dan ook aan wie, voor mijn moeder  b.v. dan koopt ze zelf het wol.

maar voor vreemde, tja

moeilijk hoor.

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 20:14
Kijk een beetje naar de gemiddelde prijs van iets dat in de winkel ligt en er op lijkt. De portemonneetjes is 2 of 3 euro misschien wel een mooi bedrag. En een tas zou ik inderdaad rond de 10 euro voor vragen.

Wat misschien nog wel een handige tip is: 1.95 lijkt misschien wel een leuke prijs (psychologische prijs, lijkt goedkoper dan 2 euro), maar reken dan wel op wisselgeld en mensen die dan alles gepast denken te moeten gaan betalen. 2 euro is een munt die de meesten wel in de portemonnee hebben zitten. En anders hebben ze daar een mooi portemonneetje voor waar ze 2 euro's in kunnen gaan sparen ;)
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 20:16
Ik maak zelf bijvoorbeeld ook kralen van glas, het
materiaal is erg duur en de gereedschappen ook, dat haal ik
er noooooit uit. Ik probeer nu dus gewoon sommige dingen te
verkopen om maar weer wat nieuw glas te kunnen kopen en zo
de hobby draaiende te houden. Maar alles eruit halen? nee
dat nooit en tijd al helemaal niet. Maar ja wat denk je van
al die mannen met hun auto hobby's. Of mensen die gaan
vissen? dat zijn allemaal hobby's waar geld in gaat zitten
en wat eigenlijk alleen ontspanning en plezier op levert.
En zeg nu zelf dat is toch ook eigenlijk het
allerbelangrijkste
Back to Top
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer momopoyolo Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2011 om 01:43

ALLEMAAL: Heel erg bedankt voor jullie input en suggesties en goede tips.  Ik ben het er mee eens dat het al mooi is als je quite kan spelen en dus je materiaal kan kopen van de opbrengst. Dat geldt dan vooral voor mijn mozaiekwerkjes, omdat het spul daarvoor wat duurder is. Maar mijn re-integratie coach wil dat ik probeer een eigen bedrijfje te starten en geeft daarvoor tips. Vooralsnog denk ik niet dat dat reeel is, maar zo kwamen we op een gesprek over vraagprijzen. Ik hou het maar op wat ik nu vraag en dan zien we wel. Verhogen kan altijd nog als mocht blijken dat ik echt wat verkoop. Dan kom ik er ook achter wat wel goed loopt en wat niet.

@ Jips Sorry, dat was ik niet hoor! Dat was NLdutchy. Ik wil ze gaan maken voor mijn zoontjes verjaardagspartijtje

Sorry, je hebt gelijk.

@ Nellie: "3x je materiaal kosten.
Het materiaal zal iet altijd de hoogste kostenpost zijn, maar de tijd die je erin steekt."

Gebruikte plastic tasjes kosten niks natuurlijk, maar ik koop wel af en toe sluitingen en kant en ringen e.d. En qua uurloon kom ik op  1 euro per uur ofzo.

@ Marjolein en Machteld: Wat betreft de omslagdoeken moet je hier eens kijken wat zij vraagt:  http://www.scillies.nl/c-921203/gehaakte-omslagdoeken/

@ Prideke: Zeker 5 euro. Die leuke kleine poppetjes als sleutelhanger zijn dat zeker waard. Voorbeeld: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1462402

En bedankt voor de tip: ik zal mijn zondagse gezicht op zetten.

@ Breinaald en Linda: Ik hoef er ook niet aan te verdienen. Zolang het leuk is als hobby, is het leuk. Het is wel prettig als je werk gewaardeerd wordt en je wat extra kan overmaken aan een goed doel.

@ Inge: Ja ik neem in ieder geval iemand mee. Maar over ieder ding onderhandelen zie niet zo zitten. Ik hang er wel prijskaartjes aan en zie het wel.

@ Chantal: Ik geef mijn schoondochters een omslagdoek als ze die willen. Ik heb er ook een te koop staan voor 20 euro.

@by Ieke: De portemonneetjes voor 1 euro vind ik al leuk. Ik probeer er een bak vol van te maken en doe er overal een visitekaartjes in. Jou tip voor veel kleingeld is wel een hele goede.

@ Marjolein  2202: Je hebt gelijk, een hobby mag geld kosten.... Maar als ik toch op de markt ga staan, wil ik weten wat een reele prijs is.

TEGEN DIE TIJD LAAT IK NA AFLOOP ZEKER WETEN HOE HET GEGAAN IS.

Groetjes van Ric,

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2011 om 13:15

Ik blijf dat ook heeel moeilijk vinden...als ik het er weleens met mijn man over heb komt er een bedrag uit wat niet meer leuk is, die rekent echt materiaalkosten keer zoveel, zoveel uur.....onbetaalbaar dan dus!

Ik doe zomaar wat,vaak wat lekker in de "mond"ligt, 2 euro of 5 of weer 10, 12,50 etc. Als ik soms zie wat mensen durven te vragen.....dan verschiet ik echt! Het is in eerste instantie mijn hobby,vind best dat ik daar wat aan mag verdienen maar het moet voor een ander en mezelf vooral LEUK blijven.

De prijzen die hier genoemd worden vind ik heel reeel en ook goed te doen voor een koper!!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2011 om 14:19
Zolang jij er weer nieuw materiaal mee kunt kopen, heb je je eigenlijke doel toch al gehaald? Bij grotere objecten (zoals een omslagdoek of een tas op wens gemaakt) kun je evt. eens bij kopers informeren wat ze ervoor zouden willen geven. De 'standaard' dingetjes zou ik inderdaad ook voorzien van een prijs. Onderhandelen daarover duurt te lang en voor jou tien anderen...

Overal een visitekaartje in is wel een goed plan. En maak je kraampje extra leuk met bijv. gehaakte bloemetjes die je aan je visitekaartje hangt en die je weggeeft ofzo. Wij Nederlanders houden nu eenmaal van gratis en goedkoop, dat is blijkbaar met de genen in gegeven.
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2011 om 15:30
Hoi Momo'tje e.a., ik had dat inderdaad getikt dat je ze voor een lief prijsje zou kunnen verkopen én: je hangt er een plakkaat bij dat er een gedeelte naar het Goede Doel doel ook gaat en dan zal niemand bv 2 joero voor zo'n schattig portemonneetje te veel vinden...de tassen zijn z'n geld waard maar inderdaad, wij Hollanders willen alles voor een koopje (óf: kijken, kijken en niet kopen) dus dat blijft een gok. Omdat ik knutsel voor m´n plezier reken ik alleen materiaalkosten en leg er de helft bovenop, dat is de winst en dat loopt best leuk op hoor, al zijn het geen honderden euro's die ik verdien maar allles is meegenomen in dit geval. Voor mijn telefoon/tassenkoordjes reken ik 2 euro en voor de boekenleggertjes 2.50 euro...maar: iemand anders verkoopt de koordjes bv voor 3 euro en de boekenleggers voor 5...sja...ik verkoop liever `veel` tegen een lage prijs dan nix voor een hogere prijs...kHeb laatst ook ergens een topic gevolgd dat degenen die zelfgemaakte spullen voor een habbekrats verkopen de markt verzieken voor degenen die er ''hun bestaan van hebben"..sja, dat zij dan maar zo....maar daar kun je toch geen rekening mee houden....ieder z´n meug...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns