Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patentsteek in 2 kleuren

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mtientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mtientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patentsteek in 2 kleuren
    Posted: 14 December 2010 om 14:36

IK weet het nog steeds niet, jullie zijn allemaal zo ervaren in het breien en ik niet.

Maar het gaat nog steeds over mijn vraag van 7 december de cape uit breitijdschrift Sandra 2010. Ik kom er niet uit heb het al 100 keer opgezet en 100 keer aan de kant gegooid. Ik snap het gewoon niet de patentseek heb ik onder de knie nu nog met 2 kleuren zwart en blauw net zoals in het patroon.

De blauwe kleur moet meer opvallen maar hoe moet ik het dan doen, moet ik dan 2 steken blauw en 2 steken zwart. Graag in jip en janneke taal, graag ja ik voel mij zo dom terwijl ik vroeger alles breide maar sinds dat ik het aan mijn schildklier heb vergeet ik alles.

Het is zo frusterend        maar eens komt hij klaar.

Kan iemand mij helpen.

groetjes mtientje

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 December 2010 om 22:02
Sorry, ik kan je niet helpen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 25 December 2008
Status: Offline
Points: 4351
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 16:28
zou het ook niet weten, spijtig
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 December 2010 om 23:10

 

zijn de strepen verticaal dan?; nog nooit gezien eerlijk gezegd.

waar staat het patroon?

vrgrkeetje

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 10:45

Mtientje, misschien kan je een stukje patroon uit je blad hier neer zetten.

Ik heb ook geen idee wat de bedoeling is,  maar misschien als je hier je patroon neer zet, gaat er een lichtje branden, bij een van de hobbydoosjes.

Met 2 kleuren in patentsteek, heb ik ook nog nooit gezien.

Je weet maar nooit, groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
mtientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mtientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 13:29

Hallo,

Het is uit de breitijdschrift Sandra van Jan 2010.

Ik zag hem bij de bibliotheek maar ik had hem beter niet kunnen zien want ik heb er al meerdere dagen slecht van geslapen omdat ik dan zoveel heb geprobeerd en dan lukt het mij niet.

Ik heb geprobeerd om het scannen en bij dit bericht te voegen maar dat is mij niet gelukt.

Maar het is een cape in zwart en blauw.En je hebt een patroonpatroon in toeren een boordpatroon in toeren en een patroonvolgorde en dan nog eens de uitvoering.Nou dan is het mij even teveel en snap ik niet met welke ik nu moet beginnen. Misschien heeft iemand dit tijdschrift liggen en weet de oplossing.

Groetjes Mtientje

 

 

Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 13:46
Mtientje, ik heb je een pm gestuurd, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 December 2010 om 21:35

Irene,

ik ben een beetje nieuwsgierig geworden. Heb jij de verticale oplossing gevonden? En zo ja, wil je het dan ajb hier op het forum vertellen hoe dat gaat?

Dank je,vrgrKeetje

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2010 om 09:17

We wachten met spanning, op dit onbekende patroon, zodra ik iets weet gaan we puzzelen, misschien word het  een leuke puzzel voor ons.

Groetjes irene.

 

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Breimuis View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 18 Januari 2007
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Breimuis Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 December 2010 om 12:57

Nancy Marchant heeft een book geschreven over de patent steek die nu is omgedoopt tot de brioche steek

Op haar webside staat heel veel uitleg over patentsteek de soorten en ook over het wisselen van kleuren

Misschien dat je hiermee verder kunt

http://briochestitch.com/brioche/index.php?option=com_conten t&view=article&id=5&Itemid=38

Het is één maal per jaar moederdag MAAR ELKE DAG IS EEN FRUMMELBEESTENDAG
mijnBLOG
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2010 om 15:38

Ik heb van Mtientje, een foto en het patroon gehad.

Hier alvast de foto, ook ik snap van het patroon niks. Het patroon is een PDF file, en ik heb nog geen idee hoe ik dit hier neer kan zetten???? groetjes irene

Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2010 om 16:19

Line,

wat een mogelijkheden heeft die brioche steek, geweldig om te gaan proberen, maar nu even niet, moet daar wel even echt voor gaan zitten, alleen al om de vertaling goed te snappen.

Sommige steken zijn wel erg strak zo te zien, maar vooral bij het doorklikken komen mooie patronen tevoorschijn.

Nu ik de foto zie van wat Mtientje wil maken, zie ik nog geen aansluiting, maar in 1 kleur moet dit patroon wel uit te voeren zijn.

Prettige dagen!

vrgrkeetje

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 25 September 2005
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 5940
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2010 om 17:10
Ik heb je het patroon gemaild inmiddels.  Fijne feestdagen, groetjes irene
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
Judy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 Juni 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1614
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Judy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 December 2010 om 19:51
mtientje; kijk op de link van breimuis/line; kijk bij 'adding color' , kijk bij 'more colors' en kies welk kleurgebruik in jouw patroon zit. Misschien kun je dat hier neer zetten en kunnen we je verder helpen.

Als wij het je uitleggen is het misschien daarna een kwestie van eerst de kleuren leren wisselen in de brioche/patentsteek van het patroon (oefenlapje) en dan pas ga je het breien volgens de patroonschema's; 1 voor 1.
Elk patroonschema kun je even een oefenlapje maken. Weet je gelijk of je dikkere of dunnere naalden moet gebruiken en hoe je kleuren tot hun recht komen.

Dus we proberen eerst samen uit de steek en het kleurpatroon te komen en dan per gedeelte uitvogelen wat je moet doen. Misschien een meer ervaren breister in je buurt op dat moment raadplegen? Misschien woont 1 van de hobbydozen in je buurt.  Of anders wachten tot april tot de hobbydozendag.
groetjes,



geniet en leef in het hier en nu.
Back to Top
Keetje View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 December 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 76
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Keetje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2010 om 04:28

Mtientje en anderen,

Er staat een prachtig filmpje op You Tube over de patentsteek in 2 kleuren.

Nu lukt het vast wel!

http://www.youtube.com/watch?v=47yChQ5aAQs&feature=relat ed

Een zorg minder in deze drukke tijd en je hoeft er niet meer van wakker te liggen.

Ik heb bij google ingegeven 'brioche in 2 kleuren'  voor het geval de link niet goed overkomt. kun je het zelf proberen. Het geheim van de smid zit in het gebruik van een rondbreinaald of als je dat lastig vindt, gebruik dan 3 of 4 puntloze naalden.

Fijne dagen gewenst!

elke dag een draadje is een hemdsmouw in een jaar
Back to Top
speets View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 17 Februari 2009
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 109
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer speets Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 December 2010 om 20:22
Prachtig!!!
Daar word ik nou helemaal blij van
Bedankt! Chris
Back to Top
mtientje View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 07 December 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mtientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 December 2010 om 15:16

Hallo Allemaal

Ik vind het helemaal top hoe jullie mij zo goed helpen.

k ben begonnen met voor de computer gaan zitten met een proeflapje en dan kijken naar het filmpje op youtube.

En ik heb al een heel stuk gebreid op gewone naalden dus nu nog met ronde breinaalden. En dan ga ik voor het eigie.

Bedankt allemaal Mtientje

Back to Top
Gerda Lamers View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 16 Maart 2010
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 249
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Gerda Lamers Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2011 om 19:33
Ik heb ook naar het filmpje gekeken en wil het gaan proberen, lijkt me heel moeilijk maar dat vindt ik wel een uitdaging. 
Groetjes Gerda
Back to Top
Carlada View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 17 April 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carlada Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 17:41
Vandaag kwam ik bij toeval je berichtje tegen en ik kan je wel helpen. Volgens mij zoek je de beschrijving van de p.steek die aan de ene kant bv rode strepen geeft en aan de andere kant bv witte. Laat even weten of de beschrijving nog nodig is. Jaren geleden heb ik een trui gebreid in deze steek.

Groeten Carla
Carlada
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 20 Januari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2507
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 April 2011 om 18:05

hoikes Carlada,

ik ben steeds benieuwd naar het onbekende

dus als het kan graag de uitleg

Groetjes en dank je

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html



Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns