Help! baby drops 14-4 jurk |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Yvon ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 April 2011 om 15:21 |
Hoi meiden!
Ik kan wel weer wat hulp gebruiken! ![]() http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b14& amp;d_id=4&lang=nl In de eerste alinea van het jurkje staat: Ga verder met stk op stk en minder tegelijkertijd aan weerskanten 12 x 1 stk – zie de tips voor het minderen – 1: voor Maat 1/3 maanden: afwisselend elke en elke 2e nld, Maat 6/9+ 12/18 maanden: In elke tr and Maat 2 + 3 /4 jaar: In elke 3e tr = 55-62-70 (77-84) stk. Ik ben een jurkje aan het maken in de maat 12/18 maanden, wat zou betekenen dat ik op 70 stokjes uit moet komen maar ik ben al over de 70 stokjes heen en heb nog zo’n 10 cm te gaan. Ergens gaat dus iets fout…. Wat ik gedaan heb: ik heb twaalf stokjes geminderd op de
manier zoals door garnstudio omschreven; eerst één stokje niet helemaal af maken en
dan het volgende stokje, in een volgende lus (?), en dan deze samen afgehaakt.
Als ik dit 12 keer doe, dan ziet het er uit als twaalf x twee stokjes. Daarna
ben ik doorgegaan met in ieder volgende lus, een stokje te maken. Vervolgens denk ik dat ik op het einde weer 12 geminderde stokjes moet maken maar ik zit al lang en breed over de 70 stokjes heen... Kan iemand me helpen? Bedankt! |
|
Groetjes!
Yvonne |
|
![]() |
|
Crea-Mo ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 02 Maart 2010 Status: Offline Points: 1803 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Als ik het goed heb, heb je 94 stokjes voordat je gaat minderen.
Je moet elke 2e toer 12 keer minderen aan het begin en het eind van de toer. Dan minder je 24 stokjes en hou je er 70 over. Lukt het zo? PS. Het is wel een schattig setje! |
|
![]() |
|
pimmetje ![]() Hobbywonder ![]() Lid sinds: 05 Januari 2011 Status: Offline Points: 957 |
volgens mij moet je iedere tweede toer aan het begin en aan het eind 1 stokje minderen en dat dan 12 keer. Inderdaad een schattig setje |
|
www.naaldenwilma.blogspot.nl
www.handgebreid.webklik.nl |
|
![]() |
|
esthertje ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 09 November 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 7742 |
als ik het lees moet je voor maat 12-18 in elke toer minderen. haak dee eerste 2 stokjes samen zoals beschreven staan. haak dan de gehele rij stokjes tot de laatste 2 en kant die op dezelfde manier af. werk omdraaien en weer op dezelfde manier minderen. dit 12 toeren. dan heb je 70 steken over als je het goed hebt gedaan. (94-2x12= 70) dan moet je gewoon verderhaken tot een hoogte van 27 cm.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Yvon ![]() Newbie ![]() ![]() Lid sinds: 22 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 16 |
Wat zijn jullie geweldig! Samen komen we er wel uit!
![]() Zodra hij af is komt hij online te staan! ![]() Hahaha, en loop ik eerder vast dan kom ik weer terug! PS: waar kun je avatars vinden voor bij je profiel? |
|
Groetjes!
Yvonne |
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
Het is een schattig setje. Ik wilde het jurkje maken voor de kleindochter van 4 jaar, maar de maat klopte niet, dus na 3 keer uithalen en opnieuw beginnen en wat aanpassingen heb ik nu een leuk jurkje wat wel past. Ik moet het nog afwerken, maar als het klaar is laat ik het zien. |
|
Groetjes van Ric,
http://riccreaties.wordpress.com/ |
|
![]() |
|
GerdaJensz ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 14 April 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4 |
Hallo daar, Ook ik ben begonnen met dat jurkje en wat mij niet lukt is om de gaatjes die ik op de foto zie te haken wat doe ik fout? Als ik stokje op stoke haak kom ik er niet uit. Gerda |
|
![]() |
|
@ momopoyolo
Ook ik heb het idee dat de maat niet klopt want ik kwam na de geweldige tip van Esthertje (!) uit op 62 stokjes (= maat 6-9 maanden) i.p.v. op 70 stokjes (= maat 12 -18 maanden). Nu moet ik dus gaan stoeien met het patroon wat ik heel spannend vindt! ![]() |
|
Groetjes!
Yvonne |
|
![]() |
|
@ GerdaJensz
Misschien is het handig als je opgeeft aan welke maat je werkt en over welke alinea het probleem gaat... Dan kunnen de kenners je sneller adviseren ![]() ![]() |
|
Groetjes!
Yvonne |
|
![]() |
|
momopoyolo ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 01 Oktober 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 640 |
Iemand anders hier op het forum zit met dezelfde vraag, maar ik vind het terugzoeken naar bericht hier maar heel lastig. Het komt er in ieder geval op neer dat de gaatjes die je op de foto ziet, van een rand zijn die je er later aan haakt.
|
|
Groetjes van Ric,
http://riccreaties.wordpress.com/ |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |