haakpatroon |
Reageer ![]() |
Autheur | |
Juliaaa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 199 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 24 April 2011 om 11:34 |
heey allemaal,
ik heb een beetje een probleem met het haakpatroon Moosje uit gehaakte beestenboel, van Christel Krukkert. Daarin staat namelijk het begin: Begin onderaan het lijfje Haak met grijs een ketting van 4 losse(datgaat nog wel) en haak deze met een halve vaste tot een ring. maar hoe maak je dan ook al weer een halve vaste? vooraan in het boek staat een uitleg van een ketting sluiten met een halve vaste(terwijl er toch duidelijk een tekening van een vaste bij staat), en dan staat er steek de haaknaald in de eerste losse van de ketting, sla de draad om de naald en haal deze door de beide lussen van de naald maar dan krijg je er toch duidelijk 5, terwijl er na staat bij het patroon: toer 1: haak 6 v in de ring, maar ik kan er maar 5 doen! help! ![]() (snappen jullie het nog?) |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
de eerste toer vasten haak je in de ring. niet door de lussen. dan haal je er 6.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Juliaaa ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 06 Maart 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 199 |
sorry, ik snap de uitleg niet helemaal
![]() |
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
Eugenie ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 08 December 2005 Locatie: nog net veluwe Status: Offline Points: 4201 |
Vasten:
De eerste toer vasten haak je door met je haaknaald in de ring te steken. Sla dan de draad om de naald, haal de draad door de eerste lus (de lossen) op de naald, sla de draad nogmaals om de naald en haal deze nu door beide lussen op de naald (tekening 9).
Herhaal vanaf het begin tot je het juiste aantal vasten hebt gehaakt.
In de toeren die volgen steek je de haaknaald niet in de ring maar in het v’tje van de volgende steek.
De beestjes in dit boek worden allemaal spiraalsgewijs gehaakt, d.w.z. dat een toer niet wordt afgesloten met een halve vaste, maar dat er gewoon wordt doorgehaakt.
Het is daarom handig om het begin van de toer te merken met een gekleurd draadje of een paperclip
ik hoop dat het zo lukt.
|
|
![]() ~De overwinning is niet altijd voor de snelsten of de sterksten maar voor hen die volhouden~ |
|
![]() |
|
Prideke ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Misschien is het handig als je de magische ring aanleert. Daar word je werkjes veel mooier van (vind ik) zie deze link
|
|
![]() |
|
ja, die kan ik ook, maar ik weet niet of dat het patroon mooi maakt, zal ik anders gewoon de magische ring gebruiken?
|
|
Weet ik even niet;)
|
|
![]() |
|
haakmiep ![]() Duizendpoot ![]() Lid sinds: 02 December 2010 Status: Offline Points: 143 |
Mijn ervaring is dat het met de magische ring juist mooier wordt, omdat je deze later heel strak kunt aantrekken. Dan hou je bijna geen gaatje meer over. Succes! |
|
![]() |
|
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
hallo iedereen,
ben terug van week-eindje bij ons moeder. De magische ring gebruik ik ook steeds. Nu lees ik dat jullie verder haken en de toer niet sluiten. Wel ik heb ook steeds problemen om de sluitnaad mooi rechtop te laten verlopen. Heeft daar iemand misschien een beetje uitleg over zodat ik het toch ook eens onder de knie krijg? Dank bij voorbaat. IngeDeV |
|
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |