Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Granny stripe tissue box cover

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Granny stripe tissue box cover
    Posted: 26 April 2011 om 12:27
Hallo allemaal,

M'n moeder is van plan om in de meivakantie een hoesje te gaan haken voor een tissue doos. Zo'n langwerpige tissuedoos van de Hema. Op Ravelry staan wel Engelstalige patroontjes, maar ik hoopte dat een van jullie een Nederlands patroon voor me heeft. Scheelt mij weer vertalen ;)

Groetjes Henrike

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 12:38
Leuk idee! Heb helaas geen Nederlands patroon voor je
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 12:42
Als je ook een foto van de achterkant had, zou je hem zo kunnen uitrekenen, het is zo'n duidelijk plaatje. De kneep zit 'm in hoe je de doos erin stopt, dus wat voor sluiting ie heeft.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 13:39
De onderkant is open. Ik heb even gegoogled en een engelstalige beschrijving met plaatjes gevonden. Dat moet wel lukken...

En anders bellen ze me maar, ga ik dan wel aan het vertalen. Ben eigenlijk gewoon lui, want het vertalen is een half uurtje werk, maarja... als iemand anders het toevallig al gedaan had ;)
Back to Top
amandel View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer amandel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 April 2011 om 15:30
Creatieve mensen hebben geen rommel, creatieve mensen hebben overal ideeen liggen.
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 09:08
Had 'm gevonden! Ga deze vertalen voor m'n moeder. Als ik het af heb, zal ik een berichtje posten. Dan kunnen jullie me ook mailen voor het patroon!

Edit: patroon = af. Stuur maar een mail als je het wilt hebben!
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:54
Wel... Die ga ik ook eens maken se :-)
Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 13:56
Maar deze ben ik nog nooit tegen gekomen, dus iemand die voor mij de betekenis heeft??
tr - treble
d tr – double treble

Back to Top
Wen370 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Wen370 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2011 om 14:06
oke, ik denk het gevonden te hebben
Treble is 2 keer om de haak en dan telkens met 2 lussen doorhalen (stokje)
en double treble is 3 keer wol rond de haak en ook telkens met 2 lussen doorhalen.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 09:47
Dat zijn Engelse (niet Ameriaanse) haaktermen ; een treble crochet is een stokje, een double treble is een dubbel stukje.

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 11:46

Leuk dit wil ik ook kunnen!

Kun je me het patroon sturen?

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns