Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

wanbetaler

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: wanbetaler
    Posted: 28 April 2011 om 09:49
nu moet er mij eventjes iets van het hart . ik had een bestelling geplaatst op handwerkparadijs . Ik moest dus eerst betalen en dan kreeg ik de bestelling thuis (logisch) ze stuurden mij een herinneringmail om te betalen maar omdat ik de bestelling niet meer wou kiepte ik de mail in de vuilbak .
ik dacht dat dit hoofdstuk afgesloten was .
krijg ik weer een mail dat ik dit zeker moet betalen, hun woorden "er zal een incasso bureau worden ingeschakeld , ben ook geblokkerd op hun site , maar deze blokkade betekend uiteraard niet dat mijn verplichting tot betaling aan hun komt te vervallen "
en dat ik alsnog mijn betalingsACHTERSTAND zal inlopen
Ik kan verstaan dat als ik al iets moest ontvangen hebben , ik natuurlijk MOET betalen , maar hoe kan ik in godsnaam een betalingsachterstand hebben als ik niets gekregen heb ???????  niets betaald , niets gekregen (ook logisch toch)  of ben ik nu zo verkeerd ??????????

stuur ik daar een mail naartoe , waarop ik zeg dat ik van de bestelling afzie en wordt ik daar uitgemaakt voor wanbetaler en dat ik onbeleefd ben en dat het typish is voor wanbetalers dat ik de schuld in anderen hun schoenen schuif , ook dat ik geen geld zou hebben en dat ik gemakzuchtig ben . en dat ik mijn prietpraat maar ergens anders moet gaan verkopen ????????????????????????????????

ik heb de mails netjes bijgehouden en heb hun terug gestuurd dat zij denken dat ik het moet betalen ik het dan wel zal doen , maar dat niemand mij zomaar uitmaakt voor wanbetaler

Ik wat voor een wereld leven wij tegenwoordig zeg
ik ben er echt niet goed van .

Ben ik nu echt zo verkeerd ????

In het leven telt de strijd
Het voornaamste is niet te hebben gewonnen ,
Maar goed gestreden te hebben GROETJES LINDA
Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 10:06
Of je verkeerd bent? Ja, je hebt een bestelling gedaan en dat is een soort aankoopverplichting. Als je het niet meer wilde hebben had je de bestelling moeten annuleren. Je hebt hun niet laten weten dat je ervanaf wou zien, dus logisch dat je in hun ogen een wanbetaler bent.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 10:14
  zal me nooit meer gebeuren , ga het gewoon in de winkel kopen

ik voel me echt schuldig
Back to Top
hbootsman View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hbootsman Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 15:08
Leer hier van, je had direct bij de herinnerings mail een mailtje terug moeten sturen dat je van de bestelling af ziet.

Ik snap van hun trouwens niet helemaal waarom een een wanbetaler bent aangezien er niets geleverd is, maar ik snap wel hun frustratie dat jij een bestelling plaatst en vervolgens niets meer van je laat horen.

Dus een beetje fout aan beiden kanten in mijn ogen.

Edit:
Ben even naar hun website gegaan om te kijken wat er bij hun algemene voorwaarden staat... die hebben ze niet

Shipping & Returns
Privacy Notice
Conditions of Use

Zijn allemaal niet door hun ingevult, dus dan gelden gewoon de nederlandse wetten. Betaal je niet binnen 30 dagen word de order automatisch geannuleerd door de verkoper... dus ze kunnen niet zo belachelijk tegen je doen
Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 15:14
ja daar heb ik ook direct naar gaan kijken , ook niet veel verder mee gekomen .
ik zal hier zeker uit leren hoor , geen 2x .
het was dat dat me ook het meeste irriteerde , dat ik aanzien werd als wanbetaler en ik bij hun helemaal niet in het krijt stond

gedane zaken nemen geen keer , ik let wel op nu
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 16:16
Ik heb alleen nog maar bij de hobbydoos bestelt maar voor de rest haal ik het bij ons
Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 17:13
Originally posted by hbootsman hbootsman wrote:

Edit:
Ben even naar hun website gegaan om te kijken wat er bij hun algemene voorwaarden staat... die hebben ze niet

Ze hebben wel degelijk algemene voorwaarden, nog uitgebreid ook:-)
Hier kan je die lezen
Bij de meeste webwinkels is het zo dat  je een bestelling binnen 24 uur mag annuleren, ik weet niet of het bij deze webwinkel ook mag want ik heb niet alles gelezen. 
Wel weet ik uit ervaring dat het heel vervelend is dat mensen iets bestellen of zelfs laten maken en vervolgens  nergens meer op reageren. Ik heb maar een kleine webshop maar ik kom ook regelmatig mensen tegen die een bestelling plaatsen en vervolgens nooit betalen. Om die reden maak ik ook niets meer op bestelling voordat het betaald is, ik ben daar helemaal klaar mee.
Ik vind het ook niet zo netjes, je kan toch altijd even mailen als je van een bestelling af wil zien.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
linda1959 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer linda1959 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 17:46
ja ik weet dat ik zeker ook in de fout ben gegaan , maar van hun kant was het erg grof wat ze allemaal schreven . ik was precies de grootste bandiet die er op de wereld rondloopt . Het was voor een totaal bedrag van 3,15 euro . het patroontje had ik gekregen van een hobbydoosje . dus dat was de reden dat ik het niet ben gaan betalen .
voor 3,15 euro moet je niemand uitmaken voor wanbetaler , dat je geen geld hebt en noem maar op

Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 18:22

Dat ze jou voor wanbetaler uitmaken vind ik heel erg. Ik kan me voorstellen dat als ze blij zijn dat ze wat verkopen en dat er dan niet op gereageert wordt. maar dan nog mogen ze jou niet zo zwart maken.

Back to Top
Claire View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Claire Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 18:34
Originally posted by linda1959 linda1959 wrote:

ja ik weet dat ik zeker ook in de fout ben gegaan , maar van hun kant was het erg grof wat ze allemaal schreven . ik was precies de grootste bandiet die er op de wereld rondloopt . Het was voor een totaal bedrag van 3,15 euro . het patroontje had ik gekregen van een hobbydoosje . dus dat was de reden dat ik het niet ben gaan betalen .
voor 3,15 euro moet je niemand uitmaken voor wanbetaler , dat je geen geld hebt en noem maar op

Linda het is zeker grof om je voor wanbetaler uit te maken en ook zeker niet netjes, maar ik kan de frustraties van zo'n winkel ook wel voorstellen want het komt vaker voor dan je denkt. en dat is echt niet leuk en misschien was dit voor hun de druppel. Ik ken de webwinkel niet goed genoeg om er verder over te oordelen.

Zeg nooit: dat kan ik niet
Maar zeg: ik zal het proberen
Dan zul je versteld staan
Hoeveel een mens kan leren

Back to Top
1gul View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer 1gul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 18:53

Ik vind het TE overdreven,iemand uitmaken voor wanbetaler en dat voor een bedrag van 3.15.

Ik heb eerder ook zoiets meegemaakt,wilde heel graag betalen,maar door een ongeluk ben ik belandt in het ziekenhuis,en heb er in het ziekenhuis gewoon niet aan gedacht.

na een paar weken kreeg ik een boze mail,dat ik een wanbetalen ben. Na zo'n mail ben ik natuurlijk niet meer bereidt om te gaan betalen. Ze krijgen geen ene rooie cent van mij...

Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2011 om 19:27

Oeps. Dat ging even fout. Tja, bestellen en dan niet annuleren dat gaat natuurlijk niet. Maar om je dan meteen voor een wanbetaler uit te schelden is niet netjes. Ze hadden je eerst een brief moeten sturen (of mail) ofdat je de bestelling nog door wilde laten gaan. Dan had je hem alsnog kunnen annuleren. Weer wat geleerd. .

Ik kreeg een keer een incasso-bureau achter me aan omdat mijn (inmiddels overleden) vader nog twee keer een pensioentje vanuit België ontvangen had. Hij heeft vroeger een paar jaar in Zolder in de kolenmijnen gewerkt. Omdat ik nergens een adres vond of een fatsoenlijke naam bij de bankrekening van die firma en al twee keer geprobeerd had het terug te storten (wat mij geld kostte) liet ik het er ook maar bij zitten. Met het gevolg dat ik dus een brief van het incassobureau kreeg. Ik heb dat bureau een brief geschreven en de kopieën erbij gedaan van de bank dat ik twee keer geprobeerd had het bedrag terug te storten. Daarna heb ik er nooit meer iets van gehoord.

Back to Top
chrisje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chrisje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 11:35

wel erg overdreven reageageerd van hen vind ik... ze hadden eerst een mailtje kunnen sturen of je die bestelling nog wilde? wettelijk gezien hebben ze misschien wel gelijk, maar op die manier is het "menselijke" karakter er wel af...

In mijn ogen is een wanbetaler iemand die dingen geleverd kreeg en dan niet betaald heeft, al snap ook wel dat het niet leuk is als bestellingen niet worden geannuleerd. Maar zeg, het gaat hier om een patroontje van een paar euro!!!! zijn ze daarvoor zovel armer geworden dan? Een klant zijn ze in ieder geval kwijt!

en iedereen kan toch wel eens iets vergeten!?

Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 13:41
Nou daar heeft ze dus bij deze een stuk slechte reclame mee
gecreeerd, want ik bestel per definitie dus niks meer bij
hun.

Handig om je als webwinkel zo te gedragen, want juist daar
moet je het want mond tot mond reclame hebben.
Ze had gewoon een mail kunnen sturen met de vraag of je nog
wel belangstelling had. Anders had ze gewoon kunnen
annuleren en ik vind het idd helemaal overtrokken omdat het
over echt een k*tbedragje gaat.
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 15:15
haha, @marjolein, en jij zei dat ik dat taalgebruik niet mocht gebruiken?

edit: ik vind het ook stom hoor, want ze hadden gewoon een herinnerinsmail kunnen sturen. ook is het niet beleefd, dat ze dat hebben gedaan(daar heb ik al ervaringen van , maar goed)

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2011 om 17:01
Originally posted by Juliaaa Juliaaa wrote:

haha, @marjolein, en jij zei dat ik dat
taalgebruik niet mocht gebruiken?

groetjes Julia

Daarom heb ik er ook een * tussen
En ik beledig verder niemand he....alleen het bedragje
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.422 seconden.
Lang Yarns