Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Koninginnedag

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Ennas View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ennas Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Koninginnedag
    Posted: 30 April 2011 om 21:07

Vandaag is Koninginnedag, dat betekent weer struinen over de (rommel)markt op zoek naar spulletjes.

's Ochtends en 's middags had ik wat te doen dus zodoende gingen we tegen 4 uur pas de straten door.

Beetje balen, maar de buit mag er zijn en daar ben ik blij mee: 2 punnikklosjes, spelletje, 4 kinderboeken, babyfoon, 2 puzzels, kapstokje, tas, zandbakloper, zandbakvormpjes, kleurplaten om uit te prikken, een aantal vingerpopjes en vingerverf.
Alles voor de klas en oppaskindjes.

Een heleboel en dat voor het bedrag van............. 50 cent!!!
Als je op het eind gaat heb je `het geluk' dat de meeste gaan opruimen en van hun spullen willen. Voor 1 ding heb ik 20 cent betaald en bij een ander kleedje heb ik het meisje 30 cent gegeven voor haar spaarpot, meer kleingeld had ik niet. De rest is allemaal gratis gekregen.

Wat zijn jullie plannen en buit geweest?

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2011 om 21:29
Ik had een voetenbakje (zo'n elektrische) gezien. Ik mocht hem meenemen en een meneer van de kraam zou hem achterhouden. Bij terug komst was meneer en voetenbak weg
Ik heb een aantal handwerkboeken gescoord, vakantie lectuur (romannetjes), 5 insteekpuzzels voor de kleine prinses van een vriendin en 2 spaarpotten.
En ik heb gratis zon gekregen!!! Heb nu kreeftenwangen hihi
Back to Top
l.wijsbroek View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer l.wijsbroek Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2011 om 21:38
bij ons op de markt in emmen was het allemaal behoorlijk duur. De poppen  werd dan bijgezegd is een echte hoor, en dan bedoelde ze een BB, bleek het gewoon een spaanse pop te zijn een formosa, lijkt heel veel op een BB en dan vroegen ze 15 euro. De grotere poppen moesten rond de 20 euro kosten. Hen wel een BB gescoord voor 5 euro, maar die had rose oogjes, vindt ik niet erg, want ik heb er al 1 met rose oogjes, dus nu heb ik een tweeling
lydia wijsbroek
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 08:43
Van Famosa kan een Nenuco zijn geweest, en dat zijn ook behoorlijk dure poppen,. Beetje de voorloper van Babyborn volgens mij ; mijn zusje had ze indertijd. Maar dan nog, voor een tweedehands pop op een rommelmarkt is het belachelijk duur.

Stond er echter echt FORmosa, ja, dat is made in Taiwan ; echt niks dus. (Voor zover je een merk belangrijk vindt dan).

A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 10:51
Mijn dochter had twee Nenucopoppen, ook schatjes, net een beetje kleiner dan BB. En de goedkopere heette inderdaad Famosa, daarvan heb ik er wel eens twee op een kleedjesmarkt gekocht en later weer aangekleed weggegeven.

Ik had de indruk dat er steeds meer zogenaamde antiquairs op kleedjes zitten, maar toch nog twee BB's gekocht, voor € 2 en 5. Die van € 2 heeft wel paarse stift in de oorschelp zitten, die ik er met al mijn vlektovenaarstrucjes probeer uit te halen.

Verder nog een Madeline, en een kleine en grotere babypop.
En een berenmaakboekje. En rood verbrande wangen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Josl View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Josl Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 11:14

Wat hebben jullie leuk gescoord!! Veel plezier van/met de spulletjes.

Ik heb van een mevrouw een spel gekregen (even schoonmaken en batterij vervangen denk ik) maar weet niet zo goed hoe het werkt. Het is een koffertje van Jumbo "ik leer schrijven". Er zitten kaarten bij met voorbeelden maar ik kan nergens vinden WAAROP en hoe je schrijft. Misschien heeft iemand een kopietje van de instructie want die kaart/dat briefje zat er niet bij helaas.

BB: nergens een bruine gezien, wel één witte. Wel 2 bradspoppen gekocht, leuk.

Groetjes, Joke

Frutseltante, alles wat ik met mijn handen kan maken probeer ik graag uit.<a rel=nofollow href="http://imageshack.us">[IMG]http://img293.imageshack.us/img293/3491/nwscan73jo1.jpg"></a> Jong he?

Back to Top
Corrie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corrie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 11:18
ik sliep om 5 uur s,nachts nog niet omdat hier maar ( ik denk) helicopters boven de stad hingen.
Hou de eer aan jezelf
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 12:02
Ik heb me nuttig gemaakt bij onze harmonie. Op koninginnedag maken we 's morgens altijd een rondwandeling door de buurt waar ons clubgebouw staat en van daaruit marcheren we door het centrum. Op een bepaalde plaats staat dan de kinderoptocht (wordt elk jaar kleiner, erg jammer!) met hun oranje ballonnen klaar. Wij begeleiden hen een stukje tot het punt waar door de burgemeester en de oranjevereniging de vlag wordt gehesen terwijl wij Het Wilhelmus spelen. Daarna gaan de ballonnen het luchtruim in. Helaas werden er teveel de bomen in geblazen door de wind, niet door ons hoor! Na dit officiele moment zetten we de rondwandeling voort met als doel terug naar ons clubgebouw. Daar stond de koffie al op ons te wachten met een lekkere oranjetompouce erbij. Bij onze vereniging is het traditie dat de eventuele jubilaris(sen) wordt/worden gehuldigd en daarna is het gewoon nog een gezellige nazit.
Als je dan 's middags weer thuis komt, heb je het helemaal gehad. Spierpijn in benen en onderrug. Wat een hobby toch hè. Ik moet toegeven dat ik van breien en haken minder moe wordt en ook die spierpijnen niet heb. Maar ja, ik heb er zelf voor gekozen om clarinet te spelen en zo vaak lopen we ook niet. De beste remedie is om thuis zoveel mogelijk in beweging te blijven.
Maar markten afgaan op koninginnedag zit er voor mij niet in. Ik zie alleen vanuit mijn ooghoeken langs de kant kinderen en mensen zitten met hun koopwaar als wij door het centrum er langsop marcheren.
Gelukig was het prachtig weer en daar wordt iedereen blij van, toch?
Groet, Tineke01   
Back to Top
muis28 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer muis28 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 13:33

Ik ben gisteren middag bij de scouting hier in het dorp wezen kijken. Die organiseren iedere jaar snel naar de bel. Met 2 teams van een schans af in een rubberbootje en dan zo snel mogelijk aan de overkant bij de bel zien te komen. Door een bak met modden, 5 sleutels moeten zoeken in het stro en dan nog bovenop de pakken stro de bel luiden.

's Avonds heb ik geholpen in de tent van de scouting achter de bar, verkoop van munten gedaan en veel drank verkocht.

Beter een creatieve rotzooi dan een opgeruimde leegte

Saskia
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 13:36
Had wel plannen, maar ben niet gegaan. Kwam even wat anders tussen door. Dus helaas geen nieuwe/2ehandse/bruine/voorzien van haren BB pop, die ik toch wel graag zou willen hebben. Maarja, aan de andere kant, scheelt geld!

Ga zometeen even m'n BB onder het bed vandaan vissen. Eens zien hoe ze er nog uit ziet. Inmiddels 17! jaar oud...zonder haren, niet bruin. Maar wel helemaal van mij ;)
Back to Top
diny183 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer diny183 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 13:59
Geen rommelmarkten dit jaar voor mij. Mijn zwager is op
30 april jarig dus we zijn even op visite geweest, tegen
1 uur zijn we ( 3 zussen met mannen) de stad ingegaan,
gezellig over de fancy fair gelopen, even met de
activiteitenbegeleidster van het zorgcentrum gesproken,
De verkoop ging goed dus onze bewoners kunnen weer een
tijdje vooruit, mijn zus heeft nog gebreide Noorse sokken
voor mijn zwager besteld. ( ik begin niet aan sokken).
Daarna zijn we een cafeetje ingedoken en langzamerhand
kwamen al de kids naar dat cafe.gezellig bij elkaar
gezeten en wat gedronken.
Tegen 10 uur het jaarlijkse vuurwerk bekeken en toen
lekker naar huis, ik was helemaal op. ( zou dat door die
2 alcoholische drankjes komen ?)   
Back to Top
drempt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer drempt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 14:04

hier geen rommelmarkt is pas in juni met de braderie

wel voor de kinderen spelletjes middag en zoonlief had de !e prijs in categorie 5 jarigen!!!!!

manlief is gegaan smiddags en ik heb mzelf nuttig gemaakt en de ramen gezeemd aan de buitenkant de was gedaan en gevouwen en opgeruimd (moet nog wel strijken helaas) en gehaakt aan Koosje ( het schiet niet echt op kan er nooit zolang aan zitten wordt steeds gestoord

ik ga zo lekker zitten

we zijn net terug van Gennep on Wheels ook erg leuk veel gelopen dus nu lekker zitten

Chris

zoveel idee�n zo weinig tijd
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 14:20
koninginnedag was voor mij nog een heel avontuur. ik ging het "vieren" met een vriendin die in utrecht woont. route helemaal uitgestippeld. ik moest uitstappen bij halte janskerkhof, en dan zou zij mij op komen halen. ik dus op het knopje stop drukken, gaat dat bord uit. ik vraag aan de busschauffeur, stopt ie dus niet bij janskerkhof. ik daar al uitgestapt, blijkt het later dat ik bij de berenkuil was uitgestapt. ik nam de bus van 9 uur, en heb een uur door utrecht lopen struinen, voordat ik bij haar huis kwam. daarna hebben we allemaal nagels gelakt van meisjes, en spulletjes verkocht, opbrengst verdeeld. ik heb nu dus 10 euro opgehaald(!!!!). verder heb ik een doosje gescoord, een houten olifantensleutelhangertje, een gebreid poppetje en een kluwen wol, die ik aan me vriendin heb gegeven. de leukste konininnedag ever!!!!!!
Weet ik even niet;)
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 17:18
Hier op de kleedjesmarkt was het super druk en heel gezellig. Natuurlijk ligt er ook een heleboel meuk, maar het is zo leuk om erdoorheen te struinen.
Helaas geen Ariadne's gescoord, waar ik eigenlijk stiekum toch een beetje op hoopte
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 18:13

hier is alleen 's morgens wat voor de kinderen. vrijmakrtje en wat spelletjes. alles bij hetdorpshuis.maar ja als dorpsgenoot ga je even heen en kletst eens even met die of die en neemt een kopje koffie.

ik ben dus thuis gekomen met 5 barbystripboeken voor otaal € 0,50 voor mijn kleindochter Lizzi.

€ 1.00 voor de koffie. ik was dus voor een prikkie klaar.

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 21:06
oeps, ik heb mijn score bij het topic: wat zijn je laatste aankopen gezet..ach dan nog maar een keer: 4 Barbies, 2 mini babyborntjes, 3 Mattel Shelly's en een stuk of 15 boeken, prima oogst vind ik zelf ! Ik zit zelf op 14 mei op een braderie hier int winkelcenttum dus verkoop weer spullen die ik ''kwijt'' wil en handgemaakte spulletjes natuurlijk, kassa voor de KiKa en 't KWF en de Pink Ribbon...
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Juliaaa View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juliaaa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 21:11
waar woon je dan, want dan kom ik, als het dichtbij is, nog even langs . je kan ook een pm'tje sturen...?

groetjes Julia
Weet ik even niet;)
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2011 om 23:25
Ik heb gister net 15 barbie's en shelly's en Ken's
verkocht.....

die waren van mijn dochter en echt onaangeraakt want ze
speelt er nooit mee. Nu heeft ze weer wat centen en kan ze
er wat leuks voor kopen.

Ik heb mijn eigen barbie en Ken nog wel natuurlijk ;-)
( en volgens mij heeft mijn vader thuis er ook een heel
aantal ( van mijn moeder)voor alle barbiekleertjes die ze
maakte)
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2011 om 10:21
LEUK TOCH VOOR JE DOCHTER DAT ZE WEER CENTEN HEEFT mARJOLEIN...EN JA, DIE KLEERTJES VAN mEIA, KIND...DIE MOET JE NOG MAAR FF BEWAREN ..ho, dat was capslock, daar had Meia de HAND in, denk ik ;-))) maar mocht je haar poppen v.d. hand willen doen zet je ze maar te koop opt forum...liefhebbers genoeg volgens mij, vooral omdat ze van haar vandaan zouden komen....ik heb een aankomend winterproject (is de bedoeling ;-) om veel simpele kleertjes te gaan haken en daarna een heel stel Barbies te verpatsen tbv het KWF of de KiKa...geen idee of het gaat verkopen maar alles is meegenomen en ik ben zo mooi van de straat en uit het café
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
Spikeysmum View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Spikeysmum Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2011 om 10:32
Hier in Eindhoven kun je in het centrum over de koppen lopen met Koninginnedag . Blijkbaar wordt hier (na Amsterdam) het meeste georganiseerd. Maar ik vind dat er altijd zo'n rotmuziek gedraaid wordt. Net of dat ze met een hamer proberen je kop in te slaan . Hoe harder hoe beter blijkbaar. En ook de mensenmassa staat me niet aan. Mij te druk. Maar voor een ander is het misschien wel leuk. Ik ga wel een keertje kijken als in mijn wijk een vlooienmarkt is. Da's niet zo druk en kom met hele tenen weer thuis .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.420 seconden.
Lang Yarns