Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

jurkje

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: jurkje
    Posted: 15 Mei 2011 om 16:01

Help hoe leer ik ooit een jurkje haken, ik dacht leuk, maar ik heb t al 2 keer over gedaan omdat ik niks begrijp van de armsgaten en de kraag......Ik begin te denken dat ik t moet opgeven, want het maakt uit hoe goed het uitgelegd word....

Iemand een tip...?

Je bent kostbaar in Gods ogen
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2011 om 16:13
Wat het makkelijkste is voor ons... Om welk patroon gaat het en kan je de toeren voor en na jouw obstakel hier plaatsen.
Hier zitten zoveel mensen met kennis en ervaring dat er vast iemand is die jou goed kan helpen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2011 om 16:29
nooit opgeven en zo veel mogelijk informatie doorgeven dan is er hier beslist iemand die je verder kan helpen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2011 om 19:23
Je bedoelt misschien het minderen? Aan de kant waar de draad zit doe ik dat met halve vasten en aan de andere kant laat ik de steken die geminderd moeten worden gewoon met rust. Anders moet je rechts steken laten rusten en dan de draad opnieuw aanhechten en er zijn al draadjes genoeg weg te werken. Met de hals smokkel ik ook wel eens door gewoon door te haken met halve vasten over de steken die de hals moeten vormen. Maar dat gaat over poppenjurkjes.

Het je wel een goed haakboek, waarin staat hoe je alles moet doen?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cornel45 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cornel45 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2011 om 13:33
Lijkt mij een spannend haakproject, wil zelf ook eens soort wijd vallend tuniekjurkje haken met lange mouwen in het zwart.
Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2011 om 22:02

Dit is het leuke jurkje wat ik wel even dacht te gaan haken voor deze zomer voor mijn dochtertje. Nu begrijp ik het begin nog net, en het gaat al fout bij 12x 1 st minderen aan weerskanten..en de term afkanten weet ik me ook geen raad mee. Terwijl ik echt veel heb geleerd met het boek wat ik heb...Maar er zal vast meer boekwerk nodig zijn...

Tips voor minderen op het haakwerk-1:
Minder 1 stk als volgt: Haak 2 stk samen. D.w.z. haak 1 stk maar wacht met de laatste omslag en doorhaling, haak het volgende stk en haal de draad door beide lussen op de nld bij de laatste omslag en doorhaling.

Tips voor minderen op het haakwerk-2:
Kant af als volgt aan het begin van de tr: vervang 1 v/stk door een hv.
Kant af als volgt aan het eind van de tr: Keer het werk als het aantal te minderen st nog over zijn op de tr en haak terug.

Haak info: Vervang het eerste stk van een tr door 3 l en haak aan het eind van de tr het laatste stk in de 1e van de 3 l van het begin van de vorige tr. Haak in de stk en niet ertussen.

JURK:

Voorpand: Lees de haakinfo! Haak losjes een ketting van 106-116-126 (135-145) l (incl. de 3 l voor het keren) met haaknld 3 en oudroze Alpaca.
Haak de eerste tr als volgt: 1 stk in de 4. l vanaf de nld, *sla 1 l over, 1 stk in de volgende 3 l* , herhaal van *-* op de hele tr –NB: Eindig voor maat 1/3 maanden + 12/18 maanden met een stk in elke van de 5 laatste l (i.p.v. de laatste 3 l) eindig voor Maat 2 jaar met een stk in elk van de 6 laatste l (i.p.v. de laatste 3 l) ) en eindig voor Maat 3/4 jaar met 1 stk in elk van de 4 laatste l = 79-86-94 (101-108) stk, keer het werk.
Ga verder met stk op stk en minder tegelijkertijd aan weerskanten 12 x 1 stk – zie de tips voor het minderen – 1: voor Maat 1/3 maanden: afwisselend elke en elke 2e nld, Maat 6/9+ 12/18 maanden: In elke tr and Maat 2 + 3 /4 jaar: In elke 3e tr = 55-62-70 (77-84) stk. Kant bij een hoogte van ca. 17-22-27 (32-35) cm af voor de armsgaten aan weerskanten in elke nld – zie tips voor minderen op het haakwerk -2: 1 x 5 stk, 1 x 2 stk en 3 x 1 stk = 35-42-50 (57-64) stk. Plaats bij een hoogte van 23-29-35 (40-44) cm een merkdraad in het midden van het werk (Voor maat 1/3 maanden en 2 jaar de merkdraad in het middelste stk plaatsen). Kant vervolgens af voor de hals als volgt: Haak vanaf de schouder tot er nog 2-3-5 (5-6) stk over zijn voor de merkdraad (voor maat 1/3 maanden en 2 jaar is het aantal stk voor het stk met de merkdraad) keer het werk. Kant vervolgens af voor de hals in elke tr– lees tips voor minderen op het haakwerk-2: 2 x 2 stk en 3 x 1 stk = 8-11-13-(16-19) stk over voor de schouder. Hecht af als het werk een hoogte heeft van ca. 27-33-39 (45-49) cm en haak de andere kant van de hals in spiegelbeeld

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2011 om 22:11
Is het een patroon van drops/garnstudio?
Zo ja dan is het nog makkelijker om het patroonnummer hier neer te zetten. Zelf ben ik ook nog niet zo'n haakwonder op kleding gebied maar er zullen vast dames zijn die je hier al mee kunnen helpen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2011 om 22:22

Je bent bezig met een stokjestoer Als je moet minderen haak je je eerste stokje niet af dus de laatste handeling niet maken .Dan ga je je volgende stokje haken en haak beide stokjes in een keer af

Als je aan de armsgaten toe bent minder je door hv tehaken i.pv stokjes .Aan het eind van de toer laat je stokjes  staan en keer je je werk

Ik hoop dat je het snapt .Laten zien is makkelijker misschien kun je op internet naar een filmpje kijken op Y T

Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Mei 2011 om 22:49
oeps, hier heb ik ook geen verstand van. Ik houd me bij het haken van knuffels
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 16:10

Dank jullie voor de reacties,

Oke Mutti tot op een zeker hoogte begrijp ik  jouw tip. Ik ga nu even weer een poging wagen.

Het  is inderdaad een drops patroon, BabyDROPS nummer 14-4 

GROETJES en thnx

Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 16:34

Ga verder met stk op stk en minder tegelijkertijd aan weerskanten 12 x 1 stk

Hier kom ik eerlijk gezegd ookk al vast te zitten, dus als iemand daar een goeie uitleg voor heeft.

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 16:49

je begint met het eerste stokje maar haakt het niet af . De laatste doorhaling maak je niet . Dan ga je naar het tweede stokje jebegint met haken maar haakt beide stokjes in een keer af . dan heb je aan de bovenkant 1 veetje liggen dus heb je er 1 geminderd . Bij twee stokjes zou je 2 veetjes hebben

nu gaat m,n kleinzoon gevaarlijke dingen doen

Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 17:44

Haha mutti, ik ken het van mijn prinsesje hihi....Hoe oud is de kleine zoon?

Oke het minderen snap ik, dus 12 toeren 1 st. minderen aan beide kanten als ik het goed begrijp.....

En dan krijg i dit probleem:afwisselend elke en elke 2e nld, Maat 6/9+ 12/18 maanden: In elke tr and Maat 2 + 3 /4 jaar: In elke 3e tr = 55-62-70 (77-84) stk.

Hier ga ik dus bijna gillen en gooi ik het werkstuk bijna het raam uit, maar nee ik wil het zoo graag kunnen....

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 18:39
voor welke leeftijd haak je het jurkje
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2011 om 19:04

niet door het raam gooien

even aan de kant leggen en met de uitleg van de voorgaande collega's zal je er heel zeker geraken.

groetjes

IngeDeV

IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 19:31
Het jurkje haak ik voor de leeftijd van 2 jaar...Ja het
jurkje ligt nu heel braaf te wachten tot ik weer verder
durf..Vanavond denk ik weer
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2011 om 21:05

Dan moet je de werkwijze volgen die voor 2  jaar staat aangegeven dus maak je de mindering in elke 3e toer .

De bijna brokkemaker is anderhalf

Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 14:23
aha weer wat wijzer.......

ja brokken kunnen ze zeker maken, een jongen denk ik nog
meer....
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2011 om 17:35
Als het mogelijk is een patroon te printen of kopiëren, kun je de "verkeerde" gegevens, dus die niet voor jouw maat zijn, doorstrepen. Want die kunnen behoorlijk verwarrend zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Rejoyce View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rejoyce Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2011 om 22:05
Hoi Magtelt, ik heb het patroon uitgeprint, en het is
inderdaad heel verwarrend. Maar ik zal die tip van jou
gebruiken en dat zal vast weer heel veel schelen.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.922 seconden.
Lang Yarns