Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Overzicht in topics

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Overzicht in topics
    Posted: 24 Mei 2011 om 16:34

Ik ben nu een paar weken actief op dit forum, en ben helemaal blij dat ik het heb ontdekt. Erg leuk om de creaties van anderen te zien, vragen te kunnen stellen, patroontjes te kunnen ontvangen.

Wat me soms wel stoort is dat er volgens mij vrij regelmatig topics worden aangemaakt met een vraag (meestal van nieuwe mensen) die om een patroon vragen, wat ook al in andere topics besproken wordt. Of dat er 3 topics over hetzelfde zijn ofzo... Omdat men er wel soms uitgebreid op gaat reageren, raakt volgens mij het overzicht in de topics een beetje kwijt op die manier.

Ik kan ernaast zitten hoor, maar in de paar weken dat ik hier actief ben merk ik dat me dat wel stoort af en toe... Ik vind dat ik niet echt veel recht van spreken heb (ik ben tenslotte ook nog hartstikke nieuw), maar wilde het wel even melden, met de vraag erbij of er actieve moderators zijn hier, die evt ook slotjes op topics kunnen zetten, inclusief uitleg waarom het niet relevant is dat er een nieuw topic is geopend.

Dat was wat ik even kwijt wilde... Ik weet niet of anderen het ook zo ervaren/beleven, of juist heel anders?
Blessed to be a blessing
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 16:56
Ik snap wat je bedoelt, en ik kan me ook voorstellen dat je je eraan ergert. Het irriteert mij ook wel eens. Maar echt boeiend vind ik het ook niet, er zijn manieren om het voor jezelf overzichtelijk te houden. Probeer eens de knop bovenaan: 'Actieve berichten'. Als je die allemaal (of niet allemaal) bekeken hebt, kun je onderaan klikken op 'Markeer alles als gelezen' (of iets dergelijks). Iedere keer dat je dan op het forum komt, heb je heel snel een overzicht van wat erbij is gekomen.
Back to Top
Leo91 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leo91 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 18:09
Mij stoort het ook niet zo. Wat nu speelt bij gezocht, is dat er op een hele oude post wordt gereageert, terwijl vele die in die tijd op het forum waren, nu niet/minder actief zijn op het forum en het dus niet zo veel zin heeft om onder de oudere berichten te posten. In dit geval kan je dus net zo goed een nieuwe post aanmaken, ja en zo krijg je de dubbele.
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 18:23
Een actieve mod . die bijhoud welke topics een slotje mogen krijgen lijkt mij wel wenselijk. de posting blijft bestaan alleen men kan niet meer erop reageren. Een nieuw bericht openen is dan het enige wat men kan doen met eventueel een verwijzing naar het originele bericht. Maar ja als ik zie dat er wordt gevraagd naar patronen waar in 2007!!! vraag naar was en die mensen al minstens 2 jaar niet meer actief zijn....
Handig zou ook zijn dat je een bericht wat je zelf hebt geopend ook weer geheel kan deleten. Nu staat er zoveel.. bomen/bos verhaal.
Sja blijft al met al een ingewikkeld verhaal.
Back to Top
L33ntje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer L33ntje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 18:26
Ik zit hier nu ettelijke jaren en probeer me al heel lang niet meer te ergeren aan de chaos (behalve die enkele keer dat je inderdaad wat zoekt) en heb eerlijk gezegd behoudens HEEL grote uitzonderingen (echte ruzies) nog nooit een moderator(actie) gezien hier.
In elk geval worden topics over het zelfde onderwerp, herhaalde topics, dingen die al 1000 keer langs zijn geweest of off=topic gaan nooit gesplitst, samengevoegd, geopend, gesloten, affijn, alles waar je als moderator normaliter loeidruk mee bent.

Overzichtelijker wordt het er niet op, maar eerlijk gezegd lijkt dit me ook een erg moeilijk forum om op die manier te moderen. De gemiddelde gebruiker is minder handig met zoek- en internet- en forumfuncties dan op de meeste fora, en het zijn er VEEL, en ook een voortdurend grote aanwas van nieuwelingen (en verdwijnen van oud-deelnemers).

Ik kan me dus voorstellen dat ze hebben gekozen voor 'vrijwel niet modereren tenzij het uit de hand loopt'. Daarmee heeft dit forum ook eigenlijk nauwelijks of geen archief-functie : alles wat nog een keer aan de orde komt, wordt gewoon opnieuw mee begonnen. Bovendien staat het forum bom-vol met inactieve links en verdwenen foto's.

Je moet het denk ik meer zien als een soort 'verlengde chatbox' waar eigenlijk na verloop van tijd de berichten ook gewoon zouden kunnen verdwijnen, omdat ze toch vrijwel nooit meer bovenkomen. En ach, eigenlijk werkt dat prima ; het hoort gewoon een beetje bij de Hobbydoos.

Zou daar echt allemaal heel strak de hand in moeten worden gehouden, dan zou je hier minimaal 5 tot 10 moderatoren voortdurend (!) actief moeten hebben, en dat is natuurlijk wel onbetaald en buitengewoon ondankbaar vrijwilligerswerk. En aangezien het toch niet zo'n omstreden forum is (met veel politieke of religieuze discussies, om maar twee hot items te noemen) werkt het zo ook eigenlijk wel zo prettig.
A clean house is a sign of a wasted life
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 19:09
Aan de ene kant is het vreemd dat sommige vragen steeds weer opduiken, aan de andere kant, verzoeken wij vaak mensen om eerst de zoekfunctie te gebruiken en dan duiken er oude koeien uit de sloot op en worden er patronen gevraagd van mensen die al een jaar of vier niet meer op het forum zitten.

We moeten maar een beetje gedult hebben. Als je elke dag even kijkt naar de dingen van die dag, wordt het niet teveel.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:27
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zoveel problemen mee heb. 
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
manumij View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer manumij Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2011 om 21:30
Ik stoor me er tot dusverre nog niet aan
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 00:28
tja, zoals leentje al aangeeft... het is zo als het is that's Hobbydoos
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 09:06
vinnik ook Carooltje en ga jij eens vroeger naar bed ipv zo laat nog te Hobbydozen
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 12:23
En ik vind het prima zoals het nu is ,als we iets vragen worden we altijd geholpen ,dus.....blijven zo
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 13:03
Je hebt altijd wel kleine irritaties.

Ik had speciaal om een Topic Tips en Trucs gevraagd, waar we dus onze zelf bedachte tips en zelf gevonden trucjes kwijt konden, maar anderen stellen daar juist vragen of geven patronen. Dat kan beter bij Vragen of bij Koffie Corner. Een speciale Patronen topic mocht niet omdat er dan patronen met auteursrecht zouden kunnen worden aangeboden.

Als ik dan een mail over dat topic krijg, denk ik Ha een nieuwe tip en dan is het iets anders.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 15:59
Ik vink op het einde dat ik het gelezen heb alles gelezen en verwijder de cookies en de volgende dag een nieuwe lading om te lezen
Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 16:56
Ik zit wel eens iets te lezen en kom er dan achter dat er iemand gereageerd heeft op een mail van jaren geleden.
Maar zelf ben ik niet zo'n computer-freak, dus
daar is ook vast wel wat op aan te merken.
Plaats b.v. weinig foto's. Vind ik zo lastig, hoewel het
al tig keren is uitgelegd. Daar heb ik dus geen knobbel voor.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2011 om 17:21
Hallokes,
Ik ben eigenlijk best tevreden over het forum.
Soms ga je voa zoeken en zie je spulen of dingen die je anders nooit zou
vinden.
Het helemaal uitspitten dat zou echt vreselijk zijn omdat er zoveel
opstaat.
Laat het onze wolkipedia voor breien en haken wezen;
Groetjes IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Tante Jan View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tante Jan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 15:53
Bedankt voor de reacties, ik zal Leentje haar advies opvolgen en proberen me niet eraan te storen :)

En die tip van het 'markeren als gelezen' is ook nuttig, dank je!
Blessed to be a blessing
Back to Top
Carola View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Carola Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 15:56

Originally posted by nldutchy nldutchy wrote:

vinnik ook Carooltje en ga jij eens vroeger naar bed ipv zo laat nog te Hobbydozen

ah ja en slaap jij toch eens een uit in plaats van gelijk met de volgels op te staan

Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Mei 2011 om 19:16
sja, m'n kleinzoon van 1 jaar zou om 9uur komen dus opoe was vroeg uit de veren
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns