Vilt of stof? |
Reageer
|
| Autheur | |
Sofie8392
Newbie
Lid sinds: 23 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 17 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Vilt of stof?Posted: 25 Mei 2011 om 17:05 |
|
Hoi,
Ik heb even een vraag voor de naaiers. Met wat voor materiaal werken jullie het liefst, vilt of stof en waarom? Ik ben daar nieuwsgierig naar omdat ik eerst gedacht heb om met stof te gaan werken, maar nu veel over vilt lees dat ook heel leuk is... En wanneer gebruik je dan vilt en wanneer stof? Alvast bedankt voor het beantwoorden van de vragen
|
|
|
Een nieuwe hobby: naaien, maar breien en/of haken wil ik ook wel leren!
|
|
![]() |
|
L33ntje
Hobbyguru
Lid sinds: 15 Juni 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2047 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 Mei 2011 om 17:10 |
|
Met stof, natuurlijk ,althans, als je echt naaien bedoelt. Het naaien dat ik doe betreft vrijwel uitsluitend kleding, en daar is vilt niet geschikt voor ; da's meer voor hoeden en knutselwerjes.
Met de hand kleine beestjes enzo naaien wil weer beter met vilt ; maar dat is dan ok een hele andere tak van sport, die ik nauwelijks onder naaien zou willen scharen, dat kleine beetje handwerk. Wel een erg leuk effect trouwens. Wat je leuker vind, ja, dat moet je elf al doende merken. Ik hou meer van het grote werk ; priegelen doe ik liever met haak- en breinaalden. Vilt gebruik je als het heel klein is en niet mag rafelen. Stof gebruik je als het groot is, stevig moet zijn en in vorm moet blijven. |
|
|
A clean house is a sign of a wasted life
|
|
![]() |
|
Sofie8392
Newbie
Lid sinds: 23 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 17 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 Mei 2011 om 17:21 |
Hartelijk bedankt voor je antwoord :) |
|
|
Een nieuwe hobby: naaien, maar breien en/of haken wil ik ook wel leren!
|
|
![]() |
|
by Ieke
Hobbyguru
Lid sinds: 09 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2887 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 25 Mei 2011 om 18:25 |
|
Ik gebruik om echt dingen te maken stof. Vilt betaal je je blauw aan dan en is voor het maken van kleding of tassen niet geschikt. Niet sterk genoeg.
Met een beperkt budget is de couponbak in de stoffenwinkel m'n grootste inspiratiebron. En de onuitputtelijke voorraad in onze hobbykamer... |
|
![]() |
|
Reageer
|
|
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |