toerenteller en rondbreinaald? |
Reageer ![]() |
Autheur | ||
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 Mei 2011 om 11:18 |
|
Ik wil binnenkort eens gaan proberen een pop te breien mbv de rondbreinaald. Normaal gebruik ik een toerenteller om de weg niet kwijt te raken in het patroon. Maar hoe doe je dat met de rondbreinaald? Schuif je die erop voor je gaat opzetten, of na het opzetten? En moet je hem dan tijdens het breien als je toer af is ook overnemen op de andere naald?
![]() |
||
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
||
![]() |
||
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Het maakt niet uit wanneer je de toerenteller erop zet, je
hebt immers 1 naald vrij. Ik gebruik hem altijd bij het breien op een rondbreinaald, je moet gewoon de teller iedere keer doordraaien wanneer je een toer gebreid hebt, de toerenteller blijft gewoon zitten waar hij zit. |
||
![]() |
||
![]() |
||
alibreevaart ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 Maart 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 121 |
|
is een rondbreinaald nou echt makkelijk
met 4 naalden breien lukt me niet raak steeds de richting kwijt het enen stuk is veel langer dan het andere ik doe iets verkeerd maar wat geef het maar op denk ik dat 4 naalden breien iemand een tip 4 naalden of rondbrei? |
||
Allemaal een fijne dag gewenst
groetjes Ali |
||
![]() |
||
Guests ![]() Guest Group ![]() |
|
Dat is nou juist toch het probleem, je hebt geen naald vrij. Als je de toerenteller laat zitten waar hij zit moet altijd het breiwerk 1 keer per toer over de toerenteller heen |
||
![]() |
||
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
|
Nee echt niet. je draait je breiwerk rond dus de toerenteller blijft ook ronddraaien, wanneer je een sok breit zet je de toerenteller mee over, wanneer je dat doet kun je een toer bij de toerenteller doordraaien. Het is echt simpel. lukt het je zo niet hang dan een draadje aan je toerenteller en zet die tussen je steken, kun je nog eenvoudig tellen. |
||
![]() |
||
![]() |
||
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
|
Ik leg de toerenteller gewoon naast me ... dus los van het breiwerk. Als je hem op de naald laat zitten staan de steken zo ver uit elkaar, volgens mij ga je dat zien.
|
||
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
||
![]() |
||
Naemi ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
|
Ja, daar ben ik ook juist bang voor Mineke. Maar als je hem naast je hebt liggen, weet je dan nog wel precies wanneer je aan het eind van een toer bent en je de teller moet verdraaien?
|
||
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
||
![]() |
||
dine ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 01 December 2008 Locatie: Belgiƫ Status: Offline Points: 4051 |
|
Naemi : ik gebruik een draad in een andere kleur die ik steeds meeneem zodat ik telkens het begin van de toer herken. Bij een effen patroon brei ik steeds de eerstvolgende 2 steken mee op de vorige naald, zo is je breiwerk mooier egaal gebreid. De toeren tel ik dan door telkens een streepje op een blad papier te noteren.
Ali : de meeste patronen zijn in tricotsteek gebreid. Bij 4 naalden is het simpel : je moet steeds rechts breien. Als je plots averechtse steken tegenkomt ben je dus duidelijk aan de verkeerde kant gestart. ![]() |
||
![]() |
||
alibreevaart ![]() Duizendpoot ![]() ![]() Lid sinds: 14 Maart 2011 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 121 |
|
ik ga toch maar eens proberen
ik tob nog wel even door bedankt voor de tips |
||
Allemaal een fijne dag gewenst
groetjes Ali |
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
|
Ik heb een toerenteller die ik om mijn nek kan hangen aan een draadje en dan elke keer "klik" voor weer een naald verder. Je kunt zo'n gewone draaiteller misschien ook wel aan een touwtje om je nek hangen.
Je ziet aan de hangende opzetdraad toch ook wat de eerste steek was? |
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
Wolatelier Dian ![]() Groupie ![]() ![]() Lid sinds: 09 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 63 |
|
Ik doe een draadje door de toerenteller en speld het geheel
dan op mijn breiwerk. Werkt prima! Zo'n ding om je nek zou natuurlijk ook kunnen, maar ik hou het liever bij elkaar. lieve groet, |
||
Betsy
<a rel=nofollow href="http://wolatelier-dian.blogspot.com">Wolatelier DiAn</a> |
||
![]() |
||
IngeDeV ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 20 Januari 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 2507 |
|
ik ben op zoek achter zo een klikker teller heb ze nog nergens gevonden IngeDeV |
||
IngeDeV
http://ingedev.blogspot.com http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html |
||
![]() |
||
Magtelt ![]() Hobbyguru ![]() ![]() Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23708 |
|
Mijne kwam uit een Phildarwolwinkel in Kampen. Ton ging in de buurt daar naar een motor kijken en toen ben ik in Kampen gaan winkelen, gewoon toeval, ik had er al wel van gehoord. Mijne is een fel groene, zo lelijk, dat je hem altijd terugvindt tussen je spulletjes.
Ik zag 'm net op www.craft4you.nl. |
||
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
||
![]() |
||
mineke.j ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 18 November 2008 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 855 |
|
Waar ik hem heb gekocht staat hij niet meer op de site maar is van het merk Clover als je daar op googled vind je vast wel wat.
Om het begin van een toer te markeren gebruik ik plastic rringetjes. Ook om andere belangrijke punten in het breiwerk aan te geven. Ik gebruik dan verschillende kleuren. In het begin deed ik dat met een draadje. |
||
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
|
||
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |