Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

taptoeweekend

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: taptoeweekend
    Posted: 06 Juni 2011 om 20:35
Afgelopen weekend vond bij ons het jaarlijks terugkerend taptoeweekend plaats. Dit was de 17e keer.
De harmonie waar ik bij ben is de grote organisator achter dit evenement. Dus wij, de leden, moesten allen meehelpen om dit weekend tot een succes te maken.
Mijn medewerking bestond uit 's ochtends lunchpakketten klaarmaken en op zaterdagmiddag voorverkoop van kaarten voor de taptoe die 's avonds werd gehouden.
Ik zat 's middags samen met onze dochter in een kraampje.
Een leuk baantje! Lekker relaxed. Een beetje praten met de mensen die bij ons de kaartjes kwamen kopen en hier en daar wat informatie erbij geven. Er was 's middags een streetparade door het centrum die bestond uit de deelnemende korpsen voor de taptoe. Wij konden alles goed bekijken vanuit ons kraampje.
Voor de belgische hobbydoosjes onder ons er was ook een korps uit Antwerpen bij, De Red Hackle Pipe Band & Highland Dancers. Hebben jullie deze band wel eens gezien? Ik heb er van genoten! Ik vind dit mooie muziek, die trommen hebben vooral zo'n apart geluid. Als de blazers inzetten krijg ik altijd vochtige ogen. Ik heb daar geen goede verklaring voor, heb dat altijd bij doedelzakken. Die " highland dancers" bestond uit 3 jonge dames en een wat oudere heer, een beetje vreemd eigenlijk maar hij deed het prima. Zij schijnen in België heel wat prijzen in de wacht te hebben gesleept. Verder waren er nederlandse muziek en showkorpsen, ook allen mooi om te zien en te horen. Echter zo'n taptoe is niet aan iedereen besteed. De één geniet ervan en een ander vind er helemaal niks aan. Dat is eigenlijk met alles zo.
Op de vrijdagavond kon men gratis in de grote tent genieten van een Egerländeravond.
En gisteren(zondag) was er de hele dag een grote braderie, het was koopzondag en er speelden een aantal blaaskapellen om beurten op podia in de stad. Samen met dochter verkocht ik consumptiemunten, ook leuk werk om te doen. Je zit er rustig bij en kunt lekker van alles genieten wat bij ons langsloopt inclusief de kapellen die om beurten op het podium speelden waar ons kraampje precies tegenover stond. Wel veel herrie hoor, maar ja dat schijnt zo te horen, hoe harder hoe mooier. Ik betwijfel deze uitspraak een beetje. Gelukkig is het gehele weekend droog verlopen, alleen zondagochtend even wat regen gehad. Zondagavond helpen we allemaal weer mee om de grote feesttent en alles wat er zo'n weekend bijhoort weer af te breken en op te ruimen. Meestal zijn we dan rond 20.00u terug in ons clubgebouw. Daarna drinken we wat en praten na over dit weekend en dan komt (eindelijk) de frietboer langs om de grote bestelling af te leveren. Gezamenlijk eten we dit op en dan gaat iedereen moe, bezweet en zwart van het opruimen naar huis. Onze harmonie speelt en werkt ook in harmonie en wij hopen dit nog heel lang zo te mogen blijven doen.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 23:13
wat leuk Tineke! Fijn dat het zo geslaagd was allemaal.

Zelf heb ik ook jaren meegelopen in een Harmonie. Eerst orkest daarna drumband. Ook deden wij heel veel ernaast zoals op de koninginnenmarkt staan met een grote markt.Dus snap het verenigingsgevoel heeeeeel goed. Ik mis dat nog geregeld.
Back to Top
Leonie_y View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Leonie_y Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 23:33
Wat fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad en hebt genoten.
Bij doedelzakken moet ik altijd meteen denken aan de lachbui van Anita Wit zier op de televisie (voor de belgische hobbydoosjes: klik) sorry Tineke. Ik vind het wel mooi hoor
Denk niet aan wat je niet meer kunt maar aan wat nog wel mogelijk is

het glas is altijd halfvol

Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juni 2011 om 23:56
Ik ben ook dol op doedelzakken... Hier mag je me graag voor wakker maken . Nederlandse band en erg gaaf!
Back to Top
esthertje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer esthertje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2011 om 07:48

zo te lezen was het wel een succes.

op naar het vlg jaar dan maar

Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2011 om 09:07

Wat een heerlijk weekend heb je achter de rug!! Ook wel heel erg verdient na alle gedoe en pijn!!! Zou je me volgend jaar een seintje kunnen geven wanneer het weer taptoe is, wij, mijn man en ik vinden dat namelijk ook erg leuk en gezellig! Er wordt hier (Tilburg) ook weleens een taptoe georganiseerd en de keren dat dat zo was waren we ook de hele dag van de partij!!

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2011 om 09:51
Zo iets hoor ik ook graag ,en als er een taptoe in Kruibeke is ga ik met mijn man altijd kijken en daar treden ook Nederlandse bands op
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juni 2011 om 14:33
Wat fijn dat je zo'n leuk weekend hebt gehad.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Juni 2011 om 19:34
Hoi Prideke,
Dat is nog eens doedelzak spelen. Meer op de hedendaagse toer, denk ik. Maar het originele doedelzakspel heeft toch mijn voorkeur.

Wat betreft Smimske,
wij gaan met de planning er altijd vanuit het 1e weekend van juni.

Ter gelegenheid van ons 100-jarig bestaan hielden we toendertijd de 1e taptoe.
In al die jaren is het alleen maar steeds beter geworden en uitgegroeid tot wat het nu is.

Gisteravond hadden we orkestrepetitie en de voorzitter kon er nog niet over uit dat alles zo gesmeerd was verlopen.
Oefening baart kunst! Niet aleen in de muziek maar ook wij muzikanten als geoefende organisatoren.
En niet te vergeten het weer, dat deelde mee in ons grote succes.

Groetjes, Tineke01   
Back to Top
smimske View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer smimske Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2011 om 09:11

Simone, ben ook eens gaan luisteren, wat een GAVE band!!!!!!!!!!!! Vorig jaar werd hier in de wijk het scottish fest gehouden, dat was een feestje!! Dit jaar iig niet hier in het parkmaar mocht het elders georganiseerd worden ben ik ook zeker weer van de partij!

Tineke, dat moet te onthouden zijn, alhoewel ik vergiet niets is naast mijn hoofd....weet niet waar in nl je ergens woont maar als het enigzins te doen is ga ik toch echt mn best doen om het te onthouden!!

Back to Top
Ursula75 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ursula75 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Juni 2011 om 10:33
He Tineke,

Volgens mij kom jij dan ook uit de betuwe .
Bij ons was afgelopen weekend ook 17e taptoe......
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Juni 2011 om 21:10

Hoi Ursula,
Dat heb je helemaal goed!
Maar waar woon jij dan ergens?

Ik heb al eens eerder hier vermeld dat ik in de stad van Flipje woon. Voor de niet wetenden : dit is Tiel.
Leuk klein stadje aan de Waal gelegen.
Met natuurlijk het Fruitcorso dat de 2e zaterdag in september wordt gehouden.
Dit trekt ook altijd veel publiek, zelfs leden van de Oranjefamilie hebben dit evenement al eens bijgewoond.
Verder ga ik niets opnoemen, ik ben nu eenmaal geen VVV-vertegenwoordigster.
Op internet is genoeg terug te vinden over diverse evnementen in diverse plaatsen in Nederland.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Ursula75 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ursula75 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2011 om 14:23
He Tineke,

Ik woon ook in Tiel op Passewaay om precies te zijn.
Inderdaad een heel leuk klein stadje met tegenwoordig de nieuwe trekpleister Frans Duijts. Maar ik ga toch liever voor appelpop

Groetjes,
Ursula
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Juni 2011 om 16:45
Leuk om te lezen. Misschien zijn er nog wel meer hobby doosjes die uit deze buurt komen of zelfs in Tiel wonen. Ik ben erg benieuwd en jij?
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns