opnieuw hulp gevraagd patroon wit hondje |
Reageer ![]() |
Autheur | |
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 12 November 2010 om 14:03 |
hallo allemaal, kan iemand mij in beginnerstaal uitleggen wat onderstaande betekent? vast bedankt voor jullie reacties! Petra |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ik neem aan dat je 20 steken hebt
naald 58 : alleen de 10 middelste steken breien, 18naalden dus 18 keer. Dan de eerste 5 steken breien ( deze steken zijn nog niet gebreid) dan neem je 9 steken op langs de kant waar je 18 naalden heb gebreid dan de 10 steken breien, weer 9 steken van de andere zijkant opnemen en breien dan de laatste 5 steken breien. |
|
![]() |
|
![]() |
|
petra1982 ![]() Hobbywonder ![]() ![]() Lid sinds: 11 November 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 586 |
ik heb inderdaad 20 steken. ik heb nu de 1e 5 steken op een veiligheidsspeld gedaan. moet ik de draad dan nu afknippen en verder gan met met die 10? ik weet niet zo goed wat er bedoeld wordt met '9 steken opnemen'... petra |
|
![]() |
|
diny183 ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 03 Oktober 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1433 |
nee, brei eerst die 5 steken, zet ze dan op een
veiligheidsspeld, brei er 10 zet de andere 5 ongebreid op een veiligheidsspeld. Brei 18 naalden. nu heb je een lapje met in het midden een gebreid stuk. zet de 10 middelste steken die je net gebreid hebt op een veiligheidsspeld. Neem de eerste 5 steken weer op de naald, nu moet je LANGS HET GEBREIDE STUK steken opnemen. 9 lusjes dan ben je boven aan, neem de 10 steken van de veiligheidsspeld en brei ze, nu moet je weer 9 lusjes aan de zijkant van het gebreide stuk opnemen dan kom je bij de laatste 5 steken, die neem je op en brei je ook. Nu heb je 38 steken, 5 eerste steken, 9 zijkantsteken 10 bovenste steken, 9 zijkantsteken, 5 laatste steken. |
|
![]() |
|
![]() |
|
jaa, het is gelukt met jouw hulp en nog wat telefoontjes haha! dank je wel! petra |
|
![]() |
|
Laura-Beertje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Status: Offline Points: 9 |
Dit vind ik ook een heel lastig stuk van het patroon! Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.. Het is nu zo:
De 10 gebreide middelste steken zijn nu op de veiligheidsspeld. De 5 steken die eerst al 1x gebreid waren, zijn nu op de naald. De draad zit nog aan de 10 steken vast, maar wel aan de kant van de 5 die ik nu wil breien. (Lastig om uit te leggen, zeg!!) Hoe krijg ik nu de draad los van de bovenste 10 en naar de onderste 5 toe? Alvast bedankt! Groetjes, Laura |
|
![]() |
|
ik heb een nieuwe bol gepakt en zo opnieuw aangehecht. wel lastig werken zo haha, maar het werkte wel.
als je dan klaar bent beide draden afhechten. het is de moeite waard om door te zetten, want het wordt zo'n leuk beertje! succes! |
|
Groetjes Petra
|
|
![]() |
|
Mutti ![]() Hobbyguru ![]() Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8177 |
Die 5 steken heb je al een keer gebreid , Daarna 18 naalden over 10 steken ,daar zit nu je draad bovenaan Als je nu je 9 steken aan de zijkant van je 18 nld opneemt linksvan je lapje van 18 toeren kun je die meebreien en daarna je 5 rustende steken die dus nog niet gebreid zijn . Teruggaande pen 5 steken 9 gebreide steken van de opgenomen lussen . 10 steken 9 steken aan de anderekant opnemen en breien dan weer de 5 steken . je hebt nu 5 9 10 9 5 je hebt nu 38 steken op je pen en je hoefde je draad niet af te breken |
|
![]() |
|
Laura-Beertje ![]() Newbie ![]() Lid sinds: 10 Juni 2011 Status: Offline Points: 9 |
Bedankt, het hoofdje is nu af!
|
|
![]() |
Reageer ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |