Ik wil NOOIT aan een babyborn !!! |
Reageer
|
Pagina 12> |
| Autheur | |
saskia welmoed
Hobbywonder
Lid sinds: 01 September 2006 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 399 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Onderwerp: Ik wil NOOIT aan een babyborn !!!Posted: 11 Juni 2011 om 12:17 |
|
......dat heb ik heel vaak geroepen. Ik vind ze niet mooi, en na het zien van zo'n baby met een helm op een scooter ben ik helemaal overtuigd. Tsja......en dan komt deze beppe (oma) een tweedehands baby born tegen en gaat overstag.Ik heb de pop een paar dagen (bloot)tegenover me op de bank neergezet om er aan te wennen en er een klik mee te krijgen. Die is er nog niet helemaal. Maar ik zie nu al het stralende gezichtje van Lieke voor me als ze de pop (met leuke outfits) krijgt. En als ik dan al die leuke creaties hier voorbij zie komen en zie met hoeveel plezier en liefde het gemaakt is.......dan komt het vast met mij en de baby born ook wel goed groeten, Saskia Welmoed p.s. Ik zag op Marktplaats een boekje: haakpatronen voor de BB, heeft iemand dit en is het de moeite om aan te schaffen ?
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 12:57 |
|
ik zal je wat haakpatroontjes toesturen.
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
chantalmv2
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 13:30 |
|
|
![]() |
|
Prideke
Hobbyguru
Lid sinds: 31 Mei 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8249 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 14:13 |
![]() ![]() ![]() Ik ben ook geen poppenmama, snap helemaal wat je bedoelt. Toch heb ik hier een BB liggen (wel in een tas) om er kleertjes voor te maken voor het goede doel.Maar wat zal jouw kleindochter straks trots zijn met die pop en al die mooie outfits ![]() |
|
![]() |
|
Corry R
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 14:25 |
|
Kan me voorstellen hoe dat is,ik ben ook echt geen bb fan,maar kleindochter Myrthe dus wel.Ben dus ook overstag gegaan,maar heb nog geen kleertjes gemaakt.heeft ze gekregen van een vriendin.
|
|
![]() |
|
beppemartha
Hobbyguru
Lid sinds: 08 Februari 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3321 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 14:32 |
|
DEZE BEPPE VOELT JE HELEMAAL AAN. IK BEN OOK NIET ECHT EEN POPPEN LIEFHEBBER MAAR BEN ER OOK DOOR MIJN KLEINDOCHTER LIZZI VAAK MEE BEZIG. OOK IK HEB EEN NEP BB EENS GEVONDEN OP EEN ROMMELMARKT EN DIE KRIJGT OOK ZO NU EN DAN WAT NIEUWS. ACH JA DAT IS EEN VAN DE LEUKE KANTEN VAN BEPPE (OF OMA) ZIJN. JE KLEINKINDEREN VERWENNEN MET WAT ZIJ ZO LEUK VINDEN TOCH? GENIET ER LEKKER VAN (OOK MAAR EEN BEETJE VAN DE BB)
|
|
|
|
![]() |
|
l.wijsbroek
Hobbyguru
Lid sinds: 01 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4187 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 16:02 |
|
heb je ook nog een simpel breipatroontje gestuurd van sokjes op 2 naalden, goed passend voor BB
|
|
|
lydia wijsbroek
|
|
![]() |
|
pralientje
Hobbyguru
Lid sinds: 23 Mei 2008 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 14072 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 16:30 |
|
Ik zou zeggen geniet samen met je kleindochter van bb en ik kijk al uit naar jouw createi's
|
|
![]() |
|
pippie
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 11 Juni 2011 om 17:05 |
|
Ook oma's die niet van bb, houden, gaan voor de kleindochters overstag. ( ppsstt, ik hoef niet, heb heerlijke kleinzonen)
Maar ik weet zeker, dat ik ook voor de bijl ging. Wat ligt er nog in de toekomst
verscholen?? |
|
![]() |
|
Bloemeke
Duizendpoot
Lid sinds: 15 Mei 2011 Locatie: Belgium Status: Offline Points: 252 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Juni 2011 om 11:38 |
|
Weet je wat leuk is aan Babyborn? Dat hoor je niet en is eigenlijk iets zeer braaf je moet dat zelfs niet voederen
![]()
|
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23746 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Juni 2011 om 11:45 |
|
Waar ik op val bij poppen zijn vrij neutrale gezichtjes. Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar die rimpelige exemplaren of die met chagrijnige of guitige snoetjes, vind ik griezelig. Daarom val ik juist op Baby Born, altijd hetzelfde toetje.
Toevallig heb ik alle Baby Bornbreipatronen, die ik heb ontworpen naar Tons computer gestuurd en gaan we vandaag, als het weer meezit, aan de fotoshoot beginnen met 5 modellen, die er al helemaal aangekleed voor zijn. Breipatronen, dat wel. Als het boekje klaar is, kan iedereen een exemplaar toegestuurd krijgen over de mail. Ik heb al een aantal ideeën voor deel 2 en daarna een haakboekje. Mocht iemand een idee hebben voor gehaakte noppen die bramen- of frambozenbolletjes moeten voorstellen, hoor ik dat graag. Het gaat om een dicht bolletjesmutsje. |
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
Francis
Duizendpoot
Lid sinds: 25 Juli 2009 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 291 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 12 Juni 2011 om 23:32 |
|
Ik koop voor mijn dochtertje altijd deze poppen en voor mijn zoontje trouwens ook. Ze heeft ook een baby born maar daar vindt ze niets aan. |
|
![]() |
|
Jips
Hobbyguru
Lid sinds: 15 September 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 4374 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Juni 2011 om 10:24 |
|
Ach, ik ben 38, heb 2 zoons en heb zelf 3 babyborns!
Dit zijn pasmodellen voor de kleertjes en dingen die ik maak voor de verkoop voor Het Rode Kruis. Dus goed excuus als de mensen hier binnen komen en 3 babyborns zien, waarvan er 1 in een rieten wiegje ligt
|
|
|
Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag. |
|
![]() |
|
Tineke01
Hobbyguru
Lid sinds: 27 Maart 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1360 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Juni 2011 om 12:35 |
|
Ik heb geen babyborn of zelfs andere pop(pen).
Toen we trouwden kreeg ik mijn speelgoed van thuis mee. Had slechts één mooie pop die mama kon zeggen. Op een zondagochtend lag ik met migraine op bed. Oudste dochter, ze zal een jaar of twee zijn geweest, speelde wel eens met deze pop. Mocht alleen als ik zelf in de buurt was. Of ze het niet leuk vond dat ik toen op bed lag met de gordijnen dicht dat weet ik niet, maar ze heeft de pop gepakt en gooide hem zo van de trap af. De pop "mammade" maar door tot ze beneden in de gang terecht kwam en dochterlief bleef de pop maar nadoen met mama roepen. Toen was het stil. Ik uit mijn bed gestapt, misselijk en met bonzende koppijn. Ik vond het zo erg dat ik meteen moest overgeven. Mijn man heeft goed tegen dochtertje gebromd, ik was daar niet toe in staat. De volgende dag had ik zo'n afkeer van de kapotte pop, kop gebarsten en het mamageluid deed het niet meer en een beentje kapot dat ik hem in een opwelling in de vuilnisbak gooide. Over spijt gesproken ..... Toen dochter ouder werd en inmiddels ook de tweede dochter erbij was, hadden ze allebei barbiepoppen. Heb wel eens een poging gedaan om daar iets voor te maken, ik vond dat zo'n gepriegel, alles zo klein. Ze hadden het geluk dat mijn schoonmoeder nog wel eens met een vriendin ergens een dagje ging winkelen en dan bracht ze vaak barbiekleertjes en/of accessoires mee voor de kleindochters. Zij vond dat leuk en onze dochters waren er heel blij mee. Beide dochters zijn al lang uit huis en beslisten dat ze de barbies niet mee wilden nemen. Ik heb ze eerst jaren op zolder bewaard en op een gegeven moment alle kleertjes uitgewassen en de hulp van de dochters ingeroepen om de poppen wat op te frissen met een sopdoekje en alle schoentjes op paar uit te zoeken en de haarspulletjes en sieraadjes enz. te bekijken of alles nog heel was. Daarna de spulletjes met de poppen goed ingepakt en weggebracht naar de opslag wat voor Roemenie bedoeld is. Zijn daar de kinderen er weer gelukkig mee. Dus om een lang verhaal kort te maken (het is al te lang geworden)ik heb geen pop meer in huis. Groetjes, Tineke01 |
|
![]() |
|
Crea-Marretje
Newbie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Juni 2011 om 12:51 |
|
Niet de babyborns maar die poppen die net echt lijken vind ik geweldig. Heb zelf nog geen kleinkind maar vind het gewoon heel leuk om te knutselen.... wordt er echt blij van!
|
|
|
De amigurumi heeft toegeslagen
http://breimaniak.hyves.nl/ http://crea-marretje.hyves.nl/ |
|
![]() |
|
danielle.13
Newbie
Lid sinds: 27 Februari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 20 |
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Juni 2011 om 13:32 |
|
hier zijn de babyborns ook helemaal top,we hebben zelfs een "donkere",en deze is ook favoriet.zelf vind ik ze ook leuk hoor,makkelijk,huilen zonder geluid en met de speen in slapen ze direct,dat is mij nog niet gelukt bij alle drie de kinderen...... ik ben nu alleen nog op zoek naar patronen voor kleertjes dus als iemand wat wil mailen ,graag!!ik heb al wel een paar patroontje maar met de vakantie in het vooruitzicht heb ik tijd zat om te frubelen. |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 13 Juni 2011 om 17:04 |
|
Ik heb Daniëlle al "gespamd" met mijn patronen.
Je kunt geregeld Andrea Kreativ voor poppen kopen in de tijdschriftenwinkel met naai-, brei- en haakpatronen, in de winkel kun je kijken of er iets leuks voor jou bij zit. En als je eenmaal een paar standaardpatronen hebt, kun je zelf ook gaan ontwerpen. Truwens op Marktplaats staan ook nog wel eens oude poppenmodebladen. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
danielle.13
Newbie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juni 2011 om 11:15 |
|
nog bedankt voor je patronen,ik heb het allemaal uitgeprint en zag dat ik voorlopig vooruit kan!en ik ga ook even in de winkel kijken! ik las dat je ook breipatronen om kunt zetten in haakpatronen,is dat lastig om te doen of zal ik daar als beginner nog maar niet aan beginnen? leuk forum dit!! groetjes danielle |
|
![]() |
|
Magtelt
Hobbyguru
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juni 2011 om 13:07 |
|
Nee daar zou ik als beginner maar niet aan beginnen. Wat je wel kunt doen voor haakpatronen is het uittekenen en uitknippen en je haakwerk telkens er op leggen. Ik heb altijd ruitjespapier in huis en kleurpotloden.
Maar met onze hulp en rondbreinaalden (ook voor plat breiwerk) gaat breien ook wel lukken, denk ik. |
|
|
wat rozengeur. |
|
![]() |
|
danielle.13
Newbie
Post Options
Thanks(0)
Citeer Reply
Posted: 14 Juni 2011 om 14:00 |
|
Dat ga ik eens proberen,bedankt voor de tip en ik denk dat ik dan toch niet onder het leren van breien uitkom....ik ga even naar de bieb voor wat beginnersboeken. gisteravond al wel een luierbroekje gehaakt,mijn dochtertje was helemaal blij vanochtend,en ik best trots op mezelf... groetjes danielle |
|
![]() |
|
Reageer
|
Pagina 12> |
| Tweet |
| Forum Jump | Forum Permissions ![]() Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |