Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

oepsssss die poes toch

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: oepsssss die poes toch
    Posted: 13 Juni 2011 om 09:40

Deze morgen kwam mijn katertje met een pakje thuis.

Het is een mereljong zo groot als een mus.

Ze kan nog niet vliegen ik heb geprobeerd water/melk en brood in een papvorm te geven maar daar is ze niet gek van

Ik heb ook naar de vogelbescherming gebeld en blijkbaar willen ze alleen vogels beschermen van maandag tot vrijdag van 9tot12 en van 14uur tot 17uur en niet op feestdagen.

Dus wat moet ik doen om dat beestje in leven te houden?

Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 09:41
Ps ze zit op een warmte mat dus frisjes gaat ze het niet hebben.
Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 09:46
Daar kan ik jou ook niet mee helpen of  mischien een dierenarts bellen die weet ook raad
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 09:54
Bij ons komt de dierenambulance helemaal niet voor jonge vogels. Die zeggen dat merels hun jong uit het nest gooien en verder op de grond voeren. Ja en dan heb je katten, die al weken op dat nest hebben geloerd. Kun je hem ergens hoog zetten buiten, waar de poes niet bij kan? Wij hebben daar de carport voor. Dan schreeuwt de vogel om zijn ouders en die komen dan met voer.

Wij voeren mussen en vinkjes in onze achtertuin en nu denken onze luie katers dat die bij het meubilair horen. Ze vangen aleen nog muizen en padden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 09:57

volgens mij zijn merels insecten eters .

Ik hoop dat het in leven blijft . In iedergeval heb jij je best gedaan .

Is er geen vogelopvangcentrum bij jullie in de buurt ???

Back to Top
Naemi View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Naemi Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 11:51
Wij hebben er eens 1 in de tuin gehad die was achtergelaten door zijn ouders. Volgens mijn biologieleraar kon ik hele kleine stukjes appel in zijn bekje stoppen. Want het zijn ook fruiteters. Dat leek hij idd met smaak weg te slikken. Gelukkig kwam paps hem voor de nacht nog ophalen.
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
Back to Top
Prideke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Prideke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 12:33
mereljongen kan je het beste terug zetten waar je ze gevonden hebt. Ik heb mijn hond ook ooit met zo'n dier thuis zien komen en de mensen van de dierenambulance vertelde mij dat.En nooit met blote handen een jong dier vastpakken. Dan geef je geur af en stoten de ouders het jong helemaal af.
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 13:12
Hoikes,
Volgens mijn man,
aardwormen,vogelpate(die worden ook aan nachtegalen gegeven)
groetjes en succes
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 14:59

Ben daar de dierentuin gereden hier ik woon er op 15 min af en we hebben kaarten dus gaan wanneer we gaan.

ik heb daar een dierenverzorger aan gesproken.

Het blijkt geen Mereltje te zijn maar een mus maar als je foto's vergelijkt lijkt het meer op een merel

Ze hebben mij verteld dat je ze moet voederen met plat katteneten.

We hebben dat ook gedaan maar dat was niet zo simpel.

Ik hoop dat ze het haalt maar vrees er een beetje voor

Back to Top
ilyani View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ilyani Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 15:41
klopt, wilde het je net zeggen, geweekte kattenbrokjes!!
dat werkt heel goed.
succes met je adoptiekindje hopelijk gaat hij snel zelf
eten.
groetjes miranda
Back to Top
rittepetit View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rittepetit Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 16:18
ja, kattevoer zelf uit blik, en met een stokje in het bekje duwen, want zelf zal het beestje misschien niet eten, want de moeder steekt het voedsel ook in het bekje, zo hebben wij een merel grootgebracht
Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 17:53

Ze heeft net gegeten een beetje toch hopelijk gaat ze het vlug leren om dat zelf te doen

Weet je wat leuk is dat ze niet bang is van mij ze kruipt vanzelf in mijn hand

Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 19:14
Dat is positief nieuws zeg
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 Juni 2011 om 20:24
ohhh straks zegt ze nog "mamaaaa" tegen je in zijn tsjilps
dan he.

wat een droppie, ik hoop echt dat ze het redt! jij bent in
ieder geval een lieve Mussen/merelmama.
Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 16:45

Met veel verdriet in mijn hart moet ik melden dat ze het niet gehaald heeft  

ik weet niet wat er mis gegaan is ik heb deze nacht om de 2 uur gevoederd en vandaag moest mijn man dat doen tot ik thuis ben van mijn werk,

Deze morgen was ze nog spring levend

Ik heb hem nog niet gesproken hij heeft de nacht gehad en slaapt nu.

hij zou na de laatste voeder gaan slapen en ik zou 3 uur later thuis zijn.

Se biet eens vragen als hij wakker is

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 19:17
In de bek van katachtigen en in hun klauwen zit een soort verlammend vergif. Kijk maar eens naar documentaires over leeuwen enzo. Ze geven een klap op het prooidier zijn schoft en even later loopt die mank en is hij makkelijk te pakken. Ik dacht ook vaak dat ik een muisje gered had en dan vond ik het later toch dood in de tuin.

Het is jammer, je hebt je best gedaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Rietepetietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rietepetietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 19:20
oooo wat jammer dat het vogeltje het niet gehaald heeft
jullie hebben gedaan wat jullie konde, zouden velen al niet doen hoor dus dikke pluim voor u en uw man!!!
dikke knbuffel
riet
leef vandaag, niemand beloofd morgen
Back to Top
IngeDeV View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer IngeDeV Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 19:42
Jammer
maar je hebt het geprobeerd dat is tenminste iets
groetjes
IngeDeV
IngeDeV

http://ingedev.blogspot.com

http://ingedeve.weebly.com/eigen-werkjes.html

Back to Top
Bloemeke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bloemeke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Juni 2011 om 20:02
Volgens mijn man heeft hem telkens goed gegeten en je ziet ook kakjes in de bak maar blijkbaar was het net niet genoeg ze had een warmte mat en al  
Back to Top
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 12:28
Spijtig je hebt het toch geprobeerd
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.453 seconden.
Lang Yarns