Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Wrap Nina (breien) :)

Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Wrap Nina (breien) :)
    Posted: 15 Juni 2011 om 19:55

Deze vond ik zo leuk en ik wilde deze met jullie delen en heb deze voor iedereen vertaald. Het wordt mijn grote breiproject voor de komende maanden en gaat 4 weken mee naar Frankrijk!

Het patroon staat in het bericht hieronder

Naast de GFT container staat een WTF container,
voor onacceptabel gedrag.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 19:58

Link naar het originele engelse patroon: KLIK

Nina Wrap

Deze wrap wordt gebreid met 2 draden Saskia of Royal op rondbreinaald 8mm. Je hebt 14 bollen Royal of Saskia nodig.

Verder heb je nodig:
-2 steekmarkeerders.
-2 steekhouders (extra breinaalden of bijv. grote veiligheidsspelden).

Achterpand:
-Zet 150 steken op.
-Rij 1 (goede kant): 2 recht, 2 averecht 3x, plaats steekmarkeerder, 126 steken recht, plaats steekmarkeerder, 2 averecht, 2 recht 3x (= 150 steken).
-Rij 2: 2 averecht, 2 recht 3x, 126 steken averecht,  2 recht, 2 averecht 3x
-Deze 2 rijen herhalen tot het gebreide gedeelte 82cm lang is en eindig aan de verkeerde kant.
-Het vormen van de nek: Brei 68 steken, hecht 2 nieuwe bollen aan, haal de middelste 14 steken af, brei de overige 68 steken (pen uitbreien).
-Terwijl je beide zijden tegelijk breit, minder je 1 steek langs de nek-kant in de volgende rij. Brei 1 rij hetzelfde als de vorige rij en eindig op de goede kant. Haal alle steken averechts af.

Linker voorpand:
-Zet 95 steken op.
-Rij 1 (goede kant): 2 recht, 2 averecht 3x, plaats steekmarkeerder, 71 steken recht, plaats steekmarkeerder, 2 averecht, 2 recht 3x.
-Rij 2: 2 averecht, 2 recht 3x, 71 steken averecht, 2 recht, 2 averecht 3x
-Deze 2 rijen herhalen tot het gebreide gedeelte 58cm lang is en eindig aan de verkeerde kant.
-Het vormen van de nek: Brei tot 2 steken vóór de 2e steekmarkeerder, 2 steken samen breien en brei verder tot het einde. Dit de 15 volgende toeren alleen aan de goede kant herhalen (=79 steken).
-Als het gebreide gedeelte 84cm lang is eindig je aan de verkeerde kant.
-67 steken afhalen en de overige 12 steken op een steekhouder of extra pen zetten.

Rechter voorpand:
-Hetzelfde als het linker voorpand.
-Als het gebreide gedeelte 58 cm lang is, plaats je aan het einde van die toer een gekleurd draadje voor het aangeven van de lus voor de knoop.
-Het vormen van de nek: brei tot de eerste steekmarkeerder, haal 1 steek af, brei de volgende steek en haal de afgehaalde steek over de gebreide steek en brei gewoon de toer verder uit.
-Herhaal deze mindering 15x alleen iedere toer aan de goede kant (79 steken)
-Als het gebreide gedeelte 84cm lang is eindig je aan de verkeerde kant.
-12 steken op een steekhouder of extra pen zetten, de overige 67 steken afhalen.

Afwerken:
-Schouders aan elkaar naaien.

Linker nekband: met de goede kant naar je toe, haal je de 12 steken van de steekhouder af en brei je in het 2 recht, 2 averecht patroon. Maak de band zo lang dat het als je het voorzichtig streched, tot middenachter het achterpand komt.

Rechter nekband: herhaal hetzelfde als de linker nekband; LET GOED OP HET PATROON VAN DE 2 RECHT 2 AVERECHT of andersom!

Naai de nekband aan elkaar en langs de panden vast. Maak een lus voor de knoop van 2 gedraaide draden of haak een kettinkje van lossen. Plaats de knooplus op de plaats die je met het gekleurde draadje hebt aangegeven en de knoop aan de andere kant.

Back to Top
chantalmv2 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer chantalmv2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 20:15
Back to Top
beppemartha View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer beppemartha Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 20:16
waaaauw ik hoop voor je dat het niet al te warm weer is daar in Frankrijk. je kan anders wel smoren onder de wrap. Ik vindt hem wel geweldig en wens je veel succes en dus maar wat minder warm weer toe. fijne vakantie.
Back to Top
Tineke01 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Tineke01 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 20:39
Ik vind het een mooie omslagdoek om te zien.
Maar aan mij is dit niet besteed. Lijkt me teveel werk.
Ben nog steeds druk met de gebreide omslagdoek.
Jij in ieder geval succes ermee.
Groetjes, Tineke01   
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2011 om 21:46

Jips, kun je aangeven hoeveel gram wol we nodig hebben.Ik zie dat je met een dubbele draad moet breien,dus zul je voldoende bollen in voorraad moeten kopen.

groetjes Frea

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 12:54
Ik vind hem prachtig, maar kan niks met de
rondbreinaalden, dus alleen maar naar kijken!! Super-mooi.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 12:58

Pippie: Je breit heen en weer op de rondbreinaalden, dus dat kan je ook. Omdat het veel steken zijn, is het handiger het op de rondbreinaalden te breien dan op rechte

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 13:22
Ja, die rondbreinaald glipt er niet zo snel uit als een gewone naald. Moet je niet aan denken, als je 150 steken op de pen hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
marjolein2202 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein2202 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:18
Ik heb ook nog nooit op een rondbreinaald gebreid hoor
Pippie, Ik ga t ook proberen, als ik ergens een maat 8 kan
vinden tussen mijn moeder haar spullen. En anders even
halen
Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juni 2011 om 19:44
Weet je wat ik het voordeel van zo'n wrap vind, dat hij ook lekker mee kan naar het werk en dan kan ik 'm omslaan als ik het koud heb. Maar door de lekker grote mouwen kan ik nog gewoon typen.
Back to Top
Corneliaz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Corneliaz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 09:13

Het is een mooie wrap, eerst mijn omslagdoeken klaar maken. Ben er met 2 bezig .

Heb wel ooit in de uitverkoop van mijn breiwinkel extra lange naalden gekocht. Misschien een idee voor wie nog nooit met rondbreinaalden heeft gewerkt. Zelf heb ik er ook nog nooit met rondbreinaalden gebreid.

Groetjes Corneliaz

Ga met je tijd mee maar kom van tijd tot tijd terug.
Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 09:18

Originally posted by marjolein2202 marjolein2202 wrote:

Ik heb ook nog nooit op een rondbreinaald gebreid hoor
Pippie, Ik ga t ook proberen, als ik ergens een maat 8 kan
vinden tussen mijn moeder haar spullen. En anders even
halen

De laatste keer dat ze bij Zeeman lagen heb ik alle maten gekocht: 4, 5, 7, 8 en 10mm. Voor maar liefst 79 cent per stuk!
De grote heb ik nog over getwijfeld, maar ik dacht voor dat geld beter mee verlegen dan om verlegen

Back to Top
pippie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pippie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juni 2011 om 17:56
Ik heb er ook één(samen twee, anders ben je de steken kwijt) van zeeman. Ik mis iets onder de armen!!!
Naalden bedoel ik dan hè! Niks voor mij!!
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2011 om 13:13

Zijn er kleine hobbydoosjes (plus minus 1.55-160) die WRAP NINA willen breien ?

Ik wil graag weten of jullie hem korter willen/zouden maken.

groetjes Frea.

Back to Top
pralientje View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pralientje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2011 om 15:00
Ik ga dit even aan mij voorbij laten gaan ben op het ogenblijk bezig met een sjaaltje uit Anna en er staat zo nog een te wachten.Als het af is laat ik het wel zien
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juni 2011 om 23:55
Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

groetjes Frea.

Ik ga hem niet breien Frea maar ik ben ook niet zo groot en als ik hem zou maken zou ik hem zeker korter en smaller maken.

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
Frea H. View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Frea H. Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 07:02
Originally posted by Lenie25 Lenie25 wrote:

Originally posted by Frea H. Frea H. wrote:

groetjes Frea.

Ik ga hem niet breien Frea maar ik ben ook niet zo groot en als ik hem zou maken zou ik hem zeker korter en smaller maken.

Is dat moeilijk? Aan korter heb ik wel gedacht maar niet aan smaller.Maar dat kan natuurlijk ook. Het probleem is dat ik ontzettende leuke wol voor de wrap heb maar misschien net niet genoeg.Is er een formule voor om bijv.het aantal steken aan te passen? Ik hoor het graag. Vind hem zo leuk.

Back to Top
Jips View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jips Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 14:22

Hoi Frea,

Ik zou eerst eens een stukje breien met de wol die je hebt, gewoon 1 pen recht 1 pen averecht om te kijken hoe het qua formaat uitvalt.

Dan kun je kijken naar het formaat van de wrap. Deze is:

-1.45m breed
-82cm lang

Dan kijk je naar hoe lang en hoe breed jij hem zou willen hebben en kun je met behulp van je proeflapje uitrekenen hoe en wat.

Ik ben ook met Nina bezig en heb de 1e 2 bollen op en zit op zo'n 40cm. Breit wel lekker snel weg met pennen 8mm!

Back to Top
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juni 2011 om 14:34
Jips, je gaat weer als een speer!
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.719 seconden.
Lang Yarns